استانی 16:49 - 02 مرداد 1396
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از فراهم‌سازی بستر صادرات محصولات کشاورزی در استان هرمزگان خبر داد.

فراهم‌سازی بستر صادرات محصولات کشاورزی هرمزگان

‌به گزارش ایسنا، ‌عزیز سیدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بستر صادرات محصولات کشاورزی در استان هرمزگان فراهم خواهد شد، اظهار کرد: سالیانه در استان هرمزگان بیش از یک‌میلیون و400 هزار تن انواع محصول زراعی و باغی تولید می‌شود و هرمزگان ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات کشاورزی دارد.

وی با اشاره به اینکه با رایزنی‌های صورت گرفته با شرکت‌های صادرکننده محصولات کشاورزی این امکان برای تولیدکنندگان بخش کشاورزی فراهم شده که با انعقاد قرارداد حقوقی و اخذ ضمانت‌نامه‌های لازم، محصولات خود را به کشورهای مختلف از جمله روسیه صادر کنند، افزود: عدم آشنایی بهره‌برداران با بازارهای جهانی، عدم آشنایی کشاورزان با موارد قانونی صادرات‌، عدم توانایی کشاورزان در صادرات محصولات خود و موضوعات سیاسی بین کشورها و همچنین نبود تشکل فراگیر صادراتی در استان از مهم‌ترین چالش‌های صادرات محصولات کشاورزی هرمزگان هستند.

سیدی با بیان اینکه امروزه ورود به بازارهای جهانی باید در قالب کار گروهی صورت گیرد، اضافه کرد: بازارهای کشورهایی همچون روسیه، قزاقستان، افغانستان و اورآسیا از مهم‌ترین بازارهای هدف برای صادرات محصولات کشاورزی هرمزگان هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کشاورزان می‌توانند با انعقاد قرارداد با شرکت‌های معرفی شده اقدام به صادرات محصولات خود کنند و این‌گونه علاوه بر حضور در بازارهای جهانی باعث رونق اقتصادی در بخش کشاورزی خواهند شد.



انتهای پیام


9290242
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است