استانی 13:32 - 24 آبان 1398
ایسنا/قم امام جمعه قم با بیان اینکه تفرد جهان اسلام، عامل تسلط دشمنان است، بیان کرد: امت باید یکپارچه در صحنه حضور داشته باشد تا دشمن تا فرسخ‌ها از سرزمین‌های مسلمانان دور شود.

وحدت، گمشده امروز جهان اسلام

آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه‌ قم که در مصلی قدس برگزار شد، گفت: رسول خدا(ص) از نظر خلقت و در قوس نزول، از جایگاهی بلند در مراتب هستی برخوردار است، در سلسه مراتب هستی در صدر خلقت قرار دارد، در راوایات شیعه، وجود رسول خدا (ص) زیباترین و کامل‌ترین تجلی اعظم صفات الهی و آینه‌ای از وجود خداوند است، خاندان پیامبر پاک ترین خاندان در طول تاریخ است که پاکی بی‌انتهای دودمان پیامبر اکرم دیگر ویژگی ایشان است.

وی ادامه داد: پیامبر تحت تربیت خانوادگی و عنایت ابوطالب و عبدالمطلب که از پاکان روزگار بودند، قرار داشت، 40 سال قبل از بعثت، پیامبراکرم (ص) به گواه تاریخ آلوده به هیچ ناپاکی نشد و مراحل سلوک خود را قبل از بعثت به سمت خداوند طی کرد، ایشان در مراحل صعود به چنان مرتبه‌ای رسید که جبرئیل از همراهی وی باز ماند و طبق روایات آن قدر به پیشگاه الهی نزدیک شده بود که تنها دوگام با ذات لایزال الهی فاصله داشت و وحی الهی را بدون واسطه و مستقیما دریافت کرد.

این عضوشورای نگهبان بیان کرد: علم و حکمت بی‌پایان الهی در قرآن و توسط پیامبر دریافت شد، پیامبر بزگوار اسلام معمار یک تمدن نوین الهی و فصلی نو در تاریخ بشر بود، همه‌ بشر با این بعثت، برانگیخته شد، تمدنی آسمانی آغاز شد و کاروان علم و دانش به حرکت درآمد، پیامبر صرفا معمار یک حکومت اسلامی نبود، بلکه منادی یک تمدن انسان‌ساز بود که همه بشریت را مخاطب خود قرار می‌داد.

وی درخصوص برخی ویژگی‌های ذکر شده از پیامبر اکرم در روایات اسلامی عنوان کرد: پیامبر خوش چهره و بشاش بود، از تجمل پرهیز می‌کرد، وقتی با کسی سخن می گفت با همه بدن به او متوجه بود، استقبال او بسیار صمیمی بود، خنده او تبسم و تبسم او چون قطرات بارن لطیف بود، آغازگر سلام بود نگاه او با حجب و حیا و بود، سخن او گویا فصیح بود، کم خشمگین می‌شد اما اگر برای خدا خشمگین می‌شد کسی را یارای مقابله با وی نبود، جاذبه‌ای قوی داشت، برای از دست رفتن مال دنیا ناراحت نمی‌شد، کارهای شخصی خود را شخصا انجام می‌داد، در عین مهربانی زیرک بود وهمواره احوال مردم را جویا می‌شد.

امام جمعه قم ضمن تبریک میلاد امام صادق(ع) و پیامبر اکرم(ص) گفت: هفته کتاب و کتاب‌خوانی را گرامی می‌داریم و تاکید می‌کنیم که همه را باید به خواندن کتاب و قرار دادن کتاب‌های سالم و انسان‌ساز در سبد خانواده تشویق کرد.

 وی ادامه داد: امروز وحدت نیاز عاجل امت اسلام است و امت اسلام به رغم تمام ثروت و دارایی خود دچار تفرد است، وحدت و اخوت اسلامی، برآمده از متن آرمان‌های اسلام است، ما با مذاهب مختلف اسلامی در مبانی فکری و اعتقاداتی، نظامات فقهی  و اخلاقی اشتراکات زیادی داریم و منافع مشترکمان فراوان است، پس چرا امت اسلام با بیش از یک  نیم میلیارد جمعیت باید اینگونه پراکنده و اسیر دشمن باشد؟ چون دچار تفرد است.

اعرافی بیان کرد: هرچند هر مذهب مختصات خود را دارد، اما مبانی سه‌گانه  مشترک، ما را وحدت تشویق می‌کند، امروز جهان اسلام باید علم مشترک و فناوری مشترک داشته باشد و در برابر اشغالگران متحد شود، اکنون فلسطین عزیز ما زیر موشک‌های صهیونیستی قرار دارد، این امت باید یکپارچه در صحنه حضور داشته باشد تا دشمن تا فرسخ‌ها از سرزمین‌های مسلمانان دور شود.

این عضو شورای نگهبان گفت: مبارزه با فساد و تبعیض باید به‌صورت جامع و در همه‌ی ارکان‌های حکومت انجام شود و هم در مرحله‌ی قانون‌گذاری و هم در مرحله‌ی اجرا مورد توجه باشد، قوانبن ما باید تامین کننده‌ی عدالت باشند، سه قوه اصلی کشور باید بیدارترشوند، دستگاه قضایی ما نباید در مقابل فساد، تسامح پیشه کند چراکه در این صورت خود دچار فساد خواهد شد، خواسته‌ی امروز مردم ما، برخورد قاطعانه با فساد است.

انتهای پیام


10294425
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است