استانی 13:02 - 18 اسفند 1399
ایسنا/مازندران مدیر کل پزشکی قانونی مازندران، آمار معاینات انجام شده نزاع، طی ۱۰ ماه سال جاری در استان را ۱۸ هزار و ۶۷۵ نفر اعلام و تصریح کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵ درصد کاهش داشت.

کاهش ۵ درصدی نزاع در مازندران

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، دکتر علی عباسی اظهار کرد: بر اساس گزارش ارسالی از مراکز مازندران، بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری و میاندرود با 3417 مورد، بابل با 2430 مورد و آمل با 1852 نفر و کمترین موارد نزاع در فریدونکنار با ۳۰۴  نفر ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز مازندران، مرداد با ۲۲۲۵، خرداد با ۲۰۸۹ و مهر با ۱۹۰۰ به ترتیب بیشترین و  آذر ماه با ۱۳۸۱ کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، تصریح کرد :بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر میشود.

این مقام اجرایی استان یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفتگو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.

انتهای پیام


10982459
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است