علمی فناوری 17:58 - 01 مرداد 1396
دبیر اجرایی استارتاپ ملی دانشگاه پیام نور:
دبیر اجرایی استارتاپ ملی دانشگاه پیام نور گفت: حمایت از ایده‌های فناورانه یکی از راهکارهای ایجاد شغل محسوب می‌شود.

حمایت از ایده‌های فناورانه یکی از راهکارهای ایجاد شغل است

به گزارش ایسنا، دکتر بهنوش سلیم بهرامی با بیان این که متاسفانه امروزه کشور با بحران بیکاری مواجه است، اظهار کرد: افراد بسیاری از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند، اما نمی‌توانند در جایگاه شغلی مناسب خود قرار گیرند. 



وی افزود: با توجه به هدف‌گذاری نرخ تک رقمی بیکاری در برنامه ششم توسعه و همچنین برنامه‌های اشتغالزایی دولت دوازدهم، توجه به مقوله ایجاد شغل از مهمترین اقدامات دوره حاضر شمرده می‌شود.



سلیم بهرامی خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای شناخته شده در تمام نقاط جهان جهت کاهش بیکاری، ترویج و توسعه ایده‌های نو، حمایت از کسب و کارهای نوپا و افراد دارای ایده و طرح‌های کارآفرینانه است.



وی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور در حال حاضر بالغ بر ٧٠٠ هزار نفر دانشجوی فعال و ده‌ها هزار دانشجوی خلاق و متخصص دارد که می‌توان هریک از آن‌ها را یک کارآفرین بالقوه دانست که در صورت برخورداری از آموزش و حمایت‌های لازم قادر خواهند بود تا کسب و کاری را راه اندازی کنند. 



عضو شورای سیاستگذاری بزرگترین رویداد کارآفرینی دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: همچنین این دانشگاه بیش از 14 هزار نفر استاد، دانشیار، استادیار، مربی و کارمند دارد و در مجموع مطابق با متوسط سرشماری خانوار ایران، در این دانشگاه ما با جمعیت بیش از ٤ میلیون نفر روبرو هستیم که هر یک از آنها حتی دانش آموزان هم می‌توانند ایده‌های خود را با ما به اشتراک بگذارند. از همین رو به منظور دنبال کردن این هدف، بنا شد تا رویداد کارآفرینی در سطح دانشگاه برگزار شود که به واسطه آن طرح‌ها و ایده‌های برتر شناسایی شده و به منظور تجاری‌سازی مورد حمایت قرار گیرند.



بهرامی خاطر نشان کرد: با توجه به این که امروزه در عصر دیجیتال قرار داریم و ماهیت کسب و کارها به کلی تغییر یافته و به سمت و سوی الکترونیکی شدن حرکت کرده است، بنابراین در این رویداد، محورِ طرح‌هایی که ارائه می‌شود بر مبنای تولید محتوای دیجیتال خواهد بود. بدین معنا که ایده‌ها و طرح‌ها باید در قالب یک وب‌سایت، نرم‌افزار رایانه‌ای و یا اپلیکیشن موبایل ارائه شود.

وی یادآور شد: همه جمعیت کشور و نه فقط دانشجویان دانشگاه پیام نور می‌توانند در این رویداد شرکت کنند و با سایر شرکت کنندگان در یک رقابت سالم و کارآفرینانه رقابت کنند.



بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه پیام نور، بهرامی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور برنامه‌ریزی دقیقی را برای ترویج کارآفرینی در کشور انجام داده است و برگزاری این رویداد صرفا اولین گام است که امید است با موفقیت پیموده شود.

انتهای پیام


9287000
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگران نانوحسگر زیست‌الکترونیکی ساختند که می‌تواند به صورت مستمر روی سلول‌های قلب نظارت داشته باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه جدید Grok از ۱۲۸ هزار توکن پشتیبانی می‌کند و عملکردش به GPT-4 نزدیک‌تر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بیدارشدن از خواب با دست‌های سفت یک مشکل نسبتا شایع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به‌زودی با یک قابلیت جدید می‌توانید میزان رم مصرفی مرورگر مایکروسافت اج را محدود کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» برای اولین‌بار فیلمی از ربات انسان‌نما Unitree که بدون عملگرهای هیدرولیک پشتک می‌زند را مشاهده می‌کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پذیرش یک دانشجوی ایرانی در پردیس‌ها‌ی بین المللی به ازای هر ۴ دانشجوی خارجی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است