استانی 14:49 - 07 آذر 1393
فرمانده سابق تکاوران نیروی دریایی ارتش:
فرمانده سابق تکاوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی دریایی فداکار کشورمان در آب‌های آزاد با حضور مقتدر تاکنون توانسته با بیش از دو هزار گروه دزدان دریایی مقابله کرده و آنها را از پیش رو بردارد.

نیروی دریایی تاکنون با 2 هزار گروه دزدان دریایی مقابله کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ناخدا هوشنگ صمدی کلخوران پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر اردبیل و همزمان با روز نیروی دریایی در جمع نمازگزاران اردبیلی اظهار کرد: در حال حاضر پرچم جمهوری اسلامی ایران توسط ناو گروه‌های دریایی در تمامی آب‌های آزاد از خلیج فارس گرفته تا دریای چین و اقیانوس آرام به اهتزاز درآمده و این نیرو توانسته اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان بکشد.

وی پیام این ناو گروه‌ها را پیام صلح و دوستی برای کشورهای همسایه و منطقه اعلام کرد و گفت: کشور ما بیش از سه هزار کیلومتر مرز دریایی دارد که 800 کیلومتر آن در شمال و مابقی مربوط به جنوب کشور است و با تدابیر فرماندهی کل قوا نیروی دریایی در حال حاضر با اقتدار و صلابتی که در شأن نظام اسلامی و ملت ایران است، توانسته از خلیج فارس و تنگه هرمز عبور کرده و با گذر از سواحل جنوب و شرق کشور خود را تا دریاهای آزاد و سواحل مدیترانه برساند.

فرمانده سابق تکاوران نیروی دریایی ارتش افزود: این قدرت‌نمایی به حدی است که نیروی دریایی کشورمان در سواحل شرقی مشغول ساخت و ساز و تبدیل این منطقه به یک نقطه امن نظامی و اقتصادی است و در اجرای فرامین فرماندهی کل قوا ما با تمام توان در این عرصه حضور پیدا کردیم و توانسته‌ایم دشمنان را زمین‌گیر کنیم.

صمدی کلخوران اهمیت دریا را با توجه به منابع سرشار مواد غذایی، انرژی، حمل و نقل کالا و گردشگری تصریح کرد: نفت‌کش‌های دریایی و سوپر تانکرها تا 550 هزار تن نفت را قادر هستند از طریق دریا جابجا کنند در حالی که این جابه‌جایی با تانکرهای زمینی که ظرفیتی بیش از 30 هزار تن را دارند، کار سخت و طاقت‌فرساست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با همت بلند نیروی دریایی ما در حال حاضر با حضور در سواحل شرقی اقدام به تأسیس و تعمیرات یگان‌های سنگین زیردریایی و سبک می‌کنیم و سعی و تلاشمان بر این است تا امنیت و آرامش بیشتر را در حوزه فعالیتمان برقرار کنیم.

صمدی فرمایشات فرماندهی کل قوا را مبنی بر اینکه نیروی دریایی ارتش نیروی راهبردی، سیاسی، بین‌المللی،‌ نظامی و علمی است، اضافه کرد: این نیرو با این صلابت تاکنون در کنار نشان دادن همه توانمندی‌ها توانسته بیش از دو هزار گروه از دزدان دریایی را به ورطه نابودی کشانده و زمینه امنیت و آرامش بیشتر را بیش از هر زمان دیگر فراهم کند.

فرمانده سابق تکاوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از راه‌اندازی نمایندگی نیروی دریایی در استان‌ها به همت فرمانده نیروی دریایی خبر داد و گفت: در این زمینه در استان اردبیل نیز نمایندگی نیروی دریایی راه‌اندازی می‌شود و تلاش بر این است تا از این ظرفیت برای تربیت نیروهای کارآمد استان‌های مختلف استفاده شود.


5289300
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است