استانی 12:37 - 04 اردیبهشت 1393
احسانی:
ساری - خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی استاندار مازندران بیان اینکه بر اساس سند چشم انداز توسعه 95 هزار فرصت شغلی برای استان مازندران در نظر گرفته شده بود گفت: بر اساس این سند قرار بوده تا نرخ بیکاری از 9 درصد به سه درصد در پایان سند چشم انداز توسعه برسد که تاکنون پیشرفت چندانی حاصل نشده است.

پیشرفتی در کاهش نرخ بیکاری مازندران صورت نگرفته است

 به گزارش خبرنگار مهر، علی احسانی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست هم اندیشی با معاونین اداره کل تعاون ضمن تقدیر و تشکر از تلاش بی وقفه کارکنان و مدیران این اداره اظهار داشت : تشکیل اتاق فکر از ملزومات استان مازندران در راستای توسعه و تحقق منویات مقام معظم رهبری در کشور است.

 

وی ادامه داد : بعد از کوچک و چابک شدن دولت 55 وظیفه برای اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در نظر گرفته شده است که البته چالشهایی هم وجود دارد.

 

احسانی بحث مربوط به بهبود فضای اشتغال و کار را از اهداف اصلی دستگاه های اجرایی مرتبط استان تاکید داشت و افزود :بحث تشکیل اتاق فکر باید هرچه سریعتر در دستور کار قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه باید دغدقه های فکری استان در خصوص اشتغال ، تعاون و رفاه اجتماعی مشخص شود گفت : بایستی صنعتی در استان ایجاد شود که متناسب با آب و هوا ، اقلیم و نیروی انسانی استان باشد.

 

معاون برنامه ریزی  استانداری مازندران در خصوص اینکه بحث خواهر خواندگی تنها مختص اقتصاد کشور ها نیست اظهار داشت : در حوزه ورزشی نیز می توان با شهر های  از کشور های دیگر رابطه برقرار کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه تشکل ها و اتحادیه ها نباید منتظر حمایتهای مالی دولت باشند گفت : متقاضیانی که برای اخذ تسهیلات اشتغال اقدام می کنند باید توسط اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مورد بررسی قرار گیرند.

 

احسانی با بیان اینکه آسیب های اساسی استان در بحث اشتغال و سرمایه گذاری  باید هرچه سریعتر مشخص شوند تصریح کرد : مدل های توسعه استان باید از اتاق فکر خارج شود.

 

معاون برنامه ریزی استانداری مازندران در پایان سخنان خود اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از دستگاه های اصلی و مرتبط با استان برشمرد و تاکید داشت : باید نگاهی نوین و مرتبط با استان ایجاد شده و نگاه روزمرگی از استان خارج شود.

علی بابایی کارنامی مدیرکل تعاون مازندران نیزا بیان اینکه قریب به 600 هزار کارگر بیمه شده در استان داریم اظهار داشت: 12 هزار تعاونی در سطح استان وجود دارند که در حال پایش آنان هستیم.

 

وی صیانت از نیروی کار ،آموزش و فرهنگ سازی ،  حمایت و ترویج فرهنگ کار و تشکیل شورای های اسلامی کار را از وظایف ذاتی این اداره کل برشمرد اظهار داشت : بخشی از فعالیتهای اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ملی و بخش دیگر آن استانی ااست که مطابق شرح وظایف انجام می شود.

 

وی در ادامه سخنان خود به آمارهای شاخص اداره کل تعاون در سال 92 اشاره کرد و افزود: تعداد کل جلسات کارگروه اشتغال در سال گذشته 10 جلسه بوده و تعداد کارگران بهره مند از قانون بند واو ماده 80، 13 هزارو 115 نفر و تعداد کارفرمایان بهره مند از همین بند قانونی پنج هزارو 210 نفر برآورد شده است.

 

بابایی با اشاره به اینکه حدود پنج هزار تعاونی فعال در استان مازندران وجود دارد اظهار داشت : کارگروهی برای بررسی و پایش تعاونی های غیر فعال و راکد ایجاد شده است.

 

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه در سال 92 یکهزارو 538 مسکن توسط تعاونی ها به مردم تحویل داده شد افزود: سهم صادرات تعاونی ها در سال گذشته قریب به 13 میلیون دلار برآورد شده است.

 

وی از تاسیس پنج شورای اسلامی کارگری در سال گذشته خبر داد و افزود:  توسعه تشکل های کارگری از وظایف اصلی اداره کل تعاون بوده که در بررسی مسائل کارگران بسیار مفید خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه بعد از چابک سازی دولت 11 مدیر کل زیر مجموعه اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته اند گفت : جلسات مدونی در سطح استان برگزار شده و نتایج آن به وزارت مطبوع ارسال خواهد شد.

 

بابایی با اذعان به اینکه اداره کل تعاون به دلیل کمبود اعتبارات برای بخش فرهنگی و ورزشی کار چندانی را انجام نداده است گفت: نیاز است تا توجه ویژه ای به این بخش شود.

 

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران در پایان سخنان خود اداره کل تعاون را دستگاهی فرابخشی و پوششی دانست و اظهار داشت : نیاز است که موافقت نامه ها بصورت میدانی و قانونی باشد.


3565839
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است