استانی 11:32 - 04 خرداد 1394
مدیرکل جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کار برداشت انگور یاقوتی همه ساله از اوایل خردادماه در استان شروع می‌شود، گفت: سیستان و بلوچستان دارای 3527 هکتار باغ انگور بوده که بیش از 90 درصد آن را انگور یاقوتی قرمز به خود اختصاص داده است.

برداشت 26هزار تن انگور یاقوتی از باغات سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سیستان و بلوچستان، رضا نجفی با بیان این مطلب اظهارکرد: پیش‌بینی می‌شود در پایان فصل برداشت بیش از 26 هزار تن انگور تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی افزود: با بروز پدیده خشکسالی و خشک‌شدن بیش از 2500 هکتار از باغات انگور منطقه، سازمان جهادکشاورزی با مشارکت کشاورزان با ایجاد 10 نهالستان مجوزدار و تولید نهال مورد نیاز استان، سطح باغات انگور در استان افزایش یافته و در حال حاضر در 15 شهرستان استان، انگور یاقوتی کشت و شهرستان‌های زهک هامون خاش هیرمند و زاهدان بیشترین باغات انگور را به خود اختصاص داده‌اند.

نجفی گفت: سالانه 500 هزار اصله نهال انگور یاقوتی در نهالستان‌های مجوزدار استان تولید می‌شود و در سال 93 به منظور توسعه باغات انگور 260 هزاراصله نهال یارانه‌دار بین کشاورزان تولید شده که جهت تامین این نهال‌ها یک میلیارد و 690 میلیون ریال یارانه به تولیدکنندگان نهال پرداخت شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه انگور یاقوتی اقتصادی‌ترین محصول باغی منطقه سیستان بوده و می‌تواند نقش زیادی در بهبود وضعیت اقتصادی مردم منطقه داشته باشد، طرحی در دست اقدام است که با اتمام پروژه بزرگ آبرسانی با لوله به 46 هزار هکتار از اراضی دشت سیستان سطح باغات انگور استان به بیش از 20 هزار هکتار افزایش یابد.

علاوه بر انگور یاقوتی قرمز ارقام دیگر انگور شامل، یاقوتی سفید فخری سنگک امیری لعل حاجی عباسی چشم گاوی قندهاری مایه میش غلامی و شست عروس در سیستان و بلوچستان کشت و تولید می‌شود.

انتهای پیام


6439374
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است