علمی فناوری 00:13 - 07 مرداد 1394
بر اساس مطالعات به عمل آمده مصرف برخی مواد‌غذایی حافظه افراد را بطور عجیبی کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار کلینیک  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ مصرف برخی غذاها به شدت به مغز آسیب زده و اختلالاتی را در حافظه و توانایی‌های شناختی افراد ایجاد می‌کند و این نوع غذاها جزء بخش جدایی نا‌پذیر رژیم‌غذایی افراد گشته است.


حال لازم است با برخی از انواع این غذاها آشنا شده و از مغز خود محافظت کنید.
 
توفو (سویا)

با توجه به مطالعات به عمل آمده در مجله دمانس ارتباط قوی بین مصرف این خوراکی و اختلالات شناختی وجود دارد. آزمایشات نیز نشان می‌دهند که افراد مصرف‌کننده سویا به میزان 9 وعده در هفته بیشتر با چالش‌های مربوط با حافظه در ارتباط هستند.
 
سدیم

اگرچه تاثیرات سدیم بر بیماری‌های قلبی-عروقی و پرفشاری خون از قبل شناخته شده است، اما باید گفت که این ماده بر روی توانایی‌های شناختی اثرات منفی خواهد گذاشت. محققان کانادایی با انجام آزمایشاتی بر روی افراد 67 تا 84 سال دریافتند که بیشترین میزان تاثیر سدیم بر روی افرادی بوده است که فعالیت پایین بدنی داشته‌ان. بر اساس تحقیقات انجام ورزش‌های منظم می‌توان از اثرات مخرب سدیم بر روی مغز و بیماری‌های قلبی-عروقی کم کرد.
 
چربی‌های ترانس

مطالعات نشان می‌دهد مصرف این نوع چربی‌ها باعث می‌شود تا حافظه به خوبی کار نکرده و افراد در حفظ کردن دفعات و شماره‌ها دچار مشکل شوند.


طی آزمایش از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا در طول روز 3/8 گرم از این چربی‌ها مصرف کرده و برای شناسایی آمده شوند. در پی این آزمایش به ازای هر گرم از این چربی افراد شرکت‌کننده تنها قادر به یاد‌آوری 0/76 درصد کلمات بودند.


این بدن معناست که افراد مصرف‌کننده بالای چربی ترانس تنها قادر هستند روزانه 65 کلمه را به یاد آورند این در حالی است که متوسط یاد‌آوری کلمات 88 عدد بود.
 
ماهی تن

اگرچه مصرف این ماده‌غذایی بسیار راحت و آسان است اما باید توجه داشت که مضرات ناشی از آن گاه می‌تواند جبران نا‌پذیر باشد.

بر اساس مطالعات مصرف سه وعده در هفته ازگونه‌های زنجیره ماهی‌های تن با خطر اختلالات شناختی همراه است. چرا که مصرف این گونه غذایی سطح جیوه خون را بالا برده و برای سلامتی مناسب نیست.

انتهای پیام/


6826724
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: کود‌های بیولوژیک را می‌توان به صورت مستقیم و یا مخلوط با بقایای گیاه مزرعه مصرف کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه‌ آزمایشی مرورگر ویوالدی برای ویندوز مبتنی‌ بر آرم منتشر شد در حالی که مدتی قبل شاهد انتشار کروم برای این پلتفرم بودیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان آنچه را که به‌عنوان «خون‌آشام باکتریایی» توصیف می‌کنند، کشف کرده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فضانوردان قرار است تلسکوپ «نایسر» ناسا را طی یک پیاده‌روی فضایی در اواخر سال جاری تعمیر کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فعلی سازمان سنجش گفت: رئیس جدید سازمان سنجش بعد از نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ معرفی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رییس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت از اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی کشور در سال جاری خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است