اقتصادی 08:53 - 27 شهریور 1393
تهران - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان سفر وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان به ایران، علاوه بر همکاری سه جانبه ایران، آذربایجان و روسیه در زمینه مبادلات کشاورزی، خواستار همکاری های بیشتر برای صدور اقلام کشاورزی شد.

به گزارش ایرنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «محمود واعظی» در پایان سفر وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان به ایران، این سفر را مثبت ارزیابی کرد و افزود: ملاقات های این دو روز مفید و گام هایی به پیش بود و در هر کدام توافق های جدیدی صورت گرفت.



وی با اشاره به دیدار هیات آذربایجانی با وزیر نفت و وزیر نیرو، دیدار با وزیر اقتصاد را باب جدیدی در همکاریهای اقتصادی و بانکی دو کشور برشمرد و از سفر قریب الوقوع رییس گمرک ایران به باکو خبر داد.



واعظی دیدگاه دو کشور را در زمینه حمل ونقل به هم نزدیک دانست و خاطرنشان کرد: باید همکاری در این زمینه بیشتر فعال شود.



وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه مبادلات کشاورزی نیز علاوه بر همکاری سه جانبه ایران، آذربایجان و روسیه در مورد صدور اقلام کشاورزی، خواستار همکاریهای بیشتر در این خصوص شد.



واعظی به تمایل ایران در زمینه همکاری در بخش صنعت نیز اشاره کرد و افزود: بخش خصوصی دو کشور عزم جدی برای همکاری دارند و با توافق در زمینه تشکیل کمیته مشترک بازرگانی بین بخش خصوصی دو کشور اتاق بازرگانی گسترش یافته و بستر خوبی برای همکاری های تجاری آغاز می شود.



وی ابراز امیداوری کرد تمام مباحث مطرح شده در کمیسیون مشترک اقتصادی در باکو و مباحث این دو روز تا ماه نوامبر و پیش از سفر رییس جمهوری ایران به آذربایجان نهایی شود.







** تحت تاثیر پیشرفت های تکنولوژی ایران قرار گرفتیم



وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان نیز با تشکر از برگزاری جلسات در این سطح عالی گفت: شما دوستی، برادری و مهمانوازی واقعی خود را نشان دادید.



«شاهین مصطفی یف» با تشکر از دیدار با حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران افزود: همانطور که رییس جمهوری بیان کرد، روابط میان دو کشور نیازمند توسعه هر چه بیشتر است و ظرفیت آن نیز وجود دارد.



وی سفر هیات آذربایجانی را که با دستور رییس جمهوری این کشور انجام شده، نشانه ای در زمینه تمایل آذربایجان به افزایش سطح همکاریهای دو کشور برشمرد و گفت: سران هر دو کشور با سرعت بدنبال توسعه روابط هستند.



وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان این سفر را بسیار پر بار ارزیابی کرد و گفت: تمام ملاقات های مد نظر انجام و گفت وگوهای لازم صورت گرفت.



شاهین مصطفی یف همکاری در زمینه کشاورزی، نفت، حمل ونقل و سرمایه گذاری را از جمله دستاوردهای این سفر برشمرد و افزود: مطمئن هستم این ملاقات نتیجه خود را خواهد داشت و بویژه با حمایت ما، بخش خصوصی دو کشور با یکدیگر بیشتر آشنا شده و همکاری خواهند کرد.



وی ادامه داد: در این زمینه منتظر سفر تجار ایرانی به همراه همکاران وزارت صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی ایران به باکو هستیم.



وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان با اشاره به بازدید از صنایع خودرو سازی و داروسازی ایران و ابراز خوشنودی از پیشرفت های ایران در این زمینه گفت: زمینه همکاری در این خصوص موجود است و تحت تاثیر پیشرفت های تکنولوژی ایران قرار گرفتیم.



وی با تاکید بر موفقیت آمیز بودن این سفر افزود: ملاقاتهای اخیر وظایف جدیدی را پیش روی هر دو کشور قرار داد.



اقتصام(1) ** 2022 ** 1071

انتهای پیام /*


4746919
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ده هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های در دست احداث اضافه شد و تاکنون اقداماتی موثر در خصوص اخذ و ابلاغ مصوبات و صدور مجوز‌های مرتبط با ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است