سیاسی 09:51 - 27 آذر 1393
این خبر تا پایان روز 9 دی به روز رسانی می‌شود
در پنجمین سالگرد حماسه 9 دی با انتشار ویژه‌نامه‌ای به بررسی ابعاد مختلف آفرینش حماسه 9 دی و چرایی مانایی آن در تاریخ انقلاب اسلامی پرداخته است.

فیلم‌هایی پیرامون یوم‌الله 9دی

حوزه احزاب خبرگزاری فارس- ویژه‌نامه حماسه 9 دی: روزهای سال، به طور طبیعی و به خودی خود همه مثل همند؛ این انسان‌ها هستند، این اراده‌ها و مجاهدتهاست که یک روزی را از میان روزهای دیگر برمی‌کشد و آن را مشخص میکند، متمایز میکند، متفاوت میکند و مثل یک پرچمی نگه میدارد تا راهنمای دیگران باشد.

روز نهم دی هم از همین قبیل است؛ یعنی برخاسته از بصیرت است، از دشمن‌شناسی است، از وقت‌شناسی است، از حضور در عرصه‌ مجاهدانه است.

نهم دی 88، حادثه کوچکی نیست بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است و باید تلاش شود در «سالگرد این حماسه»، حرف اصلی ملت ایران، یعنی حرکت در سایه دین و تحقق وعده‌های الهی تبیین شود. امام خامنه‌ای

9 دی در گذار از 8 ماه فتنه پیچیده‌، آخرین حلقه از اتفاقات تلخ و ناخوشایندی بود که با آفرینش آن، حلاوت پشتیبانی مردم از انقلاب‌شان ذائقه انقلاب اسلامی را شیرین کرد و از پی آن گرد و غبار 8 ماه آتش‌افروزی در خیابان‌ها و مساجد و پاره کردن عکس امام روح‌الله و شعارهای ضد فلسطینی و ضد مقاومت و آتش روزه‌خواری علنی و حمله به پایگاه بسیج و مردم بی‌دفاع و حمله به اموال عمومی و نهایتاً آتش جسارت به خیام ابا عبدالله در خیابان‌های تهران و عزاداران حسینی در هنگامه عزا و ماتم برای امام شهیدشان فرونشست و اینگونه نهم دی به تعبیر پیر انقلاب پرچم راهنمایی دیگران و روزی «متمایز» شد.

خبرگزاری فارس در پنجمین سالگرد حماسه 9 دی با انتشار ویژه‌نامه‌ای به بررسی ابعاد مختلف آفرینش حماسه 9 دی و چرایی مانایی آن در تاریخ انقلاب اسلامی پرداخته است.

این ویژه‌نامه شامل هفت بخش با عناوین («رهبرمعظم انقلاب»، «گفت‌وگو»، «گزارش»، «عکس و پوستر»، «اینفوگرافی»، «فیلم» ، «صوت») است.

بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره روز تاریخی «۹دی»

 

رهبر معظم انقلاب فرمودند: در قضیه‌ ۹دی سال ۸۸ یک نکته اساسی است و آن نکته برمی‌گردد به هویت انقلاب و ماهیت انقلاب. یعنی همان روحی که حاکم بود بر اصل انقلاب ما و آن حضور عظیم بی‌نظیر تاریخی در سال ۵۷، همان روح در ماجرای ۹دی نشان داده شد.

یک حرکت بدون فراخوان

روز 9 دی آن‌طور که در کلام رهبر فرزانه ما تبلور یافته، نمادی از بصیرت، دشمن‌شناسی و حضور در عرصه‌ مجاهدانه توسط مردم مسلمان ایران است.

مهم‌ترین بیانات رهبر معظم انقلاب درباره فتنه ۸۸

 

کلیپ تصویری «لبه پرتگاه» که توسط دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای تولید شده، به مهم‌ترین بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون فتنه ۸۸ می‌پردازد.

نهم دی ماه؛ حرکتی ماندگار در تاریخ انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور عظیم و تعیین کننده ملت مؤمن، با بصیرت و با غیرت ایران در راهپیمایی سراسری نهم دی ماه را حرکتی ماندگار در تاریخ انقلاب خواندند.

قوی‌ترین و آخرین ضربه ملت ایران به فتنه‌گران

 

«۹ دی» در تاریخ عمر نظام جمهوری اسلامی ایران یک نقطه عطف است؛ نقطه عطفی که حقیقت آن را فقط و فقط می‌توان در کلام کسی یافت که سکان‌دار کشتی انقلاب است.

بی‌حرمتی فتنه‌گران به عزای سیدالشهدا(ع)

 

مستند عاشورای 88 به فتنه 88 و بی‌حرمتی‌های فتنه‌گران در روز عاشورا می‌پردازد که نقطه پایان آن روز تاریخی و حماسه‌ساز 9 دی بود.

مستند قیام/ نگاهی به حماسه ۹ دی

 

در این مستند با پرداختن به حماسه 9 دی 1388 به علل و عوامل شکل گیری این قیام ملی، مذهبی اشاره شد که این قیام ملی علیه بی‌حرمتی به عاشورا، چه خواست‌ها و اهدافی را دنبال می‌کند.

همه وقایع فتنه ۸۸

نام این مستند «قطب‌نما»است که به موضوع فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی می‌پردازد.

پاسخ کوبنده مردم به فتنه‌گران

حماسه 9 دی اوج وفاداری، قاطعیت و هوشیاری ملت را بار دیگر به نمایش گذاشت. این حماسه زیبا در عمق خود فتنه‌گران را به تأمل بیشتر در راه نافرجام خویش و اعلام برائت از دشمنان فراخواند و آنان را به پیوستن به جبهه حق و اقیانوس ملت دعوت کرد.

 8ماه تنش و یک روز تاریخی/ قیام ملی و مذهبی علیه فتنه‌گران

 

9دی‌ماه در جامعه‌شناسی سیاسی انقلاب اسلامی موردی برجسته از یک خیزش و قیام ملی و مذهبی علیه فتنه‌گران و تجدید بیعت سراسری با ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

فتنه‌گران از چه کسانی الهام می‌گرفتند

در فیلم پیش رو شاهد بخشی از فعالیت‌های خرابکارانه فتنه‌گران پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ هستید.

عاشورایی که هیچ‌گاه از یادمان نمی‌رود/ فائزه هاشمی در جمع فتنه‌گران

عاشورای 88 روزی است که فتنه‌گران چهره واقعی خود را به بدترین طرز ممکن نشان دادند. روزی که همه در عزای سید و سالار شهیدان مشغول عزاداری بودند، عده‌ای در خیابان‌ها، مغازه آتش زدند و هلهله سر دادند.

این خبر تا پایان روز 9 دی به روز رسانی می‌شود


5441839
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دولت ارمنستان بر تصمیم خود مبنی بر افتتاح سرکنسولگری در تبریز تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس گفت: ما رویکرد اقتصادی‌مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی تصریح کرد: این سرکوب به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  امیر سرتیپ آشتیانی به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای به قزاقستان سفر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس با حضور علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در مسکو آغاز به کار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی گفت: ایران به دنبال گسترش جنگ نیست، لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‍‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدوال لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دستور هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معصومه حائری عروس امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح امروز پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است