سیاسی 16:08 - 31 مرداد 1393
امام جمعه زاهدان:
زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: شاخص های تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب در دیدار با دولتمردان یازدهم بهترین رهنمود و نقشه راه برای موفقیت یک دولت اسلامی است.

به گزارش ایرنا، آیت الله ˈعباسعلی سلیمانیˈ در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان با اشاره به فرارسیدن هفته دولت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دولتمردان یازدهم در هفته دولت سال 92 پرداخت و افزود: رهبر معظم انقلاب نخستین شاخص یک دولت اسلامی را سلامت اعتقادی و اخلاقی دانستند و فرمودند اعتقادات و درنظر گرفتن حقایق جامعه منجر به سلامت عملکرد دولت می شود.



نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان وبلوچستان بیان کرد: مقام معظم رهبری دومین شاخص و گفتمان اصلی را برای یک دولت اسلامی خدمت به خلق دانستند و گفتند فلسفه وجودی مسوولان خدمت به خلق است و بازیها و جنگهای سیاسی نباید دریک دولت اسلامی وجود داشته باشد.







عضو خبرگان رهبری ادامه داد: سومین شاخص یک دولت مطلوب و ایده آل از دیدگاه رهبر معظم انقلاب عدالت طلبی است بگونه ای که معظم له فرمودند پیشرفت و توسعه بدون عدالت قابل اجرا نیست عدالت به معنی ارائه امکانات درمانی، آموزشی و رفاهی به دورترین نقاط کشور است.







امام جمعه زاهدان چهارمین شاخص دولت از منظر رهبری را سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد عنوان کرد و گفت: منصب حکومتی به لحاظ دسترسی به قدرت و منابع مالی جایگاه وسوسه است دولت باید با چشم بصیر مراقب باشد که مسوولان گرفتار وسوسه های انحراف و فساد نشوند زیرا فساد همچون موریانه است، پارتی بازی، گرفتن رشوه و امثال اینها نشانه فساد اقتصادی است.







نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با استناد به بیانات مقام معظم رهبری افزود: وجود چند انسان ناسالم مانند میکروب زحمت و تلاش کارکنان خدوم و سالم رانیز زیر سوال می برند.







آیت الله سلیمانی اظهار داشت: پنجمین شاخص یک دولت مطلوب قانون گرایی و قانون مداری است و دولت باید حرکتش را دقیقا روی ریل قانون انجام دهد و اگر مانند یک قطار از روی ریل خارج شود به دیگران صدمه می زند.







امام جمعه زاهدان ادامه داد: دولت باید از استعداد کارشناسان داخلی در انجام امور و اجرای طرحهای اقتصادی استفاده کند زیرا آنان به دلیل تعهد دینی و ملی نسبت به کارشناسان خارجی قابل اعتمادتر هستند.







عضو خبرگان رهبری اظهار امیدواری کرد که دولت بتواند بیش از پیش خواسته های مقام معظم رهبری را به شایستگی برآورده کند.



نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: شیعه واقعی افراطی نیست و برای اهل بیت (ع) نه کم می گذارد و نه زیاد بطوریکه صفات ویژه پروردگار متعال را به اهل بیت (ع) نسبت نمی دهد.







امام جمعه زاهدان به بیان فرازهایی از فرمایشات امام جعفر صادق(ع) در باره شیعه واقعی پرداخت و افزود: شیعه واقعی زحمت خود را بر گردن دیگران نمی اندازد و مزاحم دیگران نمی شود و کارهایش را خودش انجام می دهد و از دیگران مایه نمی گذارد.







عضو خبرگان رهبری بیان کرد: شیعه واقعی آرام است اهل داد و فریاد و جارو جنجال نیست و اگر کار خیری هم انجام دهد معمولا کسی از آن باخبر نمی شود اول تبلیغ و بعد عمل نمی کند.







امام جمعه زاهدان اضافه کرد: شیعه واقعی می داند که اهل بیت (ع) به واسطه نزدیکی به پروردگار و همچنین عنایت خداوند متعال متصل به غیب هستند و می توانند کارهای بزرگی همچون شفای بیماران انجام دهند.







آیت الله سلیمانی اظهار داشت: کسانی که به دلیل ضعف ایمان از دوستداران اهل بیت (ع) عیب جویی و پشت سر آنان غیبت می کنند شیعه نیستند. ک/2



7437 / 653

انتهای پیام /*


4535162
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جمعی از کارگران سراسر کشور صبح امروز با حضور در حسینیه امام خمینی با رهبر انقلاب دیدار کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» با حضور رئیس‌جمهور ایران طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا افتتاح شد
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دیوان محاسبات کشور گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت را جهت بهره برداری در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سومین جلسه جمعی از منتخبان مجلس دوازدهم در مرحله اول انتخابات درباره اولویت‌های مجلس شورای اسلامی و به میزبانی شریان برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور به دعوت رسمی همتای خود و همچنین به منظور حضور در مراسم افتتاح ابرپروژه سد و نیروگاه اومااویا، دقایقی قبل وارد سریلانکا شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ۴ اردیبهشت سال ۵۹ بود که کماندو‌های آمریکایی آموزش دیده که پیش از این در مصر تمرین کرده بودند با استفاده از چند فروند بالگرد و هواپیما از خلیج فارس پرواز کرده و وارد خاک ایران شدند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اسکای نیوز نوشته است: «ناتو در حال مغلوب شدن برابر روسیه، ایران، چین و کره شمالی است.»
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام آزادی‌خواه گفت: برای حج تمتع قرار نیست نماینده‌ای از مجلس اعزام شود کمااینکه سال قبل هم نماینده‌ای اعزام نشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا و واکنش وزیر خارجه به تصمیم اروپا برای تحریم ایران پرداخته‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سنگدوینی گفت: با تعاملات و دیپلماسی می‌توان مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است