استانی 02:02 - 02 مرداد 1393
فارس گزارش می‌دهد
مردم ایران با حضور در مراسم روز قدس به ندای حضرت امام (ره) لبیک گفته و به دفاع از مظلوم به خیابان‌های می‌آیند.

روز قدس، روز لبیک به ندای امام روح الله

به گزارش خبرگزاری فارس از دورود، کتاب تاریخ را که ورق می‌زنیم، یکی از نقاط روشن آن حمایت همیشگی ملت سرافراز ایران از مظلوم در مقابل مقابل جور و ستم ظالم است، به نحوی که همواره ایران یک پای ثابت ایستادگی در مقابل ظالمین و جنایتکاران زمان است.

در طول قرن گذشته فلسطین یکی از جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده است، نبردی که با دست‌اندازی صهیونیسم به کشور فلسطین ایجاد و ماحصل آن اشغال بخشی از این کشور و بی‌خانمان شدن مردم اعم از پیر و جوان، زن و مرد بوده است.

مردم مسلمان فلسطین با پایبندی به اعتقادات خود هیچگاه از حقوق خود کوتاه نیامده و همواره مقاومت را تنها گزینه خود قلمداد کرده و به آن ایمان داشته و دارند.

* نیمی از شهدا در حمله به غزه زنان و کودکان بی‌دفاع بوده‌اند

 

در این میان رژیم جعلی اسرائیل که ساخته دست غرب است، با حمایت‌های استکبار جهانی به خصوص آمریکای جنایت کار بدون توجه به ابتدایی‌ترین حق انسان‌ها همواره در حال قتل عام مردم بی‌دفاع فلسطین به خصوص غزه بوده‌اند.

برگی دیگر از کارنامه سیاه رژیم اشغالگر اسرائیل از ساعات ابتدایی 17 تیر ماه با حملات همه جانبه نظامی به نوار غزه آغاز شد و مردم غزه در ماه مبارک رمضان زیر آتش سنگین موشکی جنایتکاران قرار گرفتند.

اشغالگران نشان داده‌اند که در جنایت‌های خود هیچ تفاوتی میان مردم عادی به خصوص زنان و کودکان با نظامیان قائل نمی‌شوند، به گونه‌ای که طی 17 روز گذشته نیمی از 700 شهید راه مقاومت را زنان و کودکان بی‌دفاع تشکیل داده‌اند.

*سکوت معنادار مدعیان حقوق بشر در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی

در شرایطی حملات وحشیانه صهیونیسم به غزه از زمین، آسمان و دریا در حال انجام است که سکوتی معنادار از سوی مدعیان حقوق بشر مثل آمریکا، انگلیس و.. که خود را پرچمداران دموکراسی در جهان می‌دانند فضای جهان را فرا گرفته است، البته آنها سکوت در مقابل ظلم را کافی ندانسته و طی روزهای گذشته به دفعات از ظالم یعنی رژیم صهیونیسم دفاع کرده‌اند.

البته گفتنی است که جریان مقاومت در غزه در مقابل دست‌اندازی صهیونیسم سکوت نکرده و با موشک‌های خود توانسته است پاسخ جنایتکاران را دهد.

روز قدس به عنوان یادگار بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در شرایطی فرا می‌رسد که جنایات اشغالگران صهیونیستی به بالاترین حد خود در نوار غزه رسیده است، از این‌رو حضور مردم در خیابان‌ها به نشانه دفاع از مظلوم اهمیتی صد چندان می‌یابد.

* روز قدس یادگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی

یکی از شهروندان دورودی در گفت وگو با خبرنگار فارس در خصوص فرا رسیدن روز قدس گفت: این روز به عنوان نماد دفاع از مظلوم از امام راحل (ره) برای ما یادگار گذاشته شده است.

وی ادامه داد: در شرایطی که شاهد حملات جنایتکارانه اسرائیل به نوار غزه هستیم، وظیفه ما مردم به پیروی از امام عزیزمان برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین بیش از پیش می‌شود.

این شهروند دورودی هدف رژیم صهیونیستی را اشغال کامل غزه و فلسطین دانست و گفت: همه ما به عنوان مسلمان وظیفه داریم که از برادران دینی خود در مقابل ستمگران وقت حمایت کنیم.

* فلسطین خط مقدم مقاومت در مقابل ستمگران

یکی دیگر از شهروندان دورودی در گفت وگو با خبرنگار فارس در خصوص روز قدس و اهمیت دفاع از مردم مظلوم فلسطین گفت: اسرائیل و آمریکا به دنبال از بین بردن مسلمان هستند و خط مقدم دفاع از مسلمانان در مقابل جنایتکاران در غزه و فلسطین واقع شده است.

وی ادامه داد: طی چند روز گذشته شاهد دلخراش‌ترین تصاویر مخابره شده از غزه بودیم و دیدیم که چگونه افرادی که دایه حقوق بشر دارند، چگونه در شجاعیه مردمان را به خاک و خون کشیدند.

این شهروند دورودی با بیان این مطلب که مردم ایران در روز قدس همچون مردم جهان به دفاع از مظلومیت مردم غزه به خیابان‌ها خواهند آمد، گفت: مردم ما همچون گذشته و با مشارکت بیشتر با مشت‌های گره کرده خود در روز جمعه فریاد مرگ با ظالمان و جنایتکاران را سر می‌دهند.

* رژیم صهیونیستی با تمام گستاخی در مقابل دنیای اسلام ایستاده است

 

 
امام جمعه شهرستان دورود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دورود در خصوص فرا رسیدن روز قدس با بیان این مطلب که روز قدس یادگار حضرت امام (ره) است، گفت: از این جهت این روز نامگذاری شد که هم مسلمانان جهان از مظلومیت فلسطین غافل نشوند و هم مردم مسلمان ماهیت جنایتکار و خون‌ریزی‌های بی‌رحمانه صهیونیسم که ساخته و پرداخته دولت‌های غربی است، را بشناسند.

حجت‌الاسلام حسین رجایی‌پور ادامه داد: از زمانی که رژیم صهیونیستی شکل گرفته است و تا زمانی که در جنگ جهانی اول و دوم سرزمین فلسیطن را غصب کرد، متأسفانه با تمام گستاخی در مقابل دنیای اسلام ایستاده و عملا خط مقدم اسلام هر روز در جنگ و خونریزی قرار دارد و صهیونیست در حال آزار و اذیت مردم فلسطین است.

*حضور مردم در دفاع از فلسطین، عقب‌نشینی صهیونیسم را به دنبال دارد

اما جمعه شهرستان دورود اضافه کرد: لذا با توجه به حساسیت‌های زمان و حملات متعدد در سال‌های گذشته و به خصوص درحال حاضر که حدود 17 روز است از زمین، دریا و هوا با چراغ سبز آمریکایی‌ها و برخی کشورهای عرب در حال قتل عام مردم است و مجامع بین‌الملل در مقابل آن سکوت کرده‌اند، از مردم قهرمان، زمان شناس ایران و به خصوص شهر و استان خودمان تقاضا می‌کنیم در روز قدس حضور حداکثری داشته باشند.

وی متذکر شد: هرچه حضور مردم بیشتر باشد، تیری بر سینه صهیونیسم‌ها است و در جهان هم به تبع ایران به خیابان‌ها می‌آیند.

حجت‌الاسلام رجایی‌پور در ادامه یادآور شد: اگر همه مردم به خیابان‌ها بیایند و همبستگی ملی در سطح جهان و کشور شود، شک نکنید که در عقب‌نشینی صهیونیست‌ها تاثیرگذار است.

به گزارش فارس، بدون شک در روز قدس مردم ایران با لبیک به ندای امام روح الله و رهبر انقلاب اسلامی نقطه روشنی دیگر از دفاع از مظلومان و ایستادگی در مقابل ستمگران را در دفتر سفید انقلاب ثبت می‌کنند.

+++++++++++++++

گزارش از توحید وانشانی

++++++++++++++++


4312401
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است