گوناگون 12:46 - 25 تیر 1398

امام مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن خواستار رسیدگی وضعیت زکزاکی شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بحرینی امام مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و یوسف بن احمد العتیمین، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به وضیعت شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه و همسرش شد.

بنام خدا

جناب آقای آنتونیو گوترش

دبیرکل محترم سازمان ملل متحد

جناب آقای یوسف بن احمد العتیمین

دبیر کل محترم سازمان همکاری اسلامی

عالی‌جناب،

امید می رود این اعلامیه که تنها گوشه ای از صحنه رویدادهای ناگوار و متعدد کشورهای اسلامی در دنیای پرآشوب معاصر را ترسیم می کند، با درایت و اقدام به موقع شما و سازمان تحت مدیریت تان، نتیجه ای دلگرم کننده و انسان دوستانه به همراه بیاورد.

دسامبر سال ۲۰۱۵ چند شهر نیجریه از جمله ابوجا شاهد هجوم بی امان نیروهای نظامی و امنیتی به تجمعات مذهبی مسالمت آمیز مسلمانان بود که تعداد بسیاری کشته و زخمی بر جای گذاشت. در جریان این سرکوب و کشتار وسیع، حجت الاسلام شیخ ابراهیم زکزاکی، دبیر کل نهضت اسلامی نیجریه و همسرش پس از اصابت مستقیم گلوله زخمی و سپس دستگیر شدند.

از آن تاریخ تاکنون، دولت نیجریه در سایه سکوت سنگین مجامع ذیربط و سازمانهای بین المللی و حقوق بشری و با وجود صدور حکم آزادی این روحانی برجسته از سوی عالیترین مرجع قضائی، از اجرای آن سر باز می زند.

بی توجهی عامدانه دولت نیجریه به مداوای حجت الاسلام زکزاکی موجب شدت عوارض مجروحیت ناشی از گلوله، مشکلات قلبی و تنفسی ایشان شده و این امر نگرانی و التهاب افکار عمومی مسلمانان نیجریه و دیگر کشورها و مجامع اسلامی را درپی داشته است.

اینجانب به نمایندگی از سوی اعضای مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن، از آن مقام محترم و سازمان متبوعتان انتظار دارم تا در راستای انجام رسالت خود و در پاسخ به ندای حق طلبی مسلمانان مظلوم و بی دفاع و شجاع نیجریه اقدامات رژیم سرکوبگر در برخورد با تجمعات مسالمت آمیز آنان را محکوم کنند و قاطعانه خواستار آزادی و انتقال فوری حجت الاسلام زکزاکی و همسرش به کشوری دیگر، به منظور مداوا و درمان مناسب آنان شوند.

ارادتمند:

احمد بحرینی

امام مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن


10179043
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است