استانی 15:05 - 26 مرداد 1397
چکیده نمازجمعه سراسر کشور+لینک کامل
آنچه در پی می آید چکیده ای از نمازجمعه سیاسی - عبادی این هفته همراه با لینک کامل خبر است که در آن ائمه جمه به بیان موضوعات و مسائل مهمی از جمله مذاکره با آمریکا، بازار ارزو طلا، کودتای 28 مرداد، روز آزادگان و عرفه پرداختند.

اگر رهبری نبودند دولتی ها امتیاز بیشتری به آمریکا می دادند

امام جمعه اراک: 

جنگ نخواهد شد و مذاکره هم نمی‌کنیم

به گزارش ایسنا، آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» امام جمعه اراک در نماز عبادی سیاسی جمعه اراک با اشاره منویات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که جنگ نخواهد شد، مذاکره نخواهیم کرد و با دولت فعلی عهدشکن امریکا مذاکره نمی‌کنیم و هرگز بن‌بست نداریم، گفت: ما با ملت امریکا مشکلی نداریم، اما به روسای عهدشکن و زورگو ارتباط و مذاکره نخواهیم داشت.

وی هم‌چنین افزود: طبق توافق، سایت آب سنگین «خنداب» را تعطیل کردیم و طرف مقابل باید تحریم را بر می‌داشت که انجام نداد و قطعاً با چنین عهدشکنانی مذاکره نمی‌کنیم و با توکل به خدا به بن‌بست نمی‌رسیم.

امام جمعه اراک با تأکید بر این‌که دولت در برنامه‌های خود، اختصاص ارز، بازار طلا و سکه با حکمت عمل کند، گفت: مجلس شورای اسلامی نظارت درستی اعمال کند و به افرادی که اطلاعات کافی ندارند اختیار ندهند، هم‌چنین واردات اقلام غیرضروری کنترل و دولت شرایط را مدیریت کند.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: ما نمی‌خواهیم وحدت کشور دچار خدشه شود و در همین راستا مردم باید هوشمندانه عمل کنند و دستگاه‌های نظارتی و قضایی با فرصت‌طلبان و محتکران قاطعانه برخورد کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به روز صنایع کوچک این صنایع را یکی از اهرم‌ها و کلیدهای موفقیت کشور دانست و بر حمایت از این واحدهای صنعتی هم‌چنین توسعه اشتغال روستایی از طریق دقت نظر بر اختصاص ١.٥ میلیارد دلار اعتبار اشتغال روستایی در جهت برطرف کردن بیکاری در کشور تأکید کرد.

علم الهدی مطرح کرد:

25 سال اسارت ناموس ملت نتیجه اعتماد مصدق به امریکایی ها

امام جمعه مشهد گفت: مصدق یک اشتباه بزرگ کرد، اینکه ما بدون وابستگی به یک قدرت خارجی نمی‌توانیم زندگی کنیم.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-‌ سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: معمولا روزهای آخر مرداد هر سال جریان 28 مرداد را در اذهان تداعی می‌کند که این جریان دو نکته عبرت‌آموز برای ما دارد.

وی افزود: بعد از قرن‌ها زندگی مردم ما که در دوران حاکمیت‌های استبدادی و استعماری قاجار و رضاخانی، فاقد نظام مردمی بود و مردم برای خودشان تصمیم نمی‌گرفتند، در سال 1330 نهضتی توسط یک شخصیت برجسته روحانی و دینی مرحوم آیت‌الله کاشانی با هماهنگی با قدرت‌های سیاسی جبهه ملی و نهضت آزادی تشکیل شد و حکومت مردمی به عنوان حکومت ملی به وجود آمد که مردم خودشان این حکومت را ایجاد کردند و دو سال نیز ادامه داشت.

وی اضافه کرد: نکته دوم عبرت این است که روزی که با انگلیسی‌ها مبارزه کردند تا نفت را ملی کنند و این سرمایه در دست خود مردم باشد، مصدق یک اشتباه بزرگ کرد و اینکه ما بدون وابستگی به یک قدرت خارجی نمی‌توانیم زندگی کنیم. بعد از بیرون کردن انگلیسی‌ها از کشور، آقای مصدق با آمریکایی‌ها دست داد و آن‌ها را وارد کشور کرد در حالی که نمی‌دانست که آمریکا و انگلیس یک جنس و هر دو شیطان و عامل شیطان هستند. آمریکایی‌ها را ایشان آورد.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه آمریکا هم‌پیمان نمی‌خواهد بلکه نوکر می‌خواهد، تصریح کرد: آمریکا متوجه شد که مصدق دین ندارد اما ملیت دارد در حالی که شاه دین، وجدان و ملیت ندارد؛ بنابراین به این نتیجه رسید که مصدق ممکن است هم‌پیمان آمریکا شود اما نوکر نمی‌شود در حالی که شاه نوکر می‌شود. مصدق آمریکایی‌ها را آورد اما آن‌ها مصدق را کنار زدند و دولت ملی را ساقط کردند. 25 سال این ملت خودشان و ناموسشان در اسارت چکمه‌پوشان مستشاران آمریکایی بودند و این عبرت دوم 28 مرداد است. 

وی اضافه کرد: شما می‌خواهید با این کشورها دست دهید و بگویید آمریکا نشد و با آن‌ها برجام را ادامه دهید. مقام معظم رهبری چند روز قبل صریحا فرمودند که آقای رئیس جمهور خودش اعتراف کرد که اگر محدودیت‌های شما نبود ما امتیازات بیشتری می‌دادیم. اگر مقام معظم رهبری نبودند به اقرار خود آقای رئیس جمهور، دولتی‌ها برای همین برجام ورشکست شده لعنتی و بلای این مملکت، بیشتر امتیاز می دادند. ما بیشتر از این‌ها داده بودیم و مملکت رفته بود.

علم‌الهدی عنوان کرد: به جای این فکر، مردم را نجات دهید که یک عده افراد سودجو از این موقعیت اقتصادی کشور سوءاستفاده نکنند و بدزدند و دستگاه‌های اجرایی به آن‌ها کاری نداشته باشند. آن دشمن که زیر حساب زد و کنار رفت و با این‌ها شروع کنیم، این فکر است؟ تجربه هم هست. باید متوجه شوند که مقام معظم رهبری با این صراحت بیان می‌کنند که در همین مقدار هم که جلو رفتیم و اجازه دادیم اشتباه کردیم و به خطوط قرمز من عمل نکردند.

امام جمعه مشهد گفت: در داخل کشور چرخ اقتصاد و معیشت مردم را بچرخانید. این درست نیست که رهبری را در فشار داخلی قرار دهید، این خیانت و جنایت است. با همه قدرت مشکلات مردم را حل کنید. 4 سال است که مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی صحبت می‌کنند اما به اندازه یک دهم آن در کشور اجرا نشده است.

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به فرا رسیدن سالروز بازگشت سرافرازانه آزادگان به میهن اسلامی، گفت: آزادگان، نماد واقعی مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار هستند.

به گزارش ایسنا،  حجت‌الاسلام سیدرضا موسوی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان با بیان اینکه آزادگان سرافراز نماد مقاومت در برابر استکبار هستند و امروز جامعه نیازمند الگو گرفتن از مقاومت آزادگان در برابر زیاده‌خواهی استکبار است، افزود: آزادگان در سیاه‌چال‌های رژیم بعث عراق انواع شکنجه‌ها را تحمل و برای کشور مایه آبرو و افتخار شدند. 

وی با اشاره به اینکه امروز رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال آن است که ایران به به پای میز مذاکره بکشاند، اظهار کرد: نباید فراموش کنیم که این پیشنهاد از سوی همان فردی است که از برجام به عنوان یک توافق بین‌المللی خارج شد و همه توافقات و گفت‌وگوهای مجامع جهانی را زیر پا گذاشت و این مهم باید تجربه و عبرتی برای کسانی باشد که به دشمن به اعتماد دارند.

امام جمعه شیراز:

چرا باید گفته شود که خطوط قرمزها مراعات نشد؟

بر اساس این گزارش، آیت‌الله «لطف‌الله دژکام»، امام جمعه شیراز هم در خطبه‌های نماز جمعه‌ی شیراز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص مذاکرات، گفت: اگر ایشان ولی‌امر مسلمین هستند باید اوامرشان اطاعت شود، چرا باید بفرمایند که خطوط قرمزها مراعات نشد؟

او با اشاره به سخنرانی هفته‌ی گذشته‌ی مقام معظم رهبری و با تأکید بر این‌که باید از مسئولان پرسید چه میزان حرف‌های ایشان را گوش داده‌اند؟ گفت: اطاعت محض از ولایت به ما عزت داده و می‌دهد.

امام جمعه‌ی شیراز با بیان این‌که سخنرانی مقام معظم رهبری در روز دوشنبه‌ی گذشته پرمعنا و مستوفا بود، گفت: یکی از ویژگی‌های این سخنرانی آرامش و قوت قلبی بود که به مردم و دلسوزان نظام و انقلاب القاء فرمودند. اگر بخواهیم بگوییم ذکر مراتبی دارد، این وجود با برکت خودش ذکر است.

دژکام وجود مقام معظم رهبری را آرامش‌بخش توصیف و تصریح کرد: گاهی به حساب انقلابی بودن حرف‌هایی می‌زنیم که امکان دارد خارج از شرع و عدالت باشد، ما گاهی شعارهایی می‌دهیم اما باید مراقبت کرد که این شعارها از مرز عدالت خارج نشود.

او گفت: نگاه مقام معظم رهبری به امروز و فردا نیست، به پایه‌گذاری تمدن اسلامی است، در تمدن‌سازی باید متوجه باشیم که نباید کارهایمان از مرز عدالت خارج شود، خداوند به عدالت دستور داده و آقا مظهر عمل به آیات قرآن است.

امام جمعه‌ی شیراز گفت: امروز شرق و غرب ایستاده‌اند ببینند ایران چه می‌شود، شرق هم در مقابل غرب کم آورده و چشم به ایران دوخته که چه می‌کند، باید مراقب بود، ایران اسلامی اساس یک تمدن خواهد بود که ان‌شاءا... چشم ما به شکوفایی آن روشن خواهد شد.

آیت الله سعیدی:

برکناری رئیس‌جمهور و دولت، خواست و هدف دشمن است

به گزارش ایسنا، آیت الله سید «محمد سعیدی» امام جمعه قم هم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قدس گفت: برخی می‌گویند که دولت باید برکنار شود، برکناری رئیس‌جمهوری و دولت، خواست و هدف دشمن است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که کشور با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه است باید دید که آیا حاضریم با وجود تحریم‌ها و محاصره‌های دشمن صبر کرده و امام زمان خود را یاری کنیم.

امام جمعه قم با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در جمع آحاد مردم تصریح کرد: ایشان مشکلات معیشتی و نقشه دشمنان و راه‌های مقابله با آن را بیان فرمودند، سخنان رهبری نشان‌دهنده اشراف و اطلاع کامل رهبری بر مشکلات معیشتی مردم و آگاهی ایشان از راه برون‌رفت از مشکلات است.

سعیدی خاطرنشان کرد: معظم‌له از گذشته تاکنون بارها به مسئولان ذی‌ربط به صورت خصوصی و عمومی تذکر داده‌اند، رهبری بیشترین علت مشکلات داخلی را درونی می‌دانند و می‌فرمایند خطای بزرگی در توزیع ارز و سکه صورت گرفته است.

وی افزود: مردم انتظار به حقی دارند و باید با فساد و مفسدان برخورد جدی صورت گیرد ایشان در خطاب به سه قوه از فساد به عنوان اژدهای هفت سر نام بردند که اگر همه سرها قطع نشود فساد از میان نمی‌رود.

امام‌ جمعه قم گفت: با دستورالعمل رهبری به قوه قضائیه، راه برای مبارزه با مفسدین باز شده است اکنون نوبت دستگاه قضائی است که بی‌هیچ ملاحظه‌ای و با ضوابط شرعی و قانونی بدون ملاحظه‌ای متخلفین و مفسدین اقتصادی را در هر پست و مقامی به کیفر و مجازات برسانند.

سعیدی افزود: با عنایت خدا، کارهای خوبی با کمک این مردم عزیز آغاز شده است در این راه نباید عجله و فضاسازی و هیایو کرد و نه به کارهای نمایشی و تبلیغاتی پرداخت و فرصت را از دست داد.

وی گفت: علیرغم وجود فساد در برخی بخش‌ها و صاحب منصب‌ها، القای فساد سیستمی کار دشمن است و نباید افراط کرد هرچند فساد به اندازه کم هم زیاد است.

امام جمعه قم تصریح کرد: گره زدن منافع و امنیت ملی و گشایش اقتصادی به مذاکره با آمریکا کاری خطرناک و بی خردانه است نفی مذاکره با آمریکا در منظومه فکری رهبری دارای پشتوانه عقلی و شرعی و قانونی و تجربی و میدانی است.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: رهبری زیاده‌طلبی و سلطه‌طلبی و تحقیر ملت‌ها و نقض پیمان‌ها و فریب را مبنای آمریکا در مذاکره دانستند، ملت ایران با تبعیت رهبری هرگز اجازه مذاکره با آمریکا این شیطان بزرگ را به هیچ مسئولی نخواهد داد.

سعیدی خاطرنشان کرد: یکی از مبانی رهبری در مورد کسانی که با رأی مردم مسئولیت یافتند این است که همواره از رأی ملت پشتیبانی می‌کنند بر این اساس از همه ریاست جمهوری‌ها و نماینده‌های مجلس و شورا حمایت می‌کنند.

وی گفت: برخی می‌گویند که دولت باید برکنار شود، برکناری رئیس‌جمهوری و دولت، خواست و هدف دشمن است.

امام جمعه قم افزود: رئیس‌جمهور باید بماند و رهنمون‌های رهبری را نصب‌العین قرار دهد و با متخلفین در قوه مجریه برخورد کند و به راه حل‌های کارشناسان دلسوز توجه کند و پاسخگوی مردم باشد آحاد مردم نیز دولت را برای تحقق اهداف کمک می‌کنند.

سعیدی تصریح کرد: در پایان هفته جاری برای اجرایی شدن بیانات رهبری چند جلسه در قم برگزار شد که شامل کارگروه اشتغال و تنظیم بازار و مجمع نمایندگان قم بود نتیجه این جلسات، تصمیمات و مصوبات خوب بوده که امید است اجرایی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: غیرقابل‌اعتماد بودن آمریکا در بیانات مقام معظم رهبری در بحث مذاکرات تکلیف را برای همگان روشن کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباس با اشاره به دیدار 400 نفر از مردم استان هرمزگان با مقام معظم رهبری، افزود: شور و شوق مردم برای این دیدار نشان از ارادت و محبت مردم هرمزگان به ولایت است.

وی با بیان اینکه سخنان مقام معظم رهبری سراسر امیدبخشی، هم‌افزایی و پرهیز از شعارهای غیرانقلابی در خصوص مفسدان اقتصادی بود، اظهار کرد: غیرقابل‌اعتماد بودن آمریکا در بیانات مقام معظم رهبری در بحث مذاکرات تکلیف را برای همگان روشن کرد.

آیت‌الله نعیم‌آبادی در بخش دوم خطبه‌های نماز جمعه به 26 مرداد سال 69 سالروز بازگشت آزادگان به کشور، اظهار کرد: این روز یکی از روزهای به‌یادماندنی است که درس‌ها و عبرت‌های تاریخی دارد.

وی در ادامه با اشاره به شهادت زائران خانه خدا در سال 66 و حادثه منا، بیان کرد: برخی با بهانه‌های مختلف این حوادث را توجیه می‌کنند درحالی‌که این جنایت خائنانه آشکاری بود که توسط آل سعود انجام شد.

امام جمعه موقت شهرکرد:



اروپایی‌ها و آمریکا منافع کلان مشترک دارند و در مقابل ایران هستند

 امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به کودتای 28 مرداد ماه، گفت: این تجربه تلخ تاریخی،  یک عبرت است و باید بدانیم که اروپایی‌ها و آمریکا منافع کلان مشترک دارند و در مقابل ایران هستند. 

به گزارش ایسنا - منطقه چهارمحال و بختیاری - حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی امروز 26 مرداد ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، با اشاره به شهادت امام باقر (ع) در هفتم ذی الحجه، اظهار کرد: این امام 14 سال در یکی از سخت‌ترین دوران حکوکت بنی‌امیه امامت کرد و با توطئه بنی امیه در سال 114 قمری شربت شهادت را نوشید. 



وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در چند روز گذشته در خصوص برجام  سخنانی را مطرح کردند، تاکید کرد: ایشان فرمودند با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم زیرا آمریکا می‌خواهد نظرات و برنامه‌ریزی‌های خود را تحمیل کند و این مذاکره را یک‌طرفه می‌کند و نظام برآمده از اسلام و شهدا از زیر بار زور رفتن، ابا دارد. 

حجت‌الاسلام فاطمی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا به ایران حمله نمی‌کند زیرا ایران در ادوات نظامی به جایی رسیده که اگر این اتفاق رخ دهد چیزی جز دردسر برای آمریکا حاصل نمی‌شود و آمریکا خود را گرفتار یک باتلاق خطرناک کرده است. 



وی ادامه داد: این تجربه تلخ تاریخی،  یک عبرت است و باید بدانیم که اروپایی‌ها و آمریکا منافع کلان مشترک دارند و در مقابل ایران هستند. 

حجت‌الاسلام فاطمی با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: ماندن اروپایی‌ها در برجام به این دلیل بود تا ایران در برجام بماند و حق ندارد از تعهدات خود خارج شود که این یک شاید یک احتمال بدبینانه است اما بعید نیست. 



حجت‌الاسلام فاطمی در خصوص اینکه روحانیت و حوزه علمیه  در مشکلات فعلی اقتصادی چه اقدامی دارند  و چرا اعتراض نمی‌کنند؟، بیان کرد: دولت برآمده از روحانیت و اسلام است  و روحانیت تمام سعی خود را می‌کند تا این نظام اسلامی حفظ شود و تضعیف نظام را حرام می‌داند بلکه باید از مسیرهای معقول و مورد تایید  مطالبات پیگیری شود تا دشمن سوء استفاده نکند. 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل:

دولت در پرداخت وجه گندم‌کاران تسریع کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از دولت خواست در پرداخت وجه گندم‌کاران تسریع کند.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل بر حسن استفاده از ایام باقیمانده دهه اول ذیحجه، روزه روز هشتم و نهم، احیای شب نهم و شب عید، دعا در روز عرفه، ذبح قربانی در روز دهم و همت به حضور در نماز روز عید تاکید کرد. 

عاملی افزود: بسیاری از کشاورزان استان ما کشاورز جزء هستند و برای تنظیم زندگی خود به پول گندم تحویلی چشم دوخته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: فرمایشات این هفته مقام معظم رهبری روشن ترین و برهانی ترین بیان در بی فائده بودن مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی است. از فرمایش ایشان معلوم شد حرمت مذاکره با آمریکا صرفا ناشی از تفکر آرمانی یا ناشی از امور اعتقادی نیست، بلکه بی فائده بودن مذاکره، سوء نیت آمریکا و عدم ضمانت برای اجرایی شدن تعهدات آمریکا می باشد. 

وی ادامه داد: آمریکایی ها می گویند با تغییر رفتار ایران تحریم ها برداشته می شود و مراد آنها از رفتاری که باید تغییر کند سه مطلب است: اول تغییر رفتار در حوزه موشکی در حالی که موشک تنها عامل بازدارنده ایران است. بدون موشک ایران در خطرناک ترین منطقه و در برابر ناپاک ترین دشمن بازدارندگی ندارد.  کدام ایرانی است که راضی شود ایران تنها بازدارنده خود را از دست بدهد؟ در غائله بوسنی که سلاح خود را تحویل دادند هشت هزار نفر کشته شدند. دوم تغییر رفتار در حوزه هسته ای است. با توجه به اینکه آژانس انرژی هسته ای یازده بار رسما اعلام کرده است که ایران در صدد ساخت سلاح هسته ای نیست پس مراد آنها از برچیده شدن فعالیت صلح آمیز هسته ای است. در صد سال آینده با پایان یافتن انرژی فسیلی منبع انرژی دنیا منحصر در سوخت هسته ای خواهد بود و اگر ما الان تکان نخوریم آن زمان برده آمریکا خواهیم شد. آیا یک ایرانی راضی به بردگی ایران در دست یک ابر قدرت اهریمنی است؟ از طرفی در حال حاضر هم در حوزه طبابت و تولید انرژی ما به تکنولوژی هسته ای صلح آمیز نیاز مبرم داریم. سوم تغییر رفتار در عرصه نفوذ منطقه ای است در حالی که نفوذ دست ما نیست. این جاذبه ناشی از عظمت انقلاب اسلامی ظلم ستیزی انقلاب و ظلم بی حد و حصر آمریکا و اذناب آمریکا در منطقه است در انتخابات اخیر عراق نیروهای موالی ایران سرکار آمدند آیا این دست ایران است؟ ما در سوریه از امنیت خودمان دفاع کردیم داعش گفت دشمن اصلی ما ایران و سر مار در ایران است. حزب الله و حماس و حوثی ها را نیز ظلم آمریکا اسرائیل و عربستان درست کرده است در این خصوص باید خودتان را محاکمه کنید نه ایران را. 

امام جمعه ارومیه:

مسئولین در برخورد با محتکرین اهتمام ویژه داشته باشند

امام جمعه ارومیه گفت: قوه قضائیه در برخورد با مفسدین با قطعیت و عدالت برخورد کند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه ۲۶ مرداد با تاکید براینکه قوه قضائیه باید در محاکمه و بازخواست مفسدین با سرعت، جدیت و عدالت کمال برخورد کند افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی درصدد القای فراگیر بودن فساد سیستمی در نظام هستند تا از این طریق مردم را نسبت به نظام بی اعتماد کنند در حالی که فساد در کشور سیستمی نیست و قوه قضائیه باید با برخورد قاطع با مفسدین زمیته القای این تفکر در جامعه و توسط دشمن را برچیند.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور در مقطع کنونی با تاکید بر اینکه احتکار و سود ناشی از آن برای افراد ذی نفع شرعا حرام است خاطرنشان کرد: مردم و مسئولان باید درکنار یکدیگر با پیروی از سیره حضرت علی (ع) در برخورد با محتکرین اهتمام ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به سخنان اخیر رهبری درخصوص در خواست آمریکا مبنی بر مذاکره با ایران خاطرنشان کرد: تجربه مذاکرات برجام ثابت کرده است که آمریکا هیچ گاه در عمل به وعده های خود صادق نبوده است  و همچنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند مذاکره با آمریکا در مقطع کنونی ممنوع است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

اعتماد به آمریکا پیامد جبران ناپذیری دارد

نماینده ولی فقیه در  آذربایجان شرقی با بیان این‌که تاریخ معاصر ایران مملو از تجربیات است، گفت: هر گونه اعتماد به آمریکا پیامد جبران ناپذیری دارد و برجام نیز یکی از این تجارب است که نشان می‌دهد آمریکا غیر قابل اعتماد است.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مذاکره با آمریکا، اظهار کرد: هفته گذشته رهبر انقلاب در دیدار با اقشار مختلف مردم، بیانات مختلفی در خصوص موضوعات اصلی ایران، از جمله تشریح واقعیات و پشت پرده آمریکا در شرایط کنونی، بحث تحریم‌ها، فشارهای آمریکا و تهدید به جنگ و طرح موضوع مذاکره  بیان کرده و به طور دقیق به این مساله پرداختند.

وی با اشاره به منویات رهبری، تصریح کرد: هدف از این اقدامات، ایجاد هراس، فضای اختلاس و دوقطبی در جامعه است حتی طرح مذاکره بدون شرط از سوی رئیس جمهور آمریکا در داخل کشورشان جدی گرفته نشد و کسی به آن توجه نکرد اما در داخل کشور ما عده ای تلاش به پرداختن به این موضوع کردند که جای تعجب بسیار دارد

وی در خصوص زیاده خواهی‌های آمریکا در منطقه، اظهار کرد:  زیادی خواهی‌های رئیس جمهور آمریکا ابعاد ندارد اخیرا شاهد اعمال تحریم‌های زیادی علیه کشور ترکیه بودیم که اعتراضات مردم ترکیه را برانگیخت در حالی که کشور ترکیه عضو ناتو است ولی رئیس جمهور آمریکا به دلیل خوی استکباری، این کشور را نیز مورد تحریم قرار داد.

وی با تاکید بر این‌که امروزه شاهد افول قدرت آمریکا در منطقه هستیم، بیان کرد: اکنون آمریکا از راهکار جدید خود یعنی تحریم اقتصادی استفاده می‌کند که به حول قوه الهی اثر بخشی نخواهد داشت و با بصیرت و هوشیاری مردم و اقدامات موثر دولت مردان با شکست مواجه می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یادآور شد: اقدامات موثری از سوی مسئولان پیش بینی شده که شامل سیاست‌های ارزی و بسته‌های حمایتی است و اقدامات قضایی در تشدید برخورد با مفسدان اقتصادی به تصویب رسیده که امیدوارم با پیگیری جدی مسئولان شاهد رونق وضعیت واقتصادی و معیشتی مردم شویم.

امام جمعه رشت:

مقام معظم رهبری ریشه مشکلات کشور را در نبود مدیریت صحیح می‌دانند

آیت الله «رسول فلاحتی» امام جمعه رشت هم در خطبه های نماز جمعه این شهر در مصلی امام خمینی(ره) با بیان این‌که مقام معظم رهبری ریشه مشکلات کشور را در نبود مدیریت صحیح عنوان فرمودند، گفت: متأسفانه اقداماتی در کشور صورت گرفته که در تراز انقلاب اسلامی نیست و باید واکاوی شود، اما ترویج سیاه نمایی در جامعه و آب به آسیاب دشمن ریختن مردود و محکوم است.

وی، برطرف کردن مشکلات کشور را در گرو برقراری عدالت توأم با عقلانیت و معنویت دانست و تصریح کرد: پس از جنگ به ترویج عدالت توجه نکردیم و به دنبال اقتصاد و سیاست رفتیم، از این‌رو امروز شاهد شرایط نامناسب اقتصادی و سیاسی هستیم.

امام جمعه رشت ادامه داد: مردم ایران پیرو ولایت هستند و فرهنگ ایثار و شهادت را باور دارند، اما عده ای که به خون این ملت تشنه هستند، اکنون ادعای حمایت از مردم را دارند.

فلاحتی، با اشاره به وجود فاصله طبقاتی در جامعه و اشرافی گری برخی مسئولان، یادآور شد: جامعه امروز ما با رانت خواری و رباخواری بانک ها، دریافت وام‌های میلیاردی توسط برخی افراد و اشرافی‌گری مسئولان مواجه است، بنابراین مردم از دستگاه قضایی انتظار دارند نسبت به این قبیل فسادها واکنش نشان دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به بی‌نتیجه ماندن مسأله حقوق‌های نجومی، گفت: مسئولان نباید هدفی جز خدمتگزاری به مردم داشته باشند، اما برخی تنها به‌دنبال پست و مقام هستند و نمی‌خواهند خدمت کنند، از این‌رو مردم باید بر مسئولان نظارت داشته باشند و از رسانه‌ها می خواهیم به این مطالبه مردم توجه داشته باشند

امام جمعه موقت خرم‌آباد:

مبارزه با مفاسد اقتصادی به وحدت بیشتر در میان ملت منجر می‌شود

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام «قاسم متقی‌نیا» امام جمعه موقت خرم‌آباد هم در خطبه‌های این هفته گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی موجب وحدت در میان ملت می‌شود.‌

وی بخش عمده مشکلات اقتصادی را مربوط به مدیریت‌های داخل کشور دانست و افزود: بخش کمی از مشکلات اقتصادی به مسائل خارجی مربوط بوده و بخش عمده آن به موضوع مدیریت‌های قانون‌گذاری و مسئولیت‌های اجرایی داخل کشور مربوط است.



امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی موجب جلب اعتماد عمومی و وحدت در میان ملت می‌شود.

متقی‌نیا افزود: قوه قضاییه باید در برخورد با مفاسد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در کشور به صورت قاطع ورود پیدا کرده و در این راستا اطلاعات صحیح و شفاف را به مردم ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در جنگ اقتصادی آبروی نظام و انقلاب را هدف قرار داده و مردم منتظر برخورد قاطع قوه قضائیه دراین عرصه هستند.

امام‌جمعه موقت کرج با اشاره به تلاش دشمن برای پیشبرد جنگ رسانه‌ای در کنار جنگ اقتصادی تصریح کرد: آنها با این ظرفیت سعی دارند وانمود کنند که ایران به بن بست رسیده است و در این وضعیت تنها راه نجات مذاکره و تسلیم شدن در برابر خواسته آنهاست.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدفضل‌الله حسینی در نماز جمعه 26 مرداد کرج با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان هشت سال دفاع مقدس به کشور گفت: رزمندگان و آزادگان در زمان جنگ با تمام توان جلو دشمن بعثی ایستادند.

حسینی در ادامه به سالروز کودتای 28 مرداد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این لکه ننگ بر دامن آمریکا باقی مانده است.

وی با بیان اینکه کشور در مواجهه با جنگ تمام عیار اقتصادی دشمنان قرار گرفته است اظهار کرد: این جنگ به این دلیل ایجاد شده چون دشمنان از جنگ نظامی علیه ما ناامید شده‌اند.

امام جمعه موقت کرج ادامه داد: دشمنان حتی در یمن هم نتوانسته‌اند به اهداف خود برسند و با تمام امکانات و تجهیزات خود در باتلاق این کشور گرفتار شده‌اند.

حسینی افزود: این ناکامی در کشورهایی چون سوریه، عراق و لبنان نیز توسط دشمن با وجود همه سلاح‌ها تجربه شده و از همین رو آنها هرگز جرأت حمله نظامی به ایران را ندارند.

امام جمعه موقت بجنورد با بیان اینکه دشمن نیز از قدرت مالی قوی برخوردار بوده و جنگ اقتصادی علیه کشورمان به راه انداخته است، گفت: اما غفلت و سوء مدیریت در داخل کشور بر مشکلات اقتصادی دامن زده و با تدبیر و هوشیاری دستگاه های نظارتی تا حدی رفع معضل می شود.

به گزارش ایسنا ، حجت الاسلام اسدلله جعفری در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد در محل مصلی امام خمینی(ره) اظهار کرد: دشمنی های آمریکا پایان ندارد و آن ها بنا به گفته مقام معظم رهبری پس از شکست در جبهه های مختلف در طول 40 سال گذشته، به اقتصاد هجوم آورده اند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه دستگاه های نظارتی مانند صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی در مبارزه با فساد و کنترل قیمت ها بسیار مهم است، از این نهادها خواست تا با جدیت لازم به حوزه بازار و نظارت بر قیمت ها ورود یابند.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه نباید با دشمنان نظام با زبان نرم سخن گفت، اضافه کرد: امروز آمریکا به دنبال قدرت نمایی در خاورمیانه است اما همه دنیا می داند ایران اسلامی به لحاظ سیستم دفاعی و امنیتی حرف اول را می زند.

خطیب جمعه بجنورد با تاکید بر اقتدار نظامی کشورمان که نشان از عرت اسلام و مسلمین در برابر استکبار جهانی است، خاطرنشان کرد: لذا از این رو نباید با دشمن به زبان نرم سخن گفت.

حجت الاسلام جعفری به ایام حج تمتع و اعزام حجاج به بیت الله الحرام اشاره کرد و افزود: متاسفانه در سال های اخیر با تهدیدات متعدد جانی مسلمانان مواجه بوده ایم و این در حالی است که خانه خدا باید به عنوان امن ترین نقطه زمین مدیریت شود.

وی بی کفایتی آل سعود در مدیریت حج را دلیل نارضایتی عموم مسلمانان دانست و تاکید کرد: باید مدیریت خانه خدا به عموم مسلمانان واگذار شود تا شاهد بی تدبیری ها در مدیریت حج نباشیم.

امام‌جمعه موقت قزوین:

آمریکا در حمایت از حقوق بشر دچار تناقض‌گویی است

حجت‌الاسلام «علی قابل» امام‌جمعه موقت قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: امریکا به‌علت پیمان استراتژیک با سعودی‌ها در برابر کشتار یمن سکوت کرده است که این نشان از تناقض‌گویی‌های امریکا در بحث حقوق بشر است.

وی با اشاره به شناسایی انبارهای احتکار در طول مدت هفته گذشته خاطرنشان کرد: از عملکرد قاطع نیروهای امنیتی و نظارتی در شناسایی انبارهای کالاهای احتکار شده تشکر می‌کنیم.



امام جمعه موقت قزوین گفت: همه ما باید حقوق یکدیگر را رعایت کنیم، امروز شرایط اقتصادی و فروش برای همه اقشار سخت شده است اما شما برادر بازاری اهل رعایت باش و انصاف در فروش داشته باش، نباید کسی از این بازار آشفته به فکر منافع خود و دریافت سودهای کلان باشد.



قابل ادامه داد: امروز شاهدیم دشمنان خارجی و داخلی در حال ظلم به مردم ایران هستند چرا عده‌ای اهل نماز و مسلمان باید به احتکار کالا بپردازند و به فکر منافع خود باشند و به همشهریان خود ظلم کنند

امام جمعه موقت اصفهان:

عامل نوسانات، درونی و مربوط به عملکردها است

حجت الاسلام والمسلمین سید «مجتبی میردامادی»، امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان گفت: اگر پشت سر رهبری حرکت کنیم هیچ کس حتی آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی بکند.

وی اظهار کرد: آمریکا طی سال‌های گذشته همواره کوشیده حکومت و روحانیت را از یکدیگر جدا کنند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: آمریکایی‌ها همیشه خیانتکار بوده‌اند و پیشنهاد آمریکا برای مذاکره با ایران موضوع جدیدی نیست و در سال‌های گذشته نیز مطرح شده اما اگر آن‌ها قدرت داشتند به جای پیشنهاد مذاکره، با ایران می‌جنگیدند.

میردامادی ادامه داد: اگرچه تحریم‌ها بر وضعیت فعلی اقتصادی اثر گذاشته، اما عامل این نوسانات، درونی و مربوط به عملکردهاست. تعیین قیمت ارز و سکه از دست دولت خارج شده و به دست عده‌ای افتاده که قصد سوءاستفاده داشتند.

وی تصریح کرد: دنیایی که خود را متمدن می‌داند، اختلافات نژادی هم‌چنان ادامه دارد و اختلافات نژادی در آمریکا هنوز خسارت‌هایی را به دنیا وارد می‌کند

امام جمعه سنندج:

قربانی کردن از روی اخلاص موجب رستگاری انسان می‌شود

ماموستا «عبدالرحمن خدایی»، امام جمعه سنندج امروز، 26 مردادماه در آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته با بیان این‌که قربانی کردن امری مقدس و مورد تأکید خداوند و پیامبر(ص) است، گفت: انجام قربانی از روی اخلاص، موجب رستگاری انسان مؤمن در روز قیامت می‌شود.

وی با اشاره به ایام مناسک حج اظهار کرد: براساس روایات روزه گرفتن در روز نهم ذی‌الحجه(روز عرفه) از هر روزی ثوابش بیشتر است.

امام جمعه سنندج  با اشاره به مقدس بودن قربانی و مورد تأکید خداوند و پیامبر(ص) بودن آن، افزود: انجام قربانی از روی اخلاص، موجب رستگاری انسان مؤمن در روز قیامت می‌شود.

امام جمعه اهواز:

قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی با قاطعیت برخورد کند

امام جمعه اهواز گفت: از قوه قضائیه درخواست داریم با مفسدان اقتصادی با قاطعیت برخورد کند و در این زمینه رسیدگی به پرونده ها را با سرعت بیشتری پیش ببرد. 



به گزارش ایسنا، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه اهواز با اشاره به صحبت های هفته گذشته مقام معظم رهبری در خصوص مسایل مختلف کشور، ادامه داد: باید نقدینگی در کشور به سمت تولید سوق داده شود تا مفید باشد اما اگر این نقدینگی در جهت کارهای فاسد مانند احتکار و خرید ارز برود، غلط و خائنانه خواهد بود و نتیجه آن نیز وارد شدن ضربه به کشور است.



امام جمعه اهواز عنوان کرد: آمریکا رییس جمهوری دارد که قلدر است و با توجه به این خصوصیات اخلاقی مذاکره با آمریکا بی فایده است و هیچ نتیجه ای برای ما نخواهد داشت. در این زمینه کشورهای کره شمالی و ترکیه نیز که با آمریکا مذاکره کرده اند، اکنون پشیمان هستند.



وی با بیان اینکه از قوه قضائیه درخواست داریم با مفسدان اقتصادی با قاطعیت برخورد کند و در این زمینه رسیدگی به پرونده ها را با سرعت بیشتری پیش ببرد، افزود: رهبر معظم انقلاب دستور محاکمه عادلانه این مفسدان را داده است. در این خصوص اگر چه این افراد مفسد اقتصادی هستند اما نباید در رسیدگی به جرم آنها عجله شود و دستورات قضایی باید عادلانه باشد.



امام جمعه اهواز تصریح کرد: انتظار داریم در این زمینه اطلاع رسانی لازم به مردم نیز انجام بگیرد و اقدامات قوه قضائیه در برخورد با مفسدان اقتصادی در قالب گزارش هایی به مردم ارائه شود. امیدواریم در این گزارش ها از بزرگنمایی و سیاه نمایی پرهیز شود زیرا در اینصورت حق افراد پاک و مصلح کشور تضییع خواهد شد.



موسوی جزایری با اشاره به صحبت های مطرح شده و درخواست هایی که برای اعدام مفسدان اقتصادی در جامعه وجود دارد، گفت: اعدام کردن شوخی نیست و در این زمینه نباید به قضات دادگاه فشاری وارد شود تا آن ها حکم عجولانه ای را در این موارد صادر کنند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه تنها راه برون‌رفت از مشکلات تکیه بر توانایی‌های داخلی است، گفت: برخورد با مفسدان به روش‌های گذشته جوابگو نیست و باید با ریشه‌های فاسد و دانه‌درشت‌ها و ویژه‌خوارها مبارزه شود تا شاخه‌های فساد در بازار ارز و سکه و احتکار نیز خشکانده شود.

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدنقی لطفی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در  دیدار با مردم استان‌های مختلف، اظهار کرد: معظم‌له در جریان‌شناسی اخیر کشور سه جریان را مشخص و مواضع خود را بیان فرمودند که اولین آن‌ها جریان بن‌بست‌گرایان بود که معتقدند کشور به بن‌بست رسیده و تنها راه‌حل خروج از این مشکلات مذاکره با آمریکا است.

وی با بیان اینکه متأسفانه بخشی از این جریان در بدنه دولت است، تصریح کرد: گروه‌هایی از این جریان حتی پا را فراتر گذاشته و معتقدند که باید از رئیس‌جمهور آمریکا دعوت کرد، که رهبری در این زمینه فرمودند: «نه مذاکره می‌کنیم و نه جنگ رخ می‌دهد» چون آمریکا به تعهدات خود در مذاکره پایبند نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام ادامه داد: گروهی دیگر راه‌حل شرایط موجود را استعفای دولت می‌دانند که این گروه به دنبال بحران‌آفرینی هستند و در واقع به دشمن کمک می‌کنند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: گروه سوم آمریکا است که با اعمال تحریم و جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی و روانی هدف ناامید کردن مردم از نظام را دنبال می‌کنند و به دنبال ایجاد اغتشاش و ناامن کردن جامعه است.

لطفی با بیان اینکه گروه چهارم معتقد است که تنها راه برون‌رفت از مشکلات تکیه بر توانایی‌های داخلی است و نباید منشاء همه‌ی مشکلات را تحریم‌ها بدانیم و در این زمینه دستگاه قضا باید قدرت تمام با محتکران کالا برخورد کند.

وی با اشاره به پاسخ رهبری به نامه رئیس قوه قضاییه مبنی بر برخورد با مفسدان اقتصادی گفت: برخورد به روش‌های گذشته جوابگو نیست و باید با ریشه‌های فاسد و دانه‌درشت‌ها و ویژه‌خوارها مبارزه شود تا شاخه‌های فساد در بازار ارز و سکه و احتکار نیز خشکانده شود.

انتهای پیام


9877259
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است