استانی 01:16 - 02 مهر 1393
عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون اصفهان:
عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون استان اصفهان گفت: احداث بندر خشک سبب کاهش هزینه حمل و نقل و صرفه‌جویی در زمان و سوخت شده می‌شود.

احداث بندر خشک صرفه‌جویی در وقت و هزینه است

حبیب‌الله بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص احداث بندر خشک در استان اصفهان اظهار کرد: پیرو مصوبه هیئت دولت احداث بندر خشک باید با سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی صورت گیرد.

وی افزود: در حال حاضر هفت نهاد و شرکت از جمله اتاق تعاون استان، اتاق بازرگانی و چند شرکت خصوصی دیگر هیئت موسس این پروژه را تشکیل می‌دهند.

عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون استان اصفهان تصریح کرد: هیئت موسس نیز توسط هیئت مدیره اتاق تعاون انتخاب شده و اساسنامه آن نیز تدوین شده است و مراحل پایانی جهت ثبت شرکت را طی می‌کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سرمایه‌گذاری 2 میلیارد تومان به ثبت می‌رسد و در صورت تخصیص فاینانس به این پروژه مشکلی در اجرای آن نداریم.

بهرامی اذعان داشت: در حال حاضر نیز پروژه مراحل پایانی انتخاب مشاور و انعقاد قرار آن را طی می‌کند و چهار محل نیز برای آن در نظر گرفته شده است که با توجه به مطالعات هر مکانی که اقتصادی‌تر و مناسب‌تر باشد انتخاب می‌شود.

وی اذعان داشت: بندر خشک مانند بندر ساحلی بوده و تخلیه بارگیری و مراحل گمرکی و ثبت سفارش در آن انجام می‌شود و در واقع مبدا و مقصد کالا است.

عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون استان اصفهان افزود: فعال اقتصادی به جای اینکه از اصفهان به بنادر ساحلی برود با توجه به اینکه طول مسافت نیز زیاد است می‌تواند در نزدیکی محل سکونت خود کالای خود را دریافت ‌کند.

وی با اشاره به اینکه اکثر کالاهای صادراتی به وسیله کانتینر جابه‌جا می‌شود، گقت: در واقع کانتینر نقش اساسی در حمل کالا دارد و با احداث این بندر کانتینر را از روی کشتی بلند کرده و در مرکز کشور قرار می‌گیرد و احتیاجی نیست در بندر ساحلی قرار گیرد.

بهرامی تاکید: این امر سبب کاهش هزینه حمل و نقل و صرفه‌جویی در زمان و سوخت شده و کالا در محیط خوش آب و هوا نگه‌داری می‌شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر انتقال کالا از بندر ساحلی به استان‌ها توسط کامیون انجام می‌شود که این امر هزینه و زمان زیادی می‌برد اما با احداث بندر خشک انتقال کالا به راحتی انجام می‌شود.


4784293
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است