بین‌الملل 17:25 - 18 بهمن 1394
در حال حاضر کشورهای بسیاری با مشکل اقتصادی مواجه شده اند که با پول حل نمی‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان از ابتدای سال جدید میلادی بیش از 4 هزار میلیارد دلار از جهان اقتصاد به کلی محو شده است.


به نقل از دیلی تلگراف، بورس آمریکا هفته گذشته بیشتر از هر زمان دیگری با رکود مواجه شد ؛رکودی که از زمان جنگ جهانی اول بی سابقه بوده است.


نوسانات بازار باعث شد تا شاخص جهانی «ام‌اس‌سی‌آی» (MSCI) به میزان 8 درصد در ماه ژانویه کاهش یابد. کاهشی که تنها در زمان بحران های اقتصادی همانند سال 2008 (1386)، رخ داده بود.


با این که سیاست‌مداران همچنان اصرار دارند اصول اقتصاد جهان پایدار باقی مانده است، بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ باور دیگری دارند. 


"ماریس اوبستفلد"، اقتصاد دان ارشد صندوق بین المللی پول، هفته گذشته در مصاحبه ای گفت: "اقتصاد جهان هنوز در حال گسترش است، اما این رشد ضعیف و نابرابر است."


وی افزود: "سال جاری یکی از دشوارترین زمان های اقتصادی خواهد بود و سیاست‌مداران باید به دنبال راهکارهای مقاومتی کوتاه مدت باشند."


صندوق بین المللی پول با کاهش پیش‌بینی رشد جهانی از 3.6 درصد به 3.4 درصد، پذیرفته که وضع اقتصاد جهان چندان مناسب نیست.
یکی از بزرگترین بانک های آمریکا "مورگان استانلی" پیش بینی کرده است که امسال شانس یک در پنجی وجود دارد که در آن اقتصاد بین المللی وارد ضرردهی خواهد شد.


نویسنده این مطلب در ادامه افزوده است: دلایل افت وضعیت اقتصادی جهان بسیار است، بزرگترین آن از نظر من افزایش درصد سود در آمریکا در ماه دسامبر است.


با توقف چاپ پول در آمریکا و افزایش درصد سود، بسیاری از دارایی های جهان بیش از میزان واقعی، ارزش گذاری شده‌اند. به همین دلیل است که بسیاری از بازارهای جهانی متعادل نیستند، چرا که سرمایه گذاران می دانند بخشی از افزایش سود و رشد بازار به دلیل توقف چاپ پول است.


با وجود اقدامات و تلاش های بسیار، اقتصاد آمریکا نتوانسته بازگشت مناسبی داشته باشد و تا حدودی در مسیر رشد منفی قرار گرفته است. میزان رشد مثبت بزرگ ترین اقتصاد جهان به حدی نیست که بهای فعلی بورس را توجیه کند.


مصرف کنندگان آمریکایی سال 2015، با کاهش 0.1 درصدی در میزان خرید‌های خود، ضعیف‌ترین سال مصرف کنندگان را از سال 2009 رقم زدند.


کاهش بهای نفت با این که در ظاهر باید برای رشد اقتصاد جهان سود آور باشد؛ اما در واقع باعث شده تا در بخش های بسیاری ضرر و زیان بیشتری ایجاد شود. مصرف کنندگان به جای این که از این فرصت برای هزینه کردن در سایر بخش ها استفاده کنند، مخارج خود را کاهش داده و صرفه جویی می کنند.


نویسنده این مطلب در نهایت افزوده است: سیاست گذاران بین المللی اقتصادی باید به دنبال راهکاری باشند تا از تشدید هرچه بیشتر رکود اقتصادی جلوگیری کنند. یکی از این راه ها حمایت بیشتر از «یوان» چین و جلوگیری از رشد  بی دلیل ارزش دلار است که تا حدودی می تواند آغازی برای تغییرات لازم باشند.






انتهای پیام/



7662953
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگر فلسطینی دانشگاه اکستر گفت سالهاست اسرائیل طرح پاک سازی قومی را در سر دارد، اما ما این سرزمین را با خون شهیدانمان بازسازی خواهیم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر و انتقال جمعیت به خارج شهر، افراد بیشتری را خانه‌دار کرده و تشویق به ازدواج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف با بیان اینکه طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رسانه‌ای آژانس آنروا گفت که هیچ جایگزینی برای گذرگاه‌های زمینی به‌منظور رساندن کمک به شمال غزه وجود ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره ۴۵ نفر جان باختند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت ژاپن اعلام کرد در حال آماده شدن برای از سرگیری کمک‌های مالی به آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل (اونروا) است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه روسیه گفت: طرح صلح پیشنهادی اوکراین از آن جهت بی‌معناست که بر اساس گزینه‌های غیرقابل قبولی، چون خروج روسیه از مناطق تحت کنترلش بنا شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که این کشور در اوایل ماه میلادی جاری در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی در روسیه به این کشور هشدار داده بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رویداد انتخاباتی با حضور جو بایدن و دو رئیس جمهور دموکرات پیشین، در میانه فریاد معترضان حامی فلسطین و انتقاد از همدستی در نسل‌کشی غزه قطع شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است