استانی 17:23 - 30 بهمن 1398

استفاده از ظرفیت برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن برای جذب جوانان

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه ستاد برگزاری سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که در محل دفتر استاندار برگزار شد، با ابراز خرسندی از میزبانی استان در این دوره از مسابقات اظهار کرد: قرآن کریم باید در متن زندگی انسان بوده و معرفت و شناخت همه روز به روز نسبت به آن افزایش پیدا کند.

استاندار خراسان رضوی با توجه به اهمیت این رویداد قرآنی در کشور افزود: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم آبروی جمهوری اسلامی ایران است، لذا خوشحالیم که این رویداد در بهار سال آینده به میزبانی مشهد مقدس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بارگاه مطهر رضوی خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات در رواق امام خمینی (ره) بارگاه مطهر رضوی با پشتیبانی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود که یک افتخار است.

رزم‌حسینی در ادامه تاکید کرد: حتماً برای باشکوه برگزار شدن این رویداد قرآنی پشتیبانی‌های لازم را به عمل می‌آوریم تا خاطره خوبی برای شرکت‌کنندگان خارجی این رویداد باقی بماند.

وی با تاکید بر اینکه سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ظرفیت خوبی برای جذب جوانان فراهم کرده است، تاکید کرد: حتماً در محل برگزاری این رویداد بستر حضور باشکوه جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان ایجاد شود.

استاندار خراسان رضوی در تکمیل سخنان خود ادامه داد: مخاطب ما در این رویداد باید جوانان و دانشجویان باشند تا ضمن بهره‌گیری از ظرفیت‌های این مسابقات، فرهنگ و معنویت قرآنی در کشور و خراسان رضوی در ایام برگزاری مسابقات قرآن کریم جاری شود.

رزم‌حسینی با بیان اینکه فضای خراسان رضوی و مشهد در ایام برگزاری این دوره از مسابقات «قرآنی و معنوی» خواهد بود، افزود: دستاورد فرهنگی و آثار این دوره از مسابقات را می‌توان در قالب یادمان‌هایی به عنوان تاریخچه سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در مشهد ایجاد کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در بخشی از این جلسه با اشاره به برگزاری این مسابقه بین المللی قرآنی در استان اظهار کرد: با توجه به اینکه خراسان رضوی پایتخت معنوی جهان اسلام محسوب می‌شود، فرهنگ مهمان پذیری مردم این استان مشهود بوده و هیچ دغدغه‌ای در این زمینه وجود ندارد.

حسن جعفری در قالب پیشنهادی خواستار شد: معرفی و ترویج مکتب شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مورد توجه قرار گیرد.

مهدی قره شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در این نشست با بیان اینکه این دومین دوره است که مسابقات بین المللی در خارج از شهر تهران برگزار می‌شود، گفت: اولین باری که این مسابقات در خارج از تهران برگزار شد نیز مشهد میزبان این مسابقات بود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه افتتاحیه سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، ۲۲ فروردین ماه ۹۹ در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، گفت: بعد از سه روز برگزاری، در ۲۶ فروردین ماه در تالار قدس خاتمه پیدا می‌کند و در ۲۸ فروردین مطابق هر دوره شرکت کنندگان نزد مقام معظم رهبری حاضر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات ۲۰۰ نفر مهمان خارجی دارد؛ اظهار کرد: شرکت کنندگان که شامل آقایان، بانوان و طلاب هستند در سه رشته قرائت، حفظ و ترتیل به رقابت می‌پردازند.

رئیس ستاد مرکزی این دوره از مسابقات توضیح داد: امکانات در تهران و در مصلای امام خمینی (ره) همه ساله وسیع بوده است اما امسال با توجه به برگزاری این مسابقات در رواق امام خمینی (ره) امکانات کمی محدود شده است که امیدواریم با امکانات سخت افزاری و نیروی انسانی موجود در استان، مشکلی پیش نیاید.

قره شیخلو با اشاره به اینکه اکثر قریب به اتفاق شرکت کنندگان اهل تسنن و از قاریان بزرگ کشورشان هستند، تشریح کرد: قبل انقلاب کشور ما صاحب دو رتبه در مسابقات بود که الحمد الله پس از انقلاب تعداد رتبه‌های قرآنی به ۲۰۰ رتبه بین‌المللی ارتقا پیدا کرد.

وی یادآور شد: از یک هفته قبل از مسابقات، کاروان‌های قرآنی به شهرستان‌ها اعزام می‌شوند و همچنین در مشهد هم خیمه‌های قرآنی و محافل انس با قرآن برگزار می‌شود.

سید مسعود میریان، مسؤول مرکز قرآنی آستان قدس رضوی دیگر سخنران این مراسم بود که گفت: مسابقات قرآن از مهم‌ترین داروهای فرهنگی برای جامعه امروز است.

میریان افزود: این مسابقات فقط مربوط به سازمان اوقاف نیست بلکه یک پروژه ملی و آبروی نظام جمهوری اسلامی است.


10402125
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است