استانی 13:07 - 08 بهمن 1400
معاون راه و شهرسازی اردبیل خبر داد:
ایسنا/اردبیل معاون ساختمان و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: 58 هزار و 853 نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل ثبت‌نام کردند.

ثبت‌نام 58 هزار نفر در نهضت ملی مسکن

شهرام باباخانی در جریان بازدید از سامانه طرح جهش تولید مسکن در اردبیل در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: در قالب سامانه ثمن ثبت‌نام متقاضیان در مراحل مختلف انجام شده و ما در حال حاضر به فکر تأمین زمین و مقدمات آغاز و اجرای پروژه هستیم.



وی تصریح کرد: تا 20 بهمن ماه افراد مجرد با شرایط خاص و همچنین معلولان می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کرده و بر اساس مدارک و مستندات نسبت به پرداخت مبلغ اولیه 40 میلیون تومان اقدام کنند.



معاون ساختمان و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: افراد ثبت‌نام شده در این طرح از تاریخ اول فروردین سال 84 تاکنون نباید هیچ زمین، مسکن و یا تسهیلات مرتبط با مسکن را دریافت کرده باشند و با داشتن شرایط اعلام شده به ویژه سابقه سکونت، ثبت‌نام آنها و بارگذاری اطلاعات و مدارک و مستندات آنها انجام می‌شود.



باباخانی افزود: برای احراز سکونت محل مورد نظر بارگذاری صفحه اول شناسنامه و یا مدارک مربوط به شناسنامه فرزندان، گواهی تحصیلی و یا جواز و پروانه کسب و سوابق بیمه‌ای می‌تواند احراز شرایط را برای افراد در سابقه سکونت شهری مؤثر باشد.



وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تاکنون 58 هزار و 853 نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل ثبت‌نام کردند که 38 هزار و 437 نفر آنها از اردبیل و مابقی سایر شهرستان‌ها بودند.



باباخانی اضافه کرد: از این تعداد 24 هزار و 140 نفر احراز شرایط شده و 10 هزار نفر نیز مدارک آنها به تأیید نهایی رسیده است.

وی بیان کرد: همچنان سامانه برای ثبت‌نام متقاضیان با شرایط مجرد باز است و انتظار می‌رود افراد از فرصت به وجود آمده در بارگذاری اطلاعات استفاده کرده و از طریق این سایت نسبت به تأیید نهایی اطلاعات و یا رد آن مطلع شوند.



باباخانی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: بعد از تأیید نهایی و انجام مراحل اعلام شده، متقاضیان واجد شرایط نسبت به افتتاح حساب در بانک مسکن اقدام می‌کنند تا از طریق پیامک شرایط واریز مبلغ اولیه 40 میلیون تومان برای آنها فراهم آید.



وی تصریح کرد:‌ تا آخر بهمن ماه تخصیص زمین و آغاز عملیات احداث پروژه را شاهد خواهیم بود و در آن مقطع مبلغ اولیه 40 میلیون تومان از سوی متقاضیان قابل پرداخت خواهد شد.



باباخانی گفت: زمین مورد نظر برای این طرح به صورت رایگان تأمین خواهد شد اما هزینه ساخت بر عهده متقاضی خواهد بود که قسمتی از آن به صورت تسهیلات بانکی و قسمتی نیز به عنوان آورده افراد پرداخت خواهد شد.



وی رقم تسهیلات پرداختی را برای این طرح 350 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 4.5 میلیون تومان مبلغ تمام شده هر متر مربع پیش‌بینی شده ولی امکان تعدیل و یا افزایش این رقم وجود دارد.



باباخانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: متقاضیان طبق پیشرفت پروژه از مرحله فنداسیون و سقف و اسکلت، دیوان‌چینی و نازک‌کاری پرداخت مبالغ را در کنار دریافت تسهیلات شاهد خواهند بود که امیدواریم با همکاری برخی از نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی منابع مالی این طرح به سرعت تأمین شود.



وی اضافه کرد: سرپرست افراد معلول نیز می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کرده و از مزایای این طرح استفاده کنند.

باباخانی در مورد زنان مجرد بالای 35 سال بیان کرد: امکان ثبت‌نام این افراد وجود دارد و زن و مرد زیر 35 سال در برخورداری از مسکن در این طرح حائز شرایط تشخیص داده نشدند.



معاون ساختمان و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: زنان متعلقه با حضانت فرزند نیز در قالب این طرح می‌توانند ثبت‌نام کرده و از مزایای نهضت ملی مسکن استفاده کنند.



وی اقساط پرداختی این تسهیلات را 20 ساله اعلام کرد و گفت: 17 سال بازپرداخت تسهیلات و 3 سال دوران مشارکت است که البته هنوز رقم پرداختی ماهانه اقساط به صورت دقیق مشخص نیست.



انتهای پیام


11430157
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است