استانی 15:30 - 10 بهمن 1393
امام جمعه یزد:
امام جمعه یزد گفت: زندگی مصرف‌گرایانه‌ای که امروز در ماهواره‌ها تبلیغ می‌شود با اقتصاد مقاومتی منافات دارد.

زندگی مصرف‌گرایانه امروز با اقتصاد مقاومتی منافات دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با گرامیداشت فرارسیدن ایام‌الله دهه‌فجر گفت: ایستادگی امام راحل و پیروی ملت ایران از ایشان در مورد اخراج شاه از ایران سبب شد شاه مجبور به ترک ایران شود.

وی عنوان کرد: سلطنت‌طلبان امیدوار بودند با آرام شدن اوضاع، شاه دوباره به ایران بازگردد و به همین دلیل نیز امام خمینی (ره) را از کشور بیرون نگه داشتند تا با آرام کردن اوضاع، شاه خائن را دوباره به کشور بازگردانند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: امام خمینی (ره) نیز از این موضوع اطلاع داشتند به همین دلیل به سرعت پس از فرار شاه به ایران بازگشتند و عکس‌العمل بسیار مناسب و به هنگامی نسبت به اقدام شاه و سلطنت‌طلبان نشان دادند.

وی با تشریح بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی عنوان کرد: امام خمینی (ره) در برهه‌های مختلف با سخنرانی‌های خود خیانت‌ها و توطئه‌ها را نقش بر آب می‌کردند و با تدبیر و توکل، انقلاب اسلامی ایران را به پیش بردند.

ناصری با اشاره به اینکه وحدت و یکپارچگی ملت و تدابیر امام خمینی (ره) ایران اسلامی را به جایگاه فعلی رساند و اکنون نیز تداوم وحدت، پیروی از ولایت فقیه و رهبری‌های مدبرانه مقام معظم رهبری سبب تداوم و استمرار پیروزی‌های انقلاب اسلامی در شرایط و موقعیت‌های مختلف شده است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، عزت، عظمت، اقتدار و شرافت خود را از خداوند متعال گرفته چراکه انقلاب ایران از زمان مبارزات تا زمان شکل‌گیری و پیروزی، آرمان‌های الهی داشت و به دنبال اجرای اسلام ناب محمدی (ص) بود به همین دلیل نیز اکنون به این جایگاه رسیده است.

امام جمعه یزد تاکید کرد: همین اقتدار و توکل است که سبب هراس استکبار جهانی شده و سبب شده تا آمریکا با ظلم، ستم و دنیاپرستی بخواهد همه کشورها در مسیر اراده و خواسته او قرار گیرند اما ایران هرگز زیر بار ظلم و ستم نرفته است.

وی همچنین با اشاره به وضعیت جامعه به لحاظ اعتقادی و تربیتی عنوان کرد: بخشی از جامعه در مسیر اهداف فرهنگی دشمن حرکت می‌کنند و متاسفانه شاهد کمرنگ شدن مسائل اعتقادی و معنوی در جامعه هستیم.

ناصری ادامه داد: کمرنگ شدن مسائل اعتقادی، دینی و معنوی در جامعه یعنی تحقق اهداف دشمن و جامعه اسلامی ایران نباید در این مسیر قرار گیرد.

وی بر توسعه آموزش‌های تربیتی و تربیت دینی، معنوی و اعتقادی در جامعه تاکید کرد و افزود: باید با پیاده کرده سبک زندگی اسلامی، علاوه بر بهبود شرایط جامعه دشمن را در مسیر تحقق اهدافش ناکام بگذاریم.

ناصری با اشاره به لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی بر توسعه اقتصادی با استفاده از داشته‌ها و منابع داخلی تاکید دارد و جامعه را نیز جامعه‌ای متعادل و برخوردار از عدالت اجتماعی می‌داند.

خطیب جمعه یزد خاطرنشان کرد: با نگاهی به سبک زندگی اسلامی به ویژه در حوزه اقتصادی می‌بینیم که مکتب اسلام نیز اقتصادی شبیه اقتصاد مقاومتی را مدنظر دارد.

وی با اشاره به اینکه حرکات اقتصادی ما مشکلاتی دارد، عنوان کرد: اگر به این مشکلات رسیدگی شود، زمینه‌ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم خواهد شد.

ناصری خاطرنشان کرد: زندگی که امروز در ماهواره‌ها تبلیغ می‌شود، یک زندگی مصرف‌گرایانه است که با اقتصاد مقاومتی منافات دارد و خانواده‌ها باید هوشیار باشند تا زندگی خود را به سمت مصرف‌گرایی و مخالف جهت اقتصاد مقاومتی هدایت نکنند.


5735136
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است