استانی 23:10 - 01 اسفند 1397

ارتباط دانشگاه با واحدهای صنعتی به درآمدزایی کمک می کند

به گزارش خبرنگار مهر، اباصلت خراسانی بعدازظهر چهارشنبه در نشست با اعضای شورای دانشگاه بجنورد، اظهار کرد: به دنبال ارتباط بیشتر دانشگاه با واحدهای صنعتی هستیم تا با پیوند علم و صنعت، تولیدات خراسان شمالی با بهره گیری از متخصصان و انجام پژوهش های دانشگاهی همراه باشد و به تبع آن تولیدات بومی برای استان درآمدزایی داشته باشد.

خراسانی در ادامه به جذب نیرو در بخش آزمایشگاهی دانشگاه های کشور اشاره کرد و افزود: تا پایان شهریورماه سال آینده دوهزار و۵۰۰ نفر نیروی متخصص در بخش های مختلف وزارت علوم تحقیقات و فناوری جذب می شوند.

وی تصریح کرد: با جذب این تعداد نیرو در بخش آزمایشگاهی و تخصصی دانشگاه ها بخشی از کمبودها برطرف می شود اما کمبود نیروی انسانی در وزارت علوم همچنان وجود دارد.

مدیرکل اداری و پشتیبانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری همچنین در مورد نیروهای قراردادی در استخدامی ها، گفت: در این رابطه مذاکراتی انجام شده تا نیروهای موجود در دانشگاه ها تبدیل وضعیت شوند اما با برنامه ریزی های انجام شده جذب نیرو در فرآیند آزمون استخدامی است.

خراسانی در ادامه به مشکلات و کمبودهای نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: توسعه کیفی کار مهم تر از توسعه کمی است، بنابراین به عنوان نخستین اقدام در وزارت علوم مناطق را در بحث اداری فعال کردیم.

وی افزود: در این رابطه کارگروه هایی نظیر طبقه بندی مشاغل، مشاغل اصلی تخصصی، ارتقای رتبه کارکنان، سختی کار، بهره وری نیروی انسانی، ارزیابی عملکرد کارکنان، نظام جبران خدمت، انتصابات و ضریب پست های مدیریتی در حوزه توسعه کیفی کارکنان ایجاد شده که خراسان شمالی در طبقه بندی مشاغل قرار دارد.


10060154
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است