اجتماعی 08:17 - 05 آذر 1399

بر فراز دریای خزر در تله کابین‌های مازندران

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، تا به حال به این فکر کردید که چشم اندازها در تجارب و زندگی ما چطور اثر می‌گذارند؟ مثلاً یک خانه با چشم‌انداز کوه، جنگل، شهر، دریا و هزاران چشم اندازی که در وهله اول جغرافیای منطقه آن را خلق می‌کند. بگذارید سوالم را به شیوه دیگری بپرسم. آیا برایتان پیش آمده زمانی که مدت‌ها از بالای یک ساختمان به یک منظره زیبا نگاه می‌کردید و یک روز که مثل همیشه به آن نقطه رفتید، چشم‌انداز زیبای خود را به ساختمان تازه ساختی بدهید که دقیقاً در همان راستا و با قامتی بلندتر ساخته شده است؟ قصه چشم‌انداز به همین جا ختم نمی‌شود، به هزینه‌های گزاف خرید یا رزرو یک خانه برای زندگی و سفر نیز منتهی نمی‌شود. بسیاری از کوهنوردان علاقه دارند از بالا به همه چیز نگاه کنند و حس سلطه بر جهان هستی را تجربه کنند. راستی فضانوردان وقتی از منظومه شمسی به زمین نگاه می‌کنند چه حسی دارند؟ البته تمامی چشم اندازهای زیبا در ارتفاع وجود ندارند، مثلاً حس عجیبی که یک غواص از دیدن مناظر بی‌بدیل اعماق دریا و اقیانوس به دست می‌آورد، به گونه‌ای دیگر او را شگفت‌زده خواهد کرد.

حال بیایید به دنیای پیرامون خودمان برگردیم، وقتی به شمال کشور سفر می‌کنیم و در انبوه جنگل، ساختمان‌ها و شلوغی‌ها دلمان می‌خواهد بر فراز دریای خزر پرواز کنیم، بلافاصله یک بلیت تله کابین می‌خریم و فرصت دیدن یک چشم‌انداز زیبا را به خودمان هدیه می‌دهیم. در این مقاله قصد داریم از دو شهر مازندران که چنین امکانی را برای ما فراهم می‌کند، صحبت کنیم. با ما هم‌سفر شوید.

تله کابین رامسر؛ مجموعه تفریحی گردشگری شهر سبز

شهر سبز یک پروژه جذاب در شهر ساحلی رامسر بود که در سال ۱۳۸۳ آغاز به کار کرد و پس از ۶ سال مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این مجموعه در مسیر تکامل تا کنون موفق به دریافت افتخارات زیادی در زمینه‌های مدیریت، فرهنگی، ورزشی، گردشگری و بین‌المللی شده است. شهر سبز شامل فضاهای مختلفی مانند مراکز خرید، مراکز تفریحی، ورزشی، کافه و رستوران، مرکز همایش‌ها، هتل و تله کابین می‌شود که بنا به سلایق مختلف، خدمات متنوعی ارائه می‌دهد.

تله کابین رامسر از ساحل زیبای خزر با فاصله کوتاهی به قله‌ی ۸۰۰ متری ایل میلی می‌رسد، جایی که چشم‌انداز شما از یک سو ساحل نقره‌ای خزر است و از شرق و غرب منظره زیبایی از شهرهای زیبای رامسر و چابکسر در مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. در مسیر پرواز به سمت جنوب نقشه، قله‌های رشته کوه البرز را می‌بینید در حالی که از جنگل‌های انبوه هیرکانی قد علم کرده‌اند. اگر خوش شانس باشید و با پدیده مه در این فضا مواجه شوید، به شما قول می‌دهم یکی از زیباترین مناظر سبز دنیا را خواهید دید.

پس از گشت و گذار در شهر سبز رامسر و تجربه سوار شدن بر تله کابین، حتماً به یک جایی برای اقامت و استراحت نیاز خواهید داشت. به همین منظور شما می‌توانید از طریق سایت هومسا؛ به آدرس www.homsa.net، به سایت هومسا سر بزنید و از میان صدها اقامتگاه برای اجاره روزانه ویلا در رامسر اقدام کنید. از طریق هومسا می‌توانید سوئیت یا هر اقامتگاه دلخواهی را رزرو کنید و برنامه سفر خود را حرفه‌ای بچینید.

تله کابین دهکده تفریحی نمک‌آبرود

تله کابین نمک‌آبرود یکی از قدیمی‌ترین کابین‌های هوایی است که در سال ۱۳۷۲ افتتاح شد و هم اکنون ۲ خط فعال دارد. این دهکده نیز مانند شهر سبز رامسر، فضاهای تفریحی خدماتی مختلفی دارد که می‌تواند ساعت‌ها شما را مشغول سازد و آرامش و هیجان را به فراخور مخاطب خود ایجاد نماید. برای استفاده از تله کابین به سمت جنوب شرقی این شهرک توریستی بروید و بر فراز دریای خزر به سمت قله مدوبن پرواز کنید. بدون شک مناظر سبز و ساحلی خزر، چشم اندازی رویایی در ذهن شما می‌سازد!

این تله کابین فاصله ۱۲۰۰ متری را در عرض یک ربع طی می‌کند که با رسیدن به قله کاهش دما را به خوبی احساس خواهید کرد. لازم است بدانید که ارتفاع دکل‌ها از ۴ تا ۵۰ متر متغیر است، بنابراین اگر ترس از ارتفاع دارید، حواستان به این موضوع باشد اما اگر به دنبال هیجان و آدرنالین هستید، تفریح مناسبی را انتخاب کرده‌اید. این مجموعه دارای ۴۲ کابین ۴ نفره است و در روزهای تعطیل و شلوغی ممکن است بلیت‌های آن پیش فروش شود، پس حواستان به این موضوع باشد تا این تجربه ارزشمند را از دست ندهید. برای اجاره سوئیت و ویلا در نمک‌آبرود از هومسا، فقط کافی‌ست نام این منطقه را در سایت هومسا جستجو کنید تا گزینه‌های موجود برای شما ظاهر شود.

سخن آخر

شما در هر جای ایران احتمالاً فرصت تجربه یک چشم‌انداز زیبا را با تله کابین خواهید داشت، اما در مازندران و دو جغرافیای مجاور، به فاصله یک ساعت می‌توانید شاهد تصاویری بدیع از رقص جنگل‌های انبوه به دور رشته کوه البرز، بر فراز دریای خزر باشید که اگر با آب‌وهوایی مه آلود همراه شود، رویایی بی‌نظیر نصیبتان خواهد شد.


10825860
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک جرم شناس به پلیس پیشنهاد کرد تا در راستای افزایش بازدارندگی مجازات مجرمان، دوره‌های آموزش و چک لیست‌هایی را برای ماموران میدانی خود پیش‌بینی کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر تعاون گفت: اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی برای مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی در تمام استان‌ها تامین شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر تعاون گفت: اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی برای مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی در تمام استان‌ها تامین شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: نجاتگران این جمعیت به بیش از ۱۰ هزار نفر خدمات امدادی ارائه کردند و ۱۲۵۱ نفر را اسکان اضطراری دادند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد، تسهیلات درمانی در نظر گرفته شده در مصوبه تعرفه‌های درمانی سال ۱۴۰۳ توسط دولت را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان که در اقدامی هولناک مادرش را به قتل رسانده، در حالی قرار است بزودی پای میز محاکمه بایستد که مدعی است بدگویی‌های پدرش باعث شده تا او از مادرش متنفر شود و دست به جنایت بزند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» چهار زندانی محکوم به مرگ سحرگاه چهارشنبه برای اجرای حکم در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند، اما سه نفر از آنها با دریافت مهلت و قبول درخواست اعاده دادرسی درپرونده‌شان به سلول خود برگشتند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است