استانی 12:23 - 07 فروردین 1394
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران اظهارکرد: در دور اول سفر نوروز 94 تعداد 620 هزار نفر شب در روستاها اقامت کردند که این یکی از فرصت‌های نوظهور است.

رشد 8 درصدی ورود مسافران نوروزی به مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری داشجویان ایران(ایسنا)منطقه مازندران، دلاور بزرگ‌نیا در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با حضور علی باقر نعمتی زرگران، مشاور عالی معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، گفت: مازندران در اکثر روزهای سال دارای گردشگر است.

وی با بیان اینکه امسال کمیته دهیاری‌ها برای بهره‌گیری گردشگران از گردشگری روستایی شکل داده شد، افزود: در راستای این اقدام بحث بوم‌گردی با فعال‌شدن شوراها و دهیاری‌ها رونق گرفت.

بزگ‌نیا تصریح‌کرد: در دور اول سفر نوروز 94 تعداد 620 هزار نفر شب را در روستاها اقامت داشتند و این یکی از فرصت‌های نوظهور است.

وی با بیان اینکه از نظر ما فعالیت گردشگری، دارای رویکرد فرهنگی است، تصریح‌کرد: لزوما در کنار این رویکرد گردشگری دارای منافع اقتصادی و ... نیز هست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه ظرفیت اقامت‌گاهی مازندران باید توسعه یابد، عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا در این راستا از حمایت‌های لازم بهره‌مند شویم.

وی افزود: در بحث صنعت گردشگری بحث سلامت بهداشت و... در ستاد اجرایی خدمات سفر دیده شده است.

بزرگ‌نیا گفت: آن خواسته قلبی ما درگذشته که دوست داشتیم مسافران علاوه بر دیدن طبیعت از برنامه‌های فرهنگی و برنامه‌های متنوع فرهنگی بهره ببرند در این دوره اتفاق افتاد.

وی گفت: معرفی روستاها و آیین‌های این مناطق بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ اصیل استان به گردشگران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران اظهارکرد: در دور اول سفر نوروزی رشد هشت درصدی ورود مسافران به استان را داشته‌ایم.

وی افزود: با توجه به اینکه دور دوم حضور مسافران به مازندران از امروز آغاز می‌شود حضور جدی‌تر مسافران را به استان خواهیم داشت.

بزرگ‌نیا ادامه داد: خوشبختانه سفر در مازندران به سمت کیفی‌تر شدن پیش می‌رود و برنامه داریم سفر را در قالب تور تعریف کنیم تا شاهد ترافیک کمتری در استان باشیم.

وی گفت: خوشبختانه گزارشات ارسالی به ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران نشان می‌دهد گردشگران علاقه‌مندی زیادی به مراکز فرهنگی و موزه‌های نشان دادند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران ادامه‌داد: باید جاذبه‌های تاریخی استان را به گردشگران بیشتر معرفی کنیم تا این نگاه در استان وجود نداشته باشد که مازندران تنها دارای جاذبه‌های طبیعی و مواهب خدادای است.گردشگری مازندران به سمتی می رود که همه دستگاه‌ها جایگاه خودشان را در صنعت گردشگری استان پیدا کنند.

وی ادامه داد: صدا و سیما با نگاه به فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی اقدامات خوب داشته است و خبرنگاران در این راستا به تولید خبر می‌پردازند و مازندران جز محدود استانهایی است که دارای یک انسجام و وحدت مثال زدنی است.

بزرگ‌نیا گفت: در دو ماه گذشته با بنیاد مسکن یک شرح خدماتی را تعریف کردیم و مقرر شد در روستاهایی که طرح هادی در انجام است از کارشناسان اداره کل گردشگری استان نظرخواهی شود.

انتهای پیام


6101163
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است