علمی فناوری 16:03 - 27 آذر 1393
ساری - ایرنا - استاندار مازندران با تاکید بر گسترش شرکت های دانش بنیان در استان و منطقه گفت : شرکت های دانش بنیان می توانند به عنوان یک نهضت در جهت حل اشتغال استان گامی مهم بردارند.

به گزارش ایرنا ، ' ربیع فلاح ' روز پنجشنبه در آیین بهره برداری پنج پروژه آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی انستیتو شمال ایران واقع در آمل افزود : این شرکت های دانش بنیان همچنین می توانند با همکاری مراکز دانشگاهی استان روی نیازهای پژوهشی مازندران و کشور فعالیت داشته باشند.



وی انستیو پاستور شمال را مرکزی بسیار مهم ولی کم شناخته دانست و گفت : اکنون مازندران یکصد هزار نیروی بیکار ثبت نام شده جویای کار دارد که احساس ما این است که شرکت های دانش بنیان می توانند در حل چنین مشکلاتی تحول ایجاد کنند.



استاندار مازندران این استان را قطب مهم تولیدات محصولات کشاورزی کشور برشمرد و یادآور شد: انستیتو پاستور شمال نقش مهمی در تامین امنیت غذایی محصولات کشاورزی دارد.



وی خاطرنشان کرد : بنابراین تولیدات ما باید تولید سالم باشد زیرا امروز ارزش محصولات سالم از جایگاه بسیاری مهم برخوردار است که همه بخش های کشاورزی استان برای تحقق تولید بیش از پیش غذای سالم استقبال می کند.



استاندار مازندران به اجرای طرح نظام سلامت در این استان اشاره کرد و گفت : مازندران در اجرای این طرح رتبه اول در کشور را دارد .



فلاح بر لزوم ارایه سطح خدمات بهداشتی به همه نقاط به ویژه مناطق دوردست استان تاکید کرد و افزود : تا پایان سال جاری 150 مرکز درمانی و بهداشتی در استان به بهره برداری می رسد که با تحقق این مهم پزشکان می توانند در این مراکز حضور یابند.



وی جهت توفیق بیشتر انستیتو پاستور شمال خواستار توجه خیرین استان به مرکز علمی و پژوهشی و تحقیقاتی شد.



در آیین امروز با جضو جمعی از مسوولان پنج پروژه آزمایشگاه سموم و آلاینده های غذایی ، آزمایشگاه تشخیص ملکولی بیماری های عفونی ، سایت تولید کیت های تشخیصی محصولات حلال و حرام و تقلبات غذایی و آزمایشگاه سل و آزمایشگاه بیوشیمی با صرف 25 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار به بهره برداری رسید.ک/2



621/608

انتهای پیام /*


5444844
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: برنامه ریزی برای تزریق واکسن هپاتیت سی در وزارت بهداشت انجام شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۲۷۰۰ دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا یک انیمیشن را از قمر «آیو» سیاره مشتری منتشر کرده که با استفاده از داده‌های کاوشگر «جونو» ساخته شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» با ارائه ابزاری به منظور نقشه‌برداری از نانوحفره‌های موجود روی غشاء، می‌توان در آینده از این نقشه‌ها برای بهبود عملکرد ادوات تصفیه آب استفاده کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» انتخاب رشته بیش از ۱۲۵ هزار نفر از پذیرفته شدگان اولیه و آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳ از امروز شنبه اول اردیبهشت آغاز می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان دانشگاه کرنل آمریکا بر این باورند که گام بزرگی در راستای جستجوی موجودات فضایی برداشته اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش از افزایش تا دو میلیون تومانی حقوق سرایداران علاوه بر افزایش حقوق سالانه خبر داد و گفت: در حال حاضر حقوق سرایداران در حدود ۱۰ میلیون تومان است و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دستاورد جدید محققان ایرانی در تولید مخلوط آسفالتی یکی از راهکار‌های مناسب برای دفع بهداشتی پسماند تصفیه روغن موتور است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» اگر از جمله کسانی هستید که از خالی شدن سریع باتری ساعت هوشمند خود رنج می‌برید، حتما اشتباهاتی در مورد استفاده از آن انجام می‌دهید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت برنامه جامعی را برای ارتقای سواد سلامت افراد تهیه کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است