اقتصادی 04:15 - 04 خرداد 1397
معاون وزیر کشاورزی:
معاون وزیر کشاورزی اعلام کرد که اگر کارخانه‌های لبنی مرتکب تخلف شده و بدون مجوز اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرده‌اند، دستگاه‌های نظارتی باید با آن‌ها برخورد کنند.

با گرانفروشی لبنیات باید برخورد شود

به گزارش ایسنا، از هفته گذشته بسیاری از برندهای مطرح در صنایع لبنی نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام کرده‌اند که به گفته مدیر کل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، "این اقدام کارخانه‌های لبنی غیر قانونی است و با متخلفان برخورد می‌شود" که البته هنوز قیمت لبنیات به حالت سابق برنگشته است.

در این زمینه مرتضی رضایی - معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام - به ایسنا گفت: دو مسئله در این زمینه وجود دارد که یکی قیمت تمام شده محصولات لبنی برای کارخانه‌های تولیدکننده است و دیگری قیمت تمام شده شیر خام بوده که طی سال های اخیر افزایش داشته است.

وی افزود: با وجود اینکه قیمت محصولات لبنی طی هفته گذشته افزایش یافته اما هنوز قیمت شیر خام تغییر نکرده و در برخی از مواقع و در ماه‌هایی شاهد کاهش قیمت خرید شیر خام از دامداران توسط کارخانه‌های لبنی هستیم. گرچه در این زمینه می‌توان گفت که شاید دیگر هزینه‌های تولید محصولات لبنی در این کارخانه ها افزایش یافته اما اصلی‌ترین معیار و پارامتر برای تعیین قیمت تمام شده محصولات لبنی در صنایع نرخ خرید شیر خام از دامداران است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام تاکید کرد: افزایش قیمت محصولات لبنی توسط کارخانه های تولیدکننده ارتباطی به وزارت جهاد کشاورزی ندارند و دستگاه‌های نظارتی اگر تشخیص دادند که این افزایش قیمت بدون مجوز و غیرقانونی بوده باید با متخلفان در این زمینه برخورد کنند.

رضایی گفت: به نظر می‌رسد در این زمینه باید قیمت تمام شده محصولات لبنی و شیر خام را محاسبه کرده و نرخ سود منطقی تولید کنندگان در هر دو عرصه رایانه کارخانه‌های تولیدکننده محصولات لبنی و دامداران را در آن پیش بینی کرد. نهایتا باید به گونه ای مدیریت شود که هیچ یک از طرفین از دامداران تا کارخانه های تولیدکننده محصولات لبنی متضرر نشوند.

انتهای پیام


9789754
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، بنگاهداری بانک‌ها توان بخش واقعی اقتصاد را در بحث رشد تولید کوچک خواهد کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین، برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تا امروز تعداد مجوز‌های تبدیل شده به شناسه یکتا از مرز ۴۲۷ هزار گذشت و استان لرستان و سازمان ملی استاندارد ایران در این زمینه صدرنشین هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب بارش‌ها در تهران و سایر نقاط به ویژه در شرق و جنوب شرق کشور تشدید می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه اکسپو گفت: برآورد ما افزایش دوبرابری میزان قرارداد‌های تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ نسبت به دوره‌ قبل است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان توسعه تجارت گفت: گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح خودکفایی برنج گفت: با احتساب جمعیت کشور و اتباع و همچنین ذخایر استراتژیک، سالانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که با رفع موانع صادرکنندگان، صادرات زعفران تا پایان سال به ۴۰۰ تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر صدور مجوز‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: در ۵ سال گذشته ۴ هزار و ۸۰۰ درخواست مجوز شروع فعالیت دامداری و پرورش طیور داشته ایم که به دلیل نداشتن فاصله طولی و جرائم تایید نشده و امکان شروع برای فعالیت این بخش‌ها فراهم نشده است.  
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: متقاضیان طرح جوانی جمعیت باید به این نکته توجه کنند که به هیچ عنوان امتیاز‌های  اراضی طرح جوانی جمعیت و یا نهضت ملی مسکن قابل خرید وفروش نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است