استانی 09:41 - 17 خرداد 1399

اعمال محدودیت‌های کرونایی در سنندج / برگزاری مجالس ممنوع است

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان سنندج، محمدابراهیم زارعی بر لزوم خودداری مردم از برگزاری مراسم عروسی و عزا با توجه به افزایش شیوع بیماری کرونا و قرار گرفتن این شهرستان در وضعیت قرمز تاکید کرد و اظهار داشت: با وجود اینکه بارها از مردم خواسته شده در شرایط کنونی چنین مجالسی را برگزار نکنند اما برخی نسبت به این موضوع بی توجه هستند.

وی افزود: تالارهای عروسی براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا تعطیل هستند و مجوزی برای برگزاری اینگونه مجالس داده نشده اما بعضی شهروندان در اماکنی دیگر اقدام به برپایی چنین مراسمی می‌کنند و جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.

فرماندار شهرستان سنندج از بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا در سنندج بشدت ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: از مردم می‌خواهیم توصیه‌ها را جدی گرفته و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند چرا که بی‌توجهی به این موضوع مهم، به ضرر خود آنان خواهد بود.

زارعی با بیان اینکه در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی محدودیت‌های جدید اعمال می‌شود، یادآور شد: آرامستان‌ها همچنان بسته است و مجوزی برای حضور مردم و ازدحام جهت شرکت در مراسم تدفین وجود ندارد.

وی از شهروندان سنندجی خواست در مسیرها و خیابان‌های شلوغ، تردد غیرضروری نداشته باشند و بیان کرد: در صورت ضرورت تردد در این نقاط، حتماً از ماسک استفاده و دستورالعمل‌های بهداشتی در زمان حضور در ادارات، بانک‌ها و دیگر اماکن عمومی رعایت شود.

فرماندار شهرستان سنندج گفت: بی‌توجهی مردم به رعایت پروتکل‌ها و افزایش شمار مبتلایان به کرونا، موجب خستگی کادر درمانی و پُر شدن تخت‌های بیمارستانی می‌شود که در صورت ادامه دچار بحران خواهیم شد و امکان کنترل این ویروس دشوار می‌شود.

زارعی با اشاره به اینکه دستورالعملی برای برگزاری نماز جمعه و برگزاری نمازهای جماعت در مساجد هنوز اعلام نشده است، اظهار داشت: به مسافران توصیه می‌شود از مسافرت به شهرهای کردستان بویژه سنندج خودداری کنند چرا که اکنون زمان مناسبی برای سفر نیست.

وی با بیان اینکه شهروندان در صورت امکان کارهای اداری خود را تلفنی یا الکترونیکی انجام دهند، افزود: به ادارات ابلاغ شده ارباب رجوع حتماً باید با ماسک وارد شود و مایع ضدعفونی دست هم در اختیار مراجعان قرار گیرد.

فرماندار شهرستان سنندج ادامه داد: جمع‌آوری دستفروشان هسته مرکزی سنندج بویژه خیابان فردوسی و دستفروش‌های توزیع کننده مواد غذایی (ساندویچی، جگری، چای فروش، قلیان، سیگار)، عدم برگزاری جلسات غیرضروری در ادارات و سازمان‌ها، تعطیلی آبدارخانه‌ها و رستوران ادارات و لزوم جابجایی حداکثر سه مسافر توسط تاکسی‌ها از دیگر مواردی است که باید رعایت شود.


10561567
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است