استانی 06:49 - 08 اسفند 1393
دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار:
دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار گفت: تحریم‌ها 20 درصد مشکلات را شامل می‌شوند و 80 درصد مشکلات به سوءمدیریت مربوط است.

مذاکرات 5+1 چیزی را تغییر نمی‌دهد / تحریم‌ها 20 درصد مشکلات را شامل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان احمد کریمی‌اصفهانی شامگاه پنج شنبه در نشست خبری انجمن اصناف و بازار درباره سفرش به همدان اظهار کرد: هدف از این سفر رایزنی در راستای تشکیل جامعه انجمن‌های اسلامی در همدان بوده است.

وی با بیان اینکه در اکثر استان‌ها این تشکل ایجاد شده افزود: تشکیل این انجمن مدتی در همدان به تأخیر افتاد و سرانجام امروز با نشستی که با مسئولان همدان و نماینده ولی فقیه این استان داشتیم، معارفه مسئول جامعه انجمن‌های اسلامی همدان برگزار شد.

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه هر تشکل در استان‌ها سیاستی جدا ندارد و همه آنها باید تابع جامعه انجمن‌های جامعه اسلامی کشور باشد، گفت: این تشکل در همدان با حضور 15 نفر اعضای اصلی و چهار نفر علی‌البدل معرفی شد.

وی با اشاره به اهداف و سیاست‌های جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار، گفت: برخی تصور دارند این مجموعه رویکرد صرفاً اقتصادی دارد در حالی طبقه و رویکرد سیاسی تشکیلات بیشتر است.

کریمی اصفهانی اضافه کرد: این انجمن نگاه اقتصادی را برگرفته از منویات رهبری دنبال می‌کند و در اقتصاد کلان و به ویژه در ارتباط با صادرات و واردات کشور نقطه نظراتی دارد.

وی با بیان اینکه جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف در تمام دوره‌ها در خصوص مسائل سیاسی همراه با نظام بوده، یادآور شد: این انجمن در تمام انتخابات حضور فعال داشته و تاکنون در هیچ انتخاباتی امکان نداشته که منفعل باشد.

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار با اشاره به اینکه این مجموعه در کنار اصولگرایان و در جبهه پیروان خط امام و رهبری است، افزود: این جبهه اکنون با 18 مجموعه در کنار هم به فعالیت می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: ما در تمام مسائل در کنار اصولگرایان هستیم و با کمترین اختلافی که گاه پیش می‌آید، مشکلی با هم نداریم.

کریمی اصفهانی با بیان اینکه این مجموعه از تندروی دوری کرده و تا به امروز در همه انتخابات وحدت خوبی با تشکل‌های دیگر داشته، افزود: با انجام مذاکرات بین انجمن و جبهه پیروان خط امام و رهبری، به تبع اقدامات خوبی انجام شده و وحدت گسترده‌ای در این زمینه وجود دارد.

وی سپس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، یکی از خطرات جامعه را انحراف دانست و افزود: مسئله انحراف برای اصل نظام خطرناک است و باید همواره به این موضوع دقت داشت.

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار با اشاره به این که احمدی‌نژاد خود را اصولگرا ندانسته و از اصولگرایان خود را جدا می‌دانست، گفت: تنها رئیس جمهوری که اخطار کتبی از رهبری گرفت‌، رئیس دولت قبل بود و با بی‌توجهی به برخی مسائل، مخالف با خط ولایت حرکت کرد.

وی با بیان اینکه خط قرمز ما جامعتین است، گفت: تصمیمات جامعتین به عنوان محوریت اصلی فعالیت‌های جبهه اصولگرایان است و البته در برخی از تشکل‌ها ممکن است اختلافاتی وجود داشته باشد.

کریمی اصفهانی با اشاره به عناوین سال‌ها و همچنین سیاست‌هایی که رهبر معظم انقلاب ابلاغ می‌کنند، خاطرنشان کرد: در توجه به اقتصاد مقاومتی مردم از مسئولان جلوتر حرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به تحریم‌های دشمنان در سال‌های مختلف عمر انقلاب گفت: تمام اتکای نظام به مردم بوده و دشمنان خوب آن را درک کرده‌اند و البته این امری منحصر به فرد در دنیاست.

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه تلاش دشمنان، به حاشیه بردن مردم و ایجاد مضیقه و تنگنا در کشور بوده؛ با انتقاد از عملکرد مسئولان در برخورد با تحریم‌ها گفت: معتقدیم تحریم‌ها 20 درصد مشکلات را شامل می‌شوند و 80 درصد مشکلات به سوء مدیریت مربوط می‌شود، بنابراین مسئولان می‌توانستند بهتر از این عمل کنند.

وی تأکید کرد: اگر مدیریت خوب صورت گیرد هیچ کشوری نمی‌تواند ایران را از پای درآورد.

کریمی اصفهانی با اشاره به دستورات مقام معظم رهبری در برخورد با مفسدان اقتصادی، گفت: با طرح این موضوع از سوی رهبر انقلاب در سال 80، امروز پس از گذشت 13 سال بی‌توجهی به دستورات رهبر مشهود است و به یقین اگر توجه وجود داشت، خیلی از مفاسد اتفاق نمی‌افتاد.

وی با بیان اینکه در سال 84 ابلاغیه اصل 44 اعلام شد و انتظار ایجاد انقلاب که رهبری از آن داشت محقق نشد، ادامه داد: اگر بنگاه‌های اقتصادی را به مردم می‌سپردند با مردمی بودن آن هیچگاه مفاسد به وجود نمی‌آمد.

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه اقتصاد مردمی باعث افزایش تولید می‌شود، یادآور شد: متأسفانه با واردات بی‌رویه، ایران به یک بازار برای کشورهای بیگانه همچون تبدیل شده است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در برخی حوزه‌ها از جمله نظامی، علمی و تولید سلاح‌های مختلف و ادوات نظامی و دفاعی، گفت: پیشرفت ایران در زمینه علوم هسته‌ای نیز مشهود است و دشمنان نیز به آن اذعان دارند.

کریمی اصفهانی با اشاره به لزوم مردمی بودن همه اقدامات در کشور، افزود: در جنگ تحمیلی که دنیا در برابر ایران صف‌آرایی کرد؛ همه مردم حضور چشم‌گیر داشتند و این مسئله تنها به سپاه و بسیج ختم نمی‌شد.

وی تصریح کرد: معتقدیم دو مسئله نظام جمهوری اسلامی ایران را به خطر می‌اندازد، یکی فتنه و اهل فتنه و  دوم انحراف.

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار با تأکید بر لزوم توجه به عزت و اعتلای نظام، بیان کرد: هر آنچه ما اطلاع داریم را گاه نمی‌توان بر زبان آورد یا به جامعه قبولاند، بلکه برخی مسائل نظیر فتنه و انحراف با گذشت زمان برای همگان مشخص و مشهود می‌شود.

وی با بیان اینکه ملت ایران حول محور رهبری حرکت می‌کنند و در نتیجه همیشه با موفقیت و استمرار پیروزی همراه هستند، گفت: اصولگرایان پایبند به آرمان‌ها و اصول انقلاب هستند تا جایی که حتی در مواجهه به احمدی‌نژاد و عملکردش انتقادات جدی از او داشتند.

کریمی اصفهانی با تأکید بر توجه به شایسته‌سالاری افزود: باید کشور را کارشناسان و متخصصان اداره کنند و اقدام بدی است که هر دولتی که روی کار می‌آید تا آبدارچی ادارات را نیز تغییر می‌دهد.

وی سپس با اشاره به عملکرد دولت یازدهم، گفت: متأسفانه دولت جدید دغدغه خود را توافق 1+5 می‌داند، که در این صورت به نظر می‌رسد به خطا رفته است.

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه دشمن تصور دارد ما نیاز به توافق داریم درحالی که اینطور نیست، خاطرنشان کرد: ما معتقد به اینکه توافق حل شود همه مسائل نیز حل می‌شود، نیستیم.

وی با بیان اینکه طرف مذاکره با ایران نه تنها چیزی از تحریم‌ها برداشته بلکه بر آن نیز افزوده، گفت: طرف مذاکره مورد اطمینان ما نیستند و اگر قولی را نیز به آینده موکول کنند، نباید بپذیریم.

کریمی اصفهانی با اشاره به سخنرانی‌های اخیر مقام معظم رهبری در زمینه مذاکرات گفت: ایشان فرمودند اگر تعهدی هم باشد باید جامع و مستحکم باشد که این موضوع چرت تمام مستکبران را پاره کرد.

وی با تأکید بر استقامت مردم ایران در مقابله با تحریم‌ها، افزود: اگر ما مستحکم در مذاکرات باشیم دشمن یقیناً عقب خواهد نشست.

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار در پایان با بیان اینکه طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب ما علاقه‌مند به حمایت از دولت هستیم، افزود: هر نوع تکلیف و کمکی به دولت را جزء وظیفه خود می‌دانیم اما در خصوص توافقات 1+5 نیز معتقدیم که اگر توافقی انجام شود؛ چیزی را حل نخواهد کرد.


5933383
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است