استانی 13:36 - 20 مرداد 1399
ایسنا/سمنان رئیس بسیج جامعه زنان استان سمنان از اجرای طرح دیوارنگاره ویژه شهیده رودباری در چندین نقطه شهری این استان در چهلمین سالگرد دفاع مقدس خبر داد.

شهرهای سمنان به دیوارنگاره‌هایی از "شهیده رودباری" منقش می‌شود

عفت دیابی،"20 مردادماه در نشستی با مدیرکل امور بانون استانداری سمنان از انتخاب شهیده"رودباری" به عنوان شهید شاخص استان سمنان در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های اصولی برای افزایش شناخت اقشار مردم از رشادت‌های این بانوی شهیده انجام شده است که اجرای طرح دیوارنگاره ویژه شهیده رودباری در برخی از نقاط شهری استان در چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان از جمله این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه استان سمنان۱۷ شهیده زن را تقدیم میهن و انقلاب اسلامی کرده است افزود: باید رشادت‌های این شیرزنان را برای نسل جوان به تصویر بکشیم.

رئیس بسیج جامعه زنان استان سمنان با بیان اینکه رشادت بانوان فرهیخته استان در کشور زبانزد است اضافه کرد: ‌جشنواره شیر زنان کویر با رویکردهای مختلف و تولید مستند جایگاه زنان در هشت سال دفاع مقدس در استان سمنان در دستور کار است.

وی از چاپ و نشر خاطرات زنان ایثارگر استان به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های کمیته زنان، خانواده ،کودک و نوجوان چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان سمنان نام برد و گفت: استان سمنان برنامه‌های مختلفی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای زن استان برنامه‌ریزی کرده است.

دیابی با اشاره به همراهی‌های زنان استان در برنامه‌های مختلف افزود: طرح اهدای خون شیرزنان کویر در گام اجرایی قرار گرفت و سمنان با اجرای این طرح براساس شاخص‌ها جزو استان‌های برتر کشور در اهدای خون از سوی بانوان قرار گرفت.

شاه‌حسینی مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری سمنان به تمجید از جان‌فشانی زنان در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: نقش و جایگاه بانوان استان سمنان در هشت سال دفاع مقدس بسیار برجسته است و این عزیزان با رشادت و ایثار در پیروزی حق علیه باطل نقش غیرقابل انکاری داشتند.

وی با اشاره به دیدار مسوولان از خانواده شهدا و تجلیل از برخی از آنها افزود: باید در تجلیل از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، از شخصیت های فرزانه ای که کمتر مسئولان به دیدارشان رفتند، قدردانی شود.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری سمنان با اشاره به انتشار کتب مختلفی درباره شهدای استان تاکید کرد: خوانش فرازهایی از کتاب های ویژه دفاع مقدس و اجرای طرح‌های فرهنگی به طور خاص و ویژه در قالب ویژه‌برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان اجرایی شود..

وی با تقدیر از کمیته بانوان ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس افزود: طرح‌های خوبی از سوی دستگاه‌های اجرایی در کمیته خانواده، زنان، کودک و نوجوان چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان سمنان در حال انجام است.

به گزارش ایسنا صدیقه رودباری، یکی از زنان شهید استان سمنان است که به بانوان کار با سلاح را را آموزش می‌داد.

این شهیده سال 58 در 19 سلگی و در کردستان به شهادت رسیده است.

انتهای پیام


10660380
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است