سیاسی 02:12 - 25 بهمن 1394
بیانات رهبر انقلاب در دیدار ۱۹ بهمن با نیروی هوایی ارتش حاوی نکات جدیدی درباره‌ «انتخابات» بود.

چهار توصیه کلیدی به مسئولین درباره انتخابات

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حضرت آیت‌الله خامنه‌ای چند نکته را به عنوان «توصیه» و «تذکر» خطاب به مسئولین کشور مطرح کردند:

۱- افکار عمومی را مشوش و مردد نکنید

رهبر انقلاب با اشاره به برخی از حرفهای مطرح شده در فضای سیاسی و رسانه‌ای نسبت به طرح مطالبی که مایه‌ «تشویش و تردید در دلهای مردم» می‌شود تذکر دادند: «حرف‌هایی این روزها زده میشود...که مایه‌ تشویش افکار عمومی و مایه‌ تردید دل‌های مردم می‌شوند؛ حرفهای نامناسب و غلط، فقط با نگاه سیاسی به مسائل نگاه کردن، نگاه خدایی را بکلّی کنار گذاشتن؛ از این حرفها گاهی این روزها شنیده میشود.»

۲- از مسائل اساسی کشور غفلت نکنید

رهبری با اشاره به مقطعی بودن انتخابات به مسئولین توصیه کردند: «مسائل تبلیغاتی و روزنامه‌ای انتخابات، مسئولین کشور را از مسائل مستمر و دنباله‌دار و اساسی غافل نکند... آنچه باقی میماند، مسائل اساسی کشور است...(انتخابات)، مسئله‌ گذراست؛ کسانی که باید فکر کنند دارند فکر می‌کنند، کسانی که باید عمل کنند دارند عمل میکنند؛ مسئولین کشور ذهنشان را به این چیزها مشغول نکنند.»

۳- به فکر رونق تولید و رفع رکود باشید

در ادامه‌ همین بحث حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مجدداً مسئله‌ «اقتصاد» و «مقاوم‌سازی» آن را یکی از این موضوعات مهم کشور دانسته و وظایف مسئولین در این زمینه را مورد تأکید قرار دادند: «ما اگر وابسته‌ی به نفت نباشیم، ما اگر تولید داخلی‌مان را تقویت بکنیم، آن روزی که نفت از صد دلار می‌آید به بیست‌وچند دلار، دیگر تنمان نمیلرزد. ما اگر بتوانیم تولید داخلی را رونق بدهیم، رکود را از بین ببریم، آن‌وقتی که دشمن واردات فلان کالا را محدود میکند، ممنوع میکند، ما خم به ابرو نمی‌آوریم... به فکر اقتصاد باشید.»

۴- دشمن را فراموش نکنید

یکی دیگر از تذکرات رهبری به فراموش نکردن «نقش دشمنان» و توطئه‌های آنان برمی‌گشت. در این زمینه رهبر انقلاب نسبت به «غفلت از دشمن» در همه‌ی عرصه‌ها و از جمله در «اظهارنظرها و موضع‌گیری‌ها» تذکر دادند: «دشمنها را نبایستی از یاد برد... توجّه کنیم که نقش این دشمن چیست و در همه‌ی مسائل براساس این سیاست‌گذاری کنیم، براساس این قانون‌گذاری کنیم، براساس این اقدام کنیم، براساس این حرف بزنیم.»

انتهای پیام


7681022
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: بعد از جنگ غزه، کابینه نتانیاهو دچار فروپاشی خواهد شد و مجبور است انتخابات زودهنگام برگزار کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است