ورزشی 06:40 - 09 آبان 1393
می‌توانیم در المپیک 2020 مدال بگیریم
خزانه‌دار کمیته ملی المپیک گفت: کمیته مشکلات مالی دارد و با بودجه غیرکارشناسی که در نظر گرفته شده شاید 6 ماه آینده شرایط خوبی نداشته باشیم.

شجاعی: بودجه کمیته غیرکارشناسی در نظر گرفته شده/منابع مالی محدود است

محمدعلی شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره جلسه اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با رئیس سازمان صدا و سیما گفت: قبل از آغاز بازی‌های آسیایی ما جلسه‌ای را با ضرغامی داشتیم که در این جلسه تمامی مدیران شبکه‌های مختلف حضور داشتند. از آنها خواستیم در این بازی‌ها استثنا قائل نشوند و مسابقات را پوشش دهند، رشته‌های بانوان پررنگ‌تر از گذشته باشد و پخش زنده را در نظر بگیرند. ضرغامی به هیچکدام از خواسته‌های ما نه نگفت و با وجود کمبود مالی همه مسابقات را پوشش دادند.

وی ادامه داد: صدا و سیما پوشش بی‌نظیری برای بازی‌های آسیایی داشت. من به نوعی خبرنگاران و صدا و سیما را جزئی از فدراسیون و کمیته ملی المپیک می‌دانم. با توجه به این کار بی‌نظیر جلسه‌ای روز گذشته برگزار شد. قدردانی به حقی بود. صدا و سیما واقعاً تمام و کمال کار کرد و نقش اساسی در رشته‌هایی که دیده نشدند داشت. آنها با نشان دادن رشته ما نقش موثری در توسعه همگانی تیراندازی با کمان و جذب جوانان دارند.

* از وقتی به فدراسیون رفته‌ام درهای تیم ملی برای همه باز است

رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان درباره رقابت‌های انتخابی کامپوند و ریکرو که روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود، اظهار داشت: از وقتی که به فدراسیون رفتم، درهای تیم ملی به روی همه باز است. ما تیم‌هایی در رده‌های مختلف از نونهالان تا بزرگسالان داریم. مسابقه انتخابی را نیز بدون محدودیت گذاشتیم تا هر ورزشکاری که می‌تواند در مسابقات شرکت کرده و به تیم ملی راه پیدا کند. این حضور و ماندگاری در تیم ملی براساس توانمندی‌های ورزشکار است. ما 270 شرکت‌کننده از استان‌های مختلف برای این مسابقه انتخابی داریم و استثنایی هم برای ملی‌پوش و غیرملی‌پوش نگذاشتیم.

شجاعی در پاسخ به این سوال که برای المپیک ریو برنامه‌های فدراسیون و کمیته ملی المپیک به چه صورت است، عنوان کرد: آمادگی رشته‌ها از یک سال قبل است که تیم‌ها خودشان را برای بازی‌های آسیایی آماده می‌کردند. ما ستادی را تشکیل داده‌ایم که اولین جلسه آن با حضور فدراسیون‌های المپیکی برگزار شد. جلسات فنی و اخذ برنامه از فدراسیون‌های مختلف از سوی مرکز نظارت بر تیم‌های ملی رصد می‌شود تا بتوانیم توفیقاتی را برای کسب سهمیه المپیک داشته باشیم.

وی افزود: در فدراسیون خودمان هم کار را قبل از بازی‌های آسیایی برای ریکروی‌ها شروع کرده‌ایم. بعد از دهه محرم اولین اردوی ریکرو را با حضور ورزشکاران قدیمی، جوانان و البته ورزشکارانی که در انتخابی موفق می‌شوند استارت می‌زنیم.

* برای المپیک 2020 می‌توانیم مدال بگیریم

رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان درباره اینکه صحبت درباره مدال در این رشته زود است، شما فکر می‌کنید بتوانید تعداد سهمیه‌ها را نسبت به المپیک لندن افزایش دهید، تصریح کرد: طرح استعدادیابی 2020 را از 18 ماه قبل بین سنین 9 تا 14 سال آغاز کرده‌ایم. 120 ورزشکار به مدت 4 روز در تهران از نظر فنی، مهارت، بینایی سنجی مورد ارزیابی قرار گرفتند. این طرح اگر تداوم یابد ما می‌توانیم برای المپیک 2020 مدال داشته باشیم. برای المپیک ریو باید رتبه‌های قبلی‌مان را ارتقاء دهیم و هم در بخش مردان و هم بانوان تعداد سهمیه‌ها را افزایش دهیم.

خزانه‌دار کمیته ملی المپیک درباره اینکه واریزی جدیدی به فدراسیون‌ها داشته‌اید یا خیر، گفت: کمیته ملی المپیک از نظر مالی شرایط ایده‌آلی ندارد. در بودجه 93 کمیته هیچ جایگاهی را برای اعتبارات بازی‌های آسیایی ندیده بودند و این بودجه غیرکارشناسی در نظر گرفته شده بود. در واقع بودجه عادی را دیده بودند به همین دلیل منابع مالی محدود است و شاید 6 ماه آینده برای ما خوب نباشد، اما باید آن را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/آ

 


5080678
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع استقلال گفت: باید از تیم حمایت شود و به هم کمک کنیم؛ شش بازی سخت تا پایان لیگ باقی مانده است و باید از تیم استقلال حمایت کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست تیم فوتبال استقلال هر گونه اختلاف با سرمربی آبی‌پوشان را تکذیب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع - هافبک تیم استقلال مدعی است که داور باید خطای مدافعان شمس آذر روی او را پنالتی می‌گرفت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع تیم فوتبال استقلال بابت پیروزی این تیم مقابل شمس آذر و بازگشت دوباره آبی‌پوشان به صدر جدول ابراز خوشحالی کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع تیم فوتبال استقلال گفت: مشکلی در کشاله ران دارم و تلاش می‌کنم به بازی با تراکتور تبریز برسم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: سعی می‌کنیم شش بازی باقی مانده‌مان را ببریم و قهرمان شویم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال گفت: کمیته انضباطی برخی حکم‌ها را یکی دو ماهه می‌داد ولی خدا را شکر برای من ۴ روزه رأی صادر کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مربی تیم فوتبال استقلال گفت: با توجه به سال‌های سختی که استقلال سپری کرده است، هواداران لایق این همه استرس نیستند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال استقلال با پیروزی مقابل شمس آذر قزوین به صدر جدول لیگ برتر فوتبال برگشت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال مس رفسنجان موفق شد با یک گل فولاد خوزستان را در ورزشگاه خانگی اش شکست دهد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است