گوناگون 23:26 - 09 فروردین 1396
تا فصل بنفشه های وحشی تمام نشده است از این گلهای زیبا مربا و شربت خوشمزه و مقوی تهیه کنید در این بخش برایتان طرز تهیه شربت بنفشه را آماده کرده ایم همراه ما باشید.

تحریریه پارسینه:شربت بنفشه یک شربت فوق‌العاده است که علاوه بر خاصیت آن طعم و مزه منحصر بفردی دارد.از زمانهای قدیم شربت بنفشه مورد توصیه اطبای طب سنتی ایران به خصوص ابن سینا بعنوان  معالجه امراض خاص بوده و امروزه با توجه به احتیاجات جامعه ما خاصیت درمانی و همچنین شیوه درست کردن  آن را در اختیار علاقمندان قرار می دهیم امید است که مورد توجه قرار گیرد.
 
این شربت بهاری و خوش‌عطر را از دست ندهید 
 
مواد لازم:

2 پیمانه گل بنفشه وحشی تازه، بدون ساقه

1 پیمانه آب جوش

1 و 1 / 2 پیمانه شکر

آب 1/2 لیموترش تازه



روش تهیه:

بنشه هارو به آرومی بشورین و روی حوله کاغذی بریزین تا آبش بره وقتی آبشون خشک شد در شیشه تمیز بزرگی بریزین و یک پیمانه آب جوش روی گلها بریزین و در شیشه رو ببندین و بذارین بیست و چهار ساعت به همون حال بمونه و درش رو باز نکنین فقط گاه گاهی شیشه رو تکون بدید.

بعد از طی بیست و چهار ساعت مخلوط رو از صافی رد کنین و با فشار پشت قاشق روی گلها کاملا عصاره ش رو خارج کنینمایع رو به همراه آبلیموی تازه و شکر در شیر جوش بریزین و هم بزنین و روی حرارت قرار بدید تا شکر حل بشه بجوش بیاد

بعد از ده دقیقه جوشیدن غلظت شربت رو چک کنین و بذارین خنک بشه و در شیشه تمیز داخل یخچال نگهداری کنین



(دقت کنین بعد از اضافه کردن آبلیمو آب بنفش به رنگ قرمز تبدیل میشه پس درصورت تمایل در آخریک قطره رنگ خوراکی ژله ای بنفش بهش اضافه کنین)



 

8955981
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است