استانی 16:21 - 09 اسفند 1395
استاد دانشگاه هانور آلمان:
کرمانشاه- استاد دانشگاه هانور آلمان گفت: خاک ایران برای تولیدات کشاورزی بسیار عالی است و باید به جای اتکا به اقتصاد نفتی به کشاورزی توجه کرد.

خاک ایران برای تولیدات کشاورزی بسیار عالی است

پروفسور آزاد خانقاه در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: خاک ایران برای کشاورزی و کشت قارچ تروفل بسیار عالی است و در استان کرمانشاه نیز با استفاده از درخت بلوط امکان تولید این نوع قارچ وجود دارد.

استاد دانشگاه هانور آلمان با بیان اینکه کرمانشاه موقعیت لازم برای تولید قارچ تروفل را دارد، افزود: عمر درخت بلوط تا بیش از ۲۰۰ سال است و می‌توان با استفاده از تلقیح نهال بلوط، قارچ تروفل تولید کرد.

وی قارچ تروفل را منبع غنی آهن، منیزم، فسفات، ویتامین B۱۷ و دیگر خواص عالی دانست و گفت: ایران از موقعیت خوب کشاورزی برخوردار است و در دنیای امروز به جای اتکا به نفت و اقتصاد نفتی باید به کشاورزی تکیه کنیم.

پروفسور خانقاه با اشاره به خواص و فواید درختان برای تولید اکسیژن گفت: وجود درختان بلوط پتانسیلی بالا برای تولید قارچ تروفل و رونق اقتصادی و درآمدزایی از این طریق است و کشورهای اروپایی نیز خواهان خرید این نوع قارچ هستند.

وی بیان کرد: در صورت تمایل مسئولان کشاورزی استان کرمانشاه برای کمک به تولید قارچ تروفل  در این استان اعلام آمادگی می‌کنم.


8865152
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است