فرهنگی‌هنری 11:17 - 01 آذر 1393
فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» به کارگردانی «پوران درخشنده» و با حضور این فیلمساز ایرانی در بخش رقابتی پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مالاتیا به نمایش در می‌آید.

نمایش «هیس! ...» در جشنواره بین‌المللی فیلم «مالاتیا» در ترکیه

به گزارش خبرگزاری فارس،فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» به کارگردانی «پوران درخشنده» و با حضور این فیلمساز ایرانی جدیدترین حضور بین‌المللی خود، در سانس مختلف در روزهای 1، 3 و 5 آذرماه جاری (22، 24 و 26 نوامبر 2014) در بخش رقابتی پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مالاتیا MALATYA در شهر مالاتیا در کشور ترکیه روی پرده می‌رود و پس از آن، جلسه پرسش و پاسخ این فیلم با حضور کارگردان آن در سالن‌های نمایش دهنده فیلم از جمله؛ سالن شماره 2 پارک آوشار مالاتیا و سالن شماره 2 یشیل سینمای شهر مالاتیا برگزار می‌شود و این فیلمساز ایرانی به سؤالات تماشاگران حاضر در جشنواره پاسخ خواهد داد.

اعضای هیئت داوران این جشنواره که عبارتند از: «کمال سونال» ـ کارگردان و رئیس هیئت داوران، «کریم اکجه» ـ منتقد فیلم، «یلدیز رمضان اغلو» ـ روزنامه‌نگار و نویسنده، «اسماعیل گونش» ـ کارگردان و «گورکیم یلتان» ـ بازیگر، پس از دیدن و ارزیابی فیلم‌های بلند سینمایی و کوتاه بخش رقابتی این جشنواره، جایزه زردآلوی کریستال و همچنین جوایز نقدی را به برندگان بخش‌های مختلف از جمله؛ بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم سینمایی بین‌الملل، بهترین فیلم کوتاه و بهترین فیلم مستند اهدا می‌کنند. 

جشنواره فیلم مالاتیا با ریاست افتخاری «سلیمان کامچی» فرماندار شهر مالاتیا و با حضور بیش از 100 فیلم بلند سینمایی، کوتاه داستانی، مستند و تجربی از کارگردانان کشورهای مختلف جهان در چندین بخش رقابتی و غیررقابتی، جلسات نقد و بررسی فیلم‌ها، برگزاری کارگاههای آموزشی هنر سینما، نمایشگاه عکاسی، نشست‌های تخصصی در مورد سینما، بزرگداشت سینماگران ترک «نجیب ساریچی» و «اُنال کوپل» و چندین بخش دیگر در روزهای 30 آبان ماه تا 6 آذرماه جاری (21 تا 27 نوامبر 2014) در شهر تاریخی و فرهنگی مالاتیا برگزار می‌شود.

فیلم سینمایی «هیس! ...» در آخرین حضور بین‌المللی خود، در مراسم پاییزی جوایز بین‌المللی فیلم‌ مستقل آمریکا به نمایش درآمد و توانست جایزه ویژه الماس بهترین فیلم بلند داستانی این رویداد مهم هنری را از آن خود کند.  

جوایز بین‌المللی فیلم‌ مستقل آمریکا همه ساله با هدف کشف استعدادهای جدید در بخش‌های مختلف سینما و در چهار فصل، با شرکت آثار فیلمسازان مستقل و بااستعداد سراسر جهان در آمریکا برگزار می‌شود و جوایز بهترین نمایش، جایزه الماس، جایزه پلاتین، جایزه طلایی، جایزه نقره‌ای، جایزه برنز و لوح تقدیر به بهترین‌ها اهدا می‌شود.


5238190
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» گروه سینمایی هنر و تجربه از آغاز زمستان ۱۴۰۲ تاکنون ۱۳ فیلم را روی پرده سینما برد که «ایساتیس» پرفروش‌ترین و «انتخاب» کم‌فروش‌ترین آثار بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا عطارد از امروز اول اردیبهشت روی آنتن می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» با حضور وزیر فرهنگ و جمعی از پیشکسوتان هنر خوشنویسی در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت اول اردیبهشت همزمان با روز سعدی، پیامی تصویری منتشر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» محمد دلاوری، مجری تلویزیون و روزنامه‌نگار در برنامه «بی‌واسطه» شبکه یک سیما از ضعف ساختاری شرکت‌های خودروسازی پرسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کیانو ریوز بازیگر شناخته شده سینما در حال گفتگو برای بازی در فیلمی دلهره آور با نام «سیستم سرگرمی خراب است» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» صرافان گفت: من برای اولین‌بار در کودکستان عشق را تجربه کردم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بازیگر کشورمان گفت: بنا دارم برای سال پیش‌رو دو اثر با محوریت جبهه مقاومت اسلامی و نوشته‌ای از ویلیام شکسپیر را روی صحنه نمایش ببرم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امامی گفت: دو موضوع در زندگی فرهنگی و اجتماعی ما مهم هستند. یکی، مکان رویداد‌ها و دیگری، زمان رویدادهاست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته پایانی فروردین ماه با حضور ۵۸۹ مخاطب توانست بیش از ۱۳ میلیارد بفروشد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است