استانی 09:29 - 04 تیر 1397
یک مسئول خبر داد:
‌معاون اداری مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: 150 شهر در کشور از نعمت کتابخانه محروم هستند.

محرومیت 150 شهر از نعمت کتابخانه

‌به گزارش ایسنا، اسماعیل شفاعی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان اظهار کرد: این نهاد نوپا است، چون سال 84 تأسیس و از بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد جدا شده و به عنوان نهاد عمومی غیردولتی آغاز به کار کرد.

‌وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در دیدار با کتابداران طی سال 91، تصریح کرد: معظم له تاکید کردند نهاد کتابخانه‌های عمومی 100 درصد فرهنگی است و تحت هیچ شرایطی نباید فعالیت‌های سیاسی در آن دخیل باشد که این مهم در سرلوحه کار مدیران نهاد قرار گرفت و هم اکنون مدیران با گرایش‌های مختلف در استان‌ها فعالیت می‌کنند.



 شفاعی بیان کرد: نگاه و سیاست نهاد، کتابخانه‌محوری است. همه ما در خدمت حوزه کتابخانه هستیم و اداره محور مطلقاً در این نهاد جایی ندارد.



 معاون اداری مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی با بیان اینکه ظرفیت، جایگاه و نقش کتابخانه‌ها به عنوان یک پایگاه اجتماعی در سرلوحه کار ما قرار دارد، یادآور شد: بیش از 150 شهر در کشور از نعمت داشتن کتابخانه محروم بوده و اولویت ما شهرهای بی‌کتابخانه هستند.



 وی در ادامه با اشاره به کتابخانه حضرت مهدی(عج) خرم‌آباد و ساختمان ستادی این نهاد در استان گفت: این ساختمان بعد از سالیان زیادی به بهره‌برداری رسید که بر اثر سهل‌انگاری در استحکام بنا کمتر از چند سال با خطر ریزش مواجه شد و در حال حاضر ساختمان ستادی نهاد کتابخانه‌های عمومی استان "استیجاری" است.



شفاعی با اشاره به پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد، تصریح کرد: این پروژه در دهه گذشته آغاز به کار کرده که نیمه‌تعطیل است و امیدواریم با کمک ما و مسئولان استانی به بهره‌برداری برسد.



وی در ادامه گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم و با هر نوع نگاه و گرایش به کتابخانه‌های عمومی کمک کنیم که از آن می‌توانیم به عنوان دانشگاه عمومی نام ببریم.



معاون اداری مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی تأکید کرد: کتابداران نباید فقط کتاب تحویل بگیرند و امانت دهند، بلکه باید با فراگرفتن آموزش‌های لازم به بهترین وجه ممکن فعالیت خودشان را ادامه دهند.



انتهای پیام


9821849
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است