استانی 20:21 - 29 بهمن 1397

اجرانشدن طرح تفکیک زباله در مبدا/بدهی۲۵۰میلیاردریالی شهرداری بناب

به گزارش خبرنگار مهر، صیاد لطفی عصر امروز دوشنبه در نشست کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بناب با انتقاد از عدم دفن بهداشتی زباله توسط شهرداری اظهار کرد: در محل فعلی که زباله دفن می شود، دفن زباله اصولی اجرا نشده و عدم توجه به این موضوع مشکلات زیست محیطی را به دنبال خواهد داشت.

وی همچنین با بیان اینکه طرح تفکیک زباله در مبداء باید توسط شهرداری اجرایی شود؛ افزود: تمام خودروهای حمل زباله باید دارای حفاظ لازم باشند که به علت عدم رعایت آن زباله ها در اطراف شهر و روستاها پخش می شود.

عضو کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بناب تأکید کرد: در صورت عدم رعایت این موضوع خودروهای حمل زباله ای که بدون حفاظ باشند، نسبت به توقف آن ها از طریق دستگاه قضایی اقدام خواهد شد.

لطفی در ادامه سخنان خود بر اجرای طرح تفکیک زباله، فنس کشی کامل محل دفن زباله و پاک سازی اطراف ورودی های روستاهای منطقه تأکید کرد.

نباید از شهرداری بناب انتظار معجزه داشت

این گزارش می افزاید، شهردار بناب نیز در نشست کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بناب با بیان اینکه شهرداری بناب به لحاظ مالی با مشکل روبروست، گفت: هرچند که دو ماه است شهرداری را تحویل گرفته ایم ولی در دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ برابر درآمد داشتیم و در بهمن ماه نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ برابر درآمد داشتیم ولی مشکلات در شهرداری آنقدر زیاد است که درآمدها با شرایط مالی تناسب ندارد.

محبوب تیزپاز نیاری افزود: اگر خوشبینانه نگاه کنیم شهرداری بناب تا پایان امسال ۲۶۰ میلیارد ریال درآمد خواهد داشت و تاکنون ۲۱۰ میلیارد ریال آن تحقق یافته که نزدیک به ۵۰ درصد درآمدها نیز توسط دولت پرداخت شده است.

وی میزان بدهی شهرداری را ۲۵۰ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: شرایطی که ظرف مدت ۱۰ سال گذشته به وجود آمده نمی توان در یک سال آن را ترمیم کرد. از این رو اجرای برخی پروژه ها در شهرداری زمان بر خواهند بود.

کلیددار شهر بناب خاطرنشان کرد: هم اکنون روزانه ۱۳۰ تن زباله در شهرستان تولید می شود که ۸۰ تن آن در شهر تولید می شود.

تیزپاز افزود: در شرایط فعلی در سطح شمال غرب کشور هیچ شهری را نمی توانید پیدا کنید که در آن تفکیک زباله از مبداء اجرایی شده باشد و خود تبریز نیز در این خصوص زمین گیر شده است!

وی تصریح کرد: بیان این مطالب به این معنا نیست که اعتقادی به اجرای این طرح ندارم و شهرداری قطعاً در برنامه های خود اجرای این طرح را در دست دارد.

به گفته شهردار بناب، هم اکنون در سطح کشور شهرهای اصفهان و شیراز طرح تفکیک زباله را اجرا می کنند که قرار است شهرداری بناب نیز با اعزام اکیپی به این دو شهر از نحوه اجرای طرح الگوبرداری کند.

تیزپاز سپس با بیان اینکه در محل فعلی دفن زباله دیگر امکان دفن زباله نیست؛ اذعان کرد: ماشین آلات موجود نیز فرسوده هستند و باید محل دیگری برای دفن زباله شناسایی و ایجاد شود.

وی با اعلام اینکه هم اکنون ۴۸ نفر نیروی شهرداری در حوزه نظافت کار می کنند؛ گفت: علیرغم اینکه شهرداری بناب دارای ۴۰۰ تفر پرسنل است ولی در حوزه خدمات و نظافت با کمبود نیرو مواجه هستیم و اکثریت نیروهای شاغل در شهرداری را کارشناسان و مهندسان تشکیل می دهند.

عدم وجود درآمد پایدار در شهرداری بناب

بر پایه این گزارش، رئیس شورای اسلامی شهر بناب نیز در نشست کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بناب طی سخنانی با اشاره به وضعیت مالی شهرداری گفت: در شرایط فعلی امکان تفکیک زباله از مبداء ممکن نیست و شهرداری بناب ماهیانه ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بابت هزینه های جاری خود پرداخت می کند.

محمدباقر ولایی اضافه کرد: در شرایط فعلی مردم بناب نزدیک به ۶۰ میلیارد ریال بابت عوارض و نوسازی به شهرداری بدهکار هستند که از پرداخت آن امتناع می کنند و با این شرایط شهرداری حتی قادر به تأمین هزینه های جاری و حقوق پرسنل نیز نیست.

وی در ادامه با اشاره به عدم وجود درآمد پایدار در شهرداری بناب تصریح کرد: با این وجود شهرداری موظف است به مردم خدمات لازم را ارائه کند.


10058310
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است