استانی 13:49 - 27 دی 1395
به امامت آیت‌الله ایمانی انجام شد؛
نماز باران با حضور مردم مومن و متدین شیراز و فارس و به امامت آیت‌الله اسدالله ایمانی، امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس، در صحن حرم احمدی و محمدی(ع) اقامه شد.

اقامه نماز طلب باران در صحن حرم احمدی و محمدی شیراز

به گزارش ایسنا، به‌دنبال کاهش شدید بارندگی و به دعوت و امامت امام جمعه شیراز، نماز باران با حضور گسترده اقشار و گروه‌های مختلف مردم مومن و متدین شیراز و فارس، نماز استسقاء در طلب باران، در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اقامه شد.

امام جمعه شیراز در سخنانی و پس از اقامه نماز طلب باران، گفت: نیاز مردم به لطف الهی و نزول باران رحمت، قابل انکار نبوده و نیست و امروز هم با این اجتماع از خداوند درخواست می‌کنیم که باران رحمتش را بر ما نازل فرماید.

آیت‌الله اسدالله ایمانی با اشاره به کاهش شدید میانگین بارندگی در سال 95 و خصوصا فصل پائیز و ماه اول فصل زمستان، گفت: کاهش بارندگی زندگی همه مردم خصوصا کشاورزان را با دشواری‌هایی مواجه کرده و می‌کند.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه خشکسالی‌های یک دهه گذشته، تاثیرات منفی زیادی بر تالاب‌ها و روان‌آب‌ها داشته است، گفت: بارش رحمت الهی می‌تواند همه این مشکلات را مرتفع کند.

به گزارش ایسنا، ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه گذشته نیز در دعوت از مردم برای شرکت در نماز استسقاء، تاکید کرد: این نماز طلب باران یک دستور و سنت و تکلیف است. ما مامور به تکلیف هستم و مامور به نتیجه نیستیم. نتیجه دست ما نیست. مصالح الهی فراتر از فکر و اندیشه ماست. باران بیاید فضل و کرم او بوده، باران نیاید هم باز هم فضل و کرم و مقدرات اوست.

امام جمعه شیراز متذکر شده بود که اگر با اقامه نماز باران، رحمت الهی بر ما نازل شود، نعمتی است که خداوند به ما ارزانی داشته و اگر نیاید، شاید یک گوشمالی به واسطه گناهان باشد و البته آن هم یک ارزش تلقی می‌شود. بنابراین نماز می‌خوانیم و وظیفه مان را انجام می‌دهیم. هر چه فضل او باشد انجام می‌دهد.

ایمانی با تصریح اینکه یک سری گناهان عامل کم‌بارانی‌ها و خشکسالی‌ها است، اقداماتی که بشر انجام داده و موجب تغییر در روند طبیعت شده است را از آن جمله برشمرد و اضافه کرد: یک سری گناهان در روایات داریم مانند احکام ظلمی که صادر می‌شود، رشوه‌ای که دست به دست می‌شود و ... اینها در کم کردن نزول باران موثر و استغفار لازم است.



انتهای پیام

8671762
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است