علمی فناوری 16:04 - 27 اردیبهشت 1397
دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیات همراه در دیدار با آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گزارشی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی و پیشرفت‌هایی که حاصل شده را ارائه کردند.

دیدار رئیس جهاددانشگاهی با نماینده ولی فقیه در گلستان

به گزارش ایسنا، رئیس جهاد دانشگاهی در این دیدار با اشاره به برخی از توانمندی‌های جهاد دانشگاهی، تصریح کرد: در این هفته اولین کارخانه تولید سلول انسانی و محصولات سلولی با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت افتتاح شد که دانش فنی این کار توسط پژوهشکده رویان وابسته به جهاد دانشگاهی انجام گرفت.



دکتر حمیدرضا طیبی افزود: سلولهای بنیادی برای بازسازی بافت‌های بدن به کار می‌رود. زمانی که برای بافت‌های ماهیچه بدن مشکلی ایجاد شود، با استفاده از سلول‌های بنیادی می‌توان بافت ماهیچه را ایجاد کرد.



وی بیان کرد: ما از ابتدای راه‌اندازی جهاد دانشگاهی استان گلستان در سال 88 در دیدار با مسئولین مختلف استان، آمادگی مجموعه جهاددانشگاهی را برای همکاری در این استان اعلام کردیم.



رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: در حوزه گیاهان دارویی با توجه به در اختیار داشتن نخستین پژوهشکده گیاهان دارویی کشور، تولید بذرهای هیبریدی، در حوزه پزشکی در بخش‌های بحث نازایی، سرطان پستان، داروهای نو ترکیب و غیره، می‌توانیم در استان فعالیت داشته باشیم. البته تمام این موارد نیاز به حمایت و پشتیبانی استان دارد.



وی با تاکید بر توانمندی اعضای واحد استانی جهاد دانشگاهی در استان گلستان و بالاخص حضور جناب آقای مهندس ثقفی به عنوان یکی از پژوهشگران شاخص و موفق جهاد دانشگاهی در حوزه شیمی اظهار امیدواری کرد که بتوان با تمرکز بر حوزه توسعه کشاورزی با استفاده از علوم نوین مخصوصاً در حوزه شیمی کشاورزی موفقیت‌های خوبی را برای استان شاهد بود.



وی خاطرنشان کرد: از چند سال گذشته به دنبال ایجاد زیرساخت‌های مناسب جهاد دانشگاهی در این استان بودیم و در این راستا مجتمع جهاد دانشگاهی استان را برای انجام فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فناورانه افتتاح کردیم.



در ادامه دکتر طیبی با ارائه گزارشی از جلسه مشترک با استاندار گلستان، تصریح کرد: در این جلسه آمادگی خود را برای همکاری در بخش‌هایی که مزیت استان است، اعلام کردیم. با توجه به دیدگاه توسعه گرا استاندار گلستان، امیدواریم بتوانیم همکاری خوبی در استان داشته باشیم.



وی ادامه داد: در جلسه با استاندار به پیشنهاد جناب دکتر هاشمی مقرر شد در یک بازه یک ماهه تفاهم نامه‌ای با اولویت قراردادن چند موضوع اصلی همکاری مشترکی بین دو طرف آغاز شود.



آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان نیز در این دیدار با استقبال از حضور جهاد دانشگاهی در بسترسازی علوم نوین در توسعه کشور، اظهار کرد: اگر می خواهید کاری برای استان انجام دهید ابتدا به سمت مردم بروید.



وی با تاکید بر آگاه سازی مردم، گفت: یکپارچه سازی اراضی کشاورزی اقدامی بسیار موثر است که می‌توان ابتدا به صورت پایلوت در برخی از مناطق اجرا کرد، سپس زمانی که مردم نتیجه کار را مشاهده کردند از آن استقبال خواهند کرد.



نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه آب و خاک محدود است، تصریح کرد: با وجود این محدودیت‌ها متاسفانه محصولاتی در این استان کشت می شود که مناسب نیست. به عنوان نمونه برای کشت شالی که آب زیادی مصرف می کند، از آب های زیر زمینی استفاده می شود. آتش زدن بقایای محصولات گیاهی نیز اقدامی دیگری است که سبب نابودی خاک می شود.



آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: روزگاری استان گلستان بهترین پنبه کشور را از نظر الیاف تولید می‌کرد اما الان تقریبا رو به افول است.



وی در پایان با تاکید بر پرهیز از روزمرگی از مدیران خواست در بطن کارها حضور داشته و در جهت آگاهی مردم گام‌های موثری بردارند.



انتهای پیام


9781660
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه‌ آزمایشی مرورگر ویوالدی برای ویندوز مبتنی‌ بر آرم منتشر شد در حالی که مدتی قبل شاهد انتشار کروم برای این پلتفرم بودیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان آنچه را که به‌عنوان «خون‌آشام باکتریایی» توصیف می‌کنند، کشف کرده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فضانوردان قرار است تلسکوپ «نایسر» ناسا را طی یک پیاده‌روی فضایی در اواخر سال جاری تعمیر کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فعلی سازمان سنجش گفت: رئیس جدید سازمان سنجش بعد از نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ معرفی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رییس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت از اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی کشور در سال جاری خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اصلاح شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است