استانی 18:58 - 01 مهر 1400
رئیس مرکز مدیریت راه‌های لرستان خبر داد:
ایسنا/لرستان رئیس مرکز مدیریت راه‌های لرستان گفت: مکان‌یابی و جانمایی سامانه‌های هوشمند جاده‌ای در آزادراه جدید خرم‌آباد_بروجرد انجام شده است و در صورت تأمین اعتبارات لازم، این آزادراه به پایش آنلاین مجهز می‌شود.

تجهیز آزادراه خرم‌آباد_بروجرد به سامانه‌های نظارت تصویری

فریدون فرشاد امروز یکم مهرماه، اظهار کرد: با توجه به اهمیت پایش آنلاین محورهای مواصلاتی از نظر میزان تردد انواع وسایل نقلیه، ثبت تخلفات سرعت و ... و تأثیر آن در تحلیل‌ها و برنامه‌ریزی حوزه‌های مختلف به‌ویژه توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای، از مردادماه امسال به‌محض بهره‌برداری از آزادراه خرم‌آباد_بروجرد، موضوع تجهیز آن به سامانه‌های هوشمند و نظارت آنلاین در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مکان‌یابی و جانمایی دوربین‌های نظارت تصویری و ثبت تخلفات در آزادراه خرم‌آباد_بروجرد انجام‌شده است و در حال پیگیری تأمین اعتبارات لازم هستیم.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های لرستان خاطرنشان کرد: مرکز مدیریت راه‌های لرستان با هدف بهینه‌سازی بهره‌برداری از راه‌ها و به حداقل رساندن تأخیر در جریان ترافیک جاده‌ای با اولویت تردد ایمن، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ آغاز کرده است و در حال حاضر با بهره‌گیری از ۶۶ دستگاه تردد شمار آنلاین، ۱۹ سامانه هوشمند نظارت تصویری در ۳۶ کیلومتر از گلوگاه‌های حساس استان، ۵۱ سامانه ثبت تخلف سرعت، یک تابلو ترافیک نما، سه سامانه توزین حین حرکت و دو دستگاه تابلو پیام متغیر بر روند تردد درراه‌های استان نظارت دارد.

فرشاد نقش سامانه‌های هوشمند در پایش و نظارت تصویری بر میزان و نوع تردد، پایش برخط وضعیت ترافیکی و جوی، تحلیل گزارش تصادفات جاده‌ای، اطلاع‌رسانی بروز مشکلات و بحران را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد.

وی با اشاره به عملکردهای شاخص این اداره در شش‌ماهه ۱۴۰۰، اضافه کرد: در این مدت با پیگیری‌های صورت گرفته موفق به راه‌اندازی و تحویل موقت دو سامانه توزین درحرکت در محورهای پلدختر_پل زال و پلیس‌راه سه‌راهی چالانچولان و افزایش تعداد سامانه‌های فعال از یک به سه سامانه شده‌ایم که از مزایای این اقدام می‌توان به کنترل وزن و تناژ ناوگان عبوری برای جلوگیری از خسارت به زیرساخت‌های جاده‌ای، کنترل سرعت ناوگان و ایمنی تردد و استفاده از داده‌های این سامانه در طراحی پل‌ها و روسازی جاده‌ها اشاره کرد.

رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از نصب و راه‌اندازی یک دستگاه سامانه تردد شمار جدید در خروجی محور نورآباد_نهاوند به سمت استان همدان خبر داد و افزود: جابجایی و نصب تعدادی از دوربین‌های نظارت تصویری در مکان جدید برای دستیابی به کیفیت تصویری بالاتر، نصب برق اضطراری ups جهت محافظت از تجهیزات اتاق سرور مرکز مدیریت راه و تحویل موقت تعداد ۱۷ سامانه جدید ثبت تخلف سرعت نیز از اقدامات این مرکز است که در صورت راه‌اندازی کامل این سامانه‌ها تعداد دوربین‌های ثبت تخلفات فعال استان به ۶۸ دستگاه افزایش خواهد یافت.

فرشاد ادامه داد: رفع مشکلات ارتباطی دستگاه‌های بیسیم ‌راهدارخانه‌های زاغه، رازان، چالانچولان، بروجرد و زنگلوار، تعمیر، نگه‌داری و رفع مشکل جی‌پی‌اس ناوگان ماشین‌آلات راهداری هم از دیگر اقدامات شاخص مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان به شمار می‌رود.

انتهای پیام


11241463
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است