بین‌الملل 14:31 - 23 مرداد 1399
صدور هشداری مبنی بر اینکه روسیه برای ضربه زدن به نامزد ریاست جمهوری دموکرات های آمریکا تلاش می کند، سوالات بسیاری را در رابطه با تحقیقات کمیته سنا و اینکه آیا این تمسخر تلاش های روسیه، حتی به صورت غیر مستقیم، بزرگنمایی و پروپاگاندا است، به وجود آورد.

تردیدها درباره تحقیقات سنای آمریکا درباره بایدن

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، حتی پیش از ارزیابی اطلاعاتی اخیر درباره مداخله خارجی در انتخابات آمریکا، رون جانسون از سناتورهای جمهوری خواه با انتقاد دموکرات ها مواجه بود که تحققات او درباره جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری و اوکراین با انگیزه های سیاسی است و منافع روسیه را پیش می برد

نتایج این تحقیقات در شرایطی منتشر می شود که چند ماه از پرونده استیضاح با مرکزیت اوکراین گذشته و این کشور با یک پاندمی و مسائل مرتبط با نابرابری نژادی دست و پنجه نرم می کند. در حالی که موضوعاتی درباره بایدن و اوکراین همچنان محبوب محافل محافظه کار است، رسانه های روسیه به آن می پردازند و دونالد ترامپ و دیگر جمهوری خواهان راجع به آن سخن می گویند و آن را راهی بالقوه برای تقویت پایگاه حامیانشان می دانند.

علاقه شخص جانسون به این موضوع، از جایگاهش به عنوان رئیس کمیته امنیت داخلی و امور دولتی سنا، نگرانی هایی را در دوران یک انتخابات ریاست جمهوری به وجود آورده است که مقام های اطلاعاتی آمریکا هشدار دادند مستعد اطلاعات غلط خارجی است.

سیندی اوتیس، افسر سابق سیا که کارشناس ضد اطلاعات خارجی است، می گوید: خصوصا به عنوان یک مقام دولتی و کسی که مسوولیتش امن نگاه داشتن این کشور است، شما همواره باید مراقب روایت هایی که تلاش دارند به نوعی تخریب کنند یا روند انتخاباتی کشور شما را هدف بگیرند، باشید. شما همواره باید مراقب روایت هایی که کشورهای خارجی برای انتشار آنها تلاش میکنند، باشید.

این ارزیابی اطلاعاتی، رون جانسون را در مقام دفاع قرار داد و این جمهوری خواه با صدور نامه سرگشاده ای گفت که آنچه او گفته بود بر پایه ارزیابی اف بی آی از تحقیقات روسیه و تعاملات بایدن و پسرش با اوکراین بوده است.  

جانسون چهارشنبه در مصاحبه ای گفت، تحقیقات او از حقایق نشات گرفته نه پروپاگاندای روسیه و اینکه مردم آمریکا شایسته دانستن حقیقت درباره تحقیقات و یافته های او هستند. او ابراز امیدواری کرد که پیش از انتخابات نوامبر این اطلاعات را در قالب گزارشی منتشر کند.

بیانیه جمعه گذشته ویلیام اوانینا، مقام ضد اطلاعاتی ارشد دولت ترامپ هیچ اشاره ای ویژه ای به جانسون نداشت اما به تلاش های خارجی برای تخریب بایدن اشاره داشت که به نوعی موازی تحقیقات خود جانسون بود. تمایل جانسون به بایدن منجر شده است تا دموکرات های این کمیته آن را اقدامی با انگیزه سیاسی بدانند چرا که این اقدامات در شرایطی انجام می شود که این نهاد که باید بر فجایع ملی نظارت کند، باید روی شیوع ویروس کرونا تمرکز داشته باشد.

انتهای پیام


10665647
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگر فلسطینی دانشگاه اکستر گفت سالهاست اسرائیل طرح پاک سازی قومی را در سر دارد، اما ما این سرزمین را با خون شهیدانمان بازسازی خواهیم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر و انتقال جمعیت به خارج شهر، افراد بیشتری را خانه‌دار کرده و تشویق به ازدواج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف با بیان اینکه طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رسانه‌ای آژانس آنروا گفت که هیچ جایگزینی برای گذرگاه‌های زمینی به‌منظور رساندن کمک به شمال غزه وجود ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره ۴۵ نفر جان باختند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت ژاپن اعلام کرد در حال آماده شدن برای از سرگیری کمک‌های مالی به آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل (اونروا) است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه روسیه گفت: طرح صلح پیشنهادی اوکراین از آن جهت بی‌معناست که بر اساس گزینه‌های غیرقابل قبولی، چون خروج روسیه از مناطق تحت کنترلش بنا شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که این کشور در اوایل ماه میلادی جاری در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی در روسیه به این کشور هشدار داده بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رویداد انتخاباتی با حضور جو بایدن و دو رئیس جمهور دموکرات پیشین، در میانه فریاد معترضان حامی فلسطین و انتقاد از همدستی در نسل‌کشی غزه قطع شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است