گوناگون 23:05 - 03 آبان 1395
به‌دنبال مصوبه هیأت دولت مبنی‌بر ممنوعیت شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری از ابتدای مهرماه۹۵، رئیس شماره‌گذاری راهور ناجا از خروج این وسیله از فهرست وسایل نقلیه مجاز شماره‌گذاری خبر داد. به گفته سردار سعید روحی، ممنوعیت شماره‌گذاری موتور سیکلت‌های کابراتوری با جدیت اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه ممنوعیت شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری که مصوبه هیأت دولت است با جدیت اجرایی می‌شود، گفت: از ابتدای مهرماه95 ممنوعیت شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری اعمال شده به‌طوری که موتورسیکلت‌های کابراتوری از فهرست وسایل نقلیه مجاز به شماره‌گذاری خارج شده است. رئیس شماره‌گذاری راهور ناجا تأکید کرد:

به هیچ عنوان اجازه شماره‌گذاری به موتورسیکلت‌های کاربراتوری داده نمی‌شود. موتورسیکلت‌ها یکی از عوامل مهم و تأثیر‌گذار‌ در آلودگی هوای شهر تهران هستند‌ به‌طوری که بیش از 90درصد موتور سیکلت‌های موجود در شهر تهران موتور سیکلت‌های کاربراتوری هستند که 5برابر خودروها آلودگی تولید می‌کنند.

با توجه به اینکه هر موتورسیکلت 4 تا 5برابر خودرو‌های استاندارد تولید آلایندگی دارد و با درنظر گرفتن تعداد موتورسیکلت‌های در حال تردد به‌ویژه در کلانشهرهای آلوده، ساماندهی و جایگزینی موتورسیکلت‌های کنونی با موتورهای برقی از ضروری‌ترین گام‌ها برای کاهش آلودگی هواست.


8246085
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است