سیاسی 06:54 - 12 مرداد 1394
یکی از نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با حضور در نشست حامیان مالی، بار دیگر تلاش کرد با تاکید بر «تهدید ایران»، حمایت میلیاردرهای آمریکایی را جلب کند.

ایران 10 سال دیگر می‌تواند آمریکا را هدف حمله هسته‌ای قرار دهد

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، مارکو روبیو سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی که برای انتخاب به عنوان نامزد اصلی این حزب برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 تلاش می‌کند، روز یکشنبه بار دیگر گفت که ایران تهدیدی برای آمریکا است.

 

وی که در نشستی به میزبانی «چارلز کوخ» و «دیوید کوخ» برادران میلیاردی که تصمیم آن‌ها در تعیین نامزد جمهوری‌خواهان اثر زیادی دارد، صحبت می‌کرد گفت ایران می‌تواند ظرف 10 سال به آمریکا حمله اتمی کند.

 

به نوشته نشریه تایم، او به حدود 450 حامی مالی شرکت‌کننده در این نشست، که در کالیفرنیا برگزار شد، گفت: «در کمتر از یک دهه، ایران نه فقط یک قدرت هسته‌ای می‌شود، بلکه این توان را خواهد داشت که آن را به سمت ایالات متحده شلیک کند.»

 

این سناتور ایالت فلوریدا افزود: «فکر نمی‌کنم هیچ‌یک از ما بخواهد در کشوری زندگی کند که یک روحانی رادیکال شیعه می‌تواند بمب هسته‌ای و موشک بالستیک قاره‌پیمایی به دست آورد که بتواند همین‌جایی که الان در آن هستیم را هدف قرار دهد.»

 

روبیو یکی از 5 نامزد جمهوری‌خواه است که در این مراسم سخنرانی می‌کند. برادران کوخ که گفته می‌شود قصد دارند 900 میلیون دلار برای انتخابات سال آینده هزینه کنند، در برابر افرادی چون «شلدون ادلسون» و «هائیم سابان» از جمله مهمترین میلیاردرهای آمریکایی اثرگذاری در صحنه سیاسی این کشور هستند.

 

بر اساس حکم دیوان عالی آمریکا در سال 2012، حامیان مالی این امکان را یافته‌اند که بدون هرگونه محدودیتی، برای تقویت نامزد مد نظر خود، هزینه کنند. همین امر موجب شده تا نامزدهای جمهوری‌خواه، که حالا تعدادشان به 17 نفر رسیده، برای پیشی گرفتن از رقبای خود در جلب حمایت میلیاردرهایی که عمدتا نزدیک به اسرائیل هستند، هرچه شدیدتر از ایران، روسیه و چین انتقاد کنند. / فارس

 

202


6849274
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سنگدوینی گفت: با تعاملات و دیپلماسی می‌توان مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی دولت گفت: شکاف عمیق بین دولتمردان صهیونیست‌زده و افکار عمومی در غرب، دیگر قابل انکار نیست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور مرز بیش از ۹۰۰ کیلومتری ایران و پاکستان را فرصتی ارزشمند برای توسعه، رفاه و رونق مناطق مرزی دانست و بر رسمی شدن هرگونه تجارت غیررسمی بین دو‌کشور تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور مرز بیش از ۹۰۰ کیلومتری ایران و پاکستان را فرصتی ارزشمند برای توسعه، رفاه و رونق مناطق مرزی دانست و با تاکید بر اینکه تجارت غیر رسمی بین دو‌کشور باید به تجارت رسمی تبدیل شود، تحقق این هدف را نیازمند همکاری صمیمانه همه فعالان اقتص...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با قاسم الاعرجی همتای عراقی بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو جانبه تاکید کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» علی‌اکبر محرابیان گفت: فردا با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی که توسط مهندسان ایرانی اجرا شده افتتاح می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سکینه سادات پاد گفت: دشمن برای بحث حجاب برنامه داشته و ما نمی‌توانیم بدون برنامه با این دشمن که به دنبال اقدامات هنجار شکنانه است رقابت کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سکینه سادات پاد گفت:دشمن برای بحث حجاب ما برنامه داشته و ما نمی‌توانیم بدون برنامه با این دشمن که به دنبال اقدامات هنجار شکنانه است رقابت کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اعضای سازمان جوانان حزب کارگزاران سازندگی ایران، با «اسحاق جهانگیری»، معاون اول رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم دیدار کردند و جهانگیری در این دیدار گفت: دهه نود بدترین دهه زندگی مردم ایران و دهه گمشده اقتصاد ایران بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به پاکستان به شهر کراچی به عنوان مرکز ایالت سند سفر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است