بین‌الملل 12:11 - 03 آذر 1393
کوالالامپور - ایرنا - مالزی مطالب تارنماها و فیلم های شبکه یوتیوپ راکه با فرهنگ این کشور منطبق نباشد، از دسترس مردم خارج می کند.

به گزارش ایرنا، 'احمد زاهد حمیدی' وزیر کشور مالزی روز دوشنبه اعلام کرد که این وزارتخانه با همکاری وزارت ارتباطات و کمیسیون چند رسانه ای مالزی در حال راه اندازی دیواره آتش برای اطمینان از سالم بودن محتوای مطالب و فیلم هایی است که مردم از طریق تارنماها و یوتیوب دریافت می کنند.



به گفته وی، مطالب و فیلم هایی که منطبق با دستورالعمل های تعیین شده به وسیله کمیته سانسور نباشد از دسترس مردم مالزی خارج می شود.



وزیر کشور مالزی پس از برگزاری آیینی به مناسبت شصتمین سالگرد راه اندازی کمیته سانسور در مالزی با اشاره به حساسیت های موجود و فرهنگ محلی این کشور، بر فعال شدن هر چه سریع تر این سیستم محدودکننده دسترسی مردم به مطالب در شبکه اینترنت تاکید کرد.



وی گفت که سازندگان محتوا در مالزی باید مطمئن شوند محتوای تولیدی آن ها به ناهنجارهای اجتماعی منجر نمی شود و منطبق با اصول دینی است.



احمد زاهد حمیدی همچنین گفت مالزی درس بسیار گرانقیمتی از شورش های نژادی سال 1969 و حوادث مختلف ناشی از افراط گرایی گرفته است.



مالزی سال 1969 شاهد درگیری های خونین نژادی در این کشور بود. این درگیری های خونین در کوالالامپور و بخش هایی از ایالت سلانگور به وقوع پیوست و در نتیجه آن شمار زیادی از مردم کشته شدند.



هر چند که آمار دقیق این کشته شدگان هرگز اعلام نشد، اما منابع غربی تعداد کشته شدگان را 600 تا یکهزار نفر اعلام کردند که بیشتر آنها از نژاد چینی بودند.



شورش های نژادی باعث وضعیت اضطراری ملی و همچنین انحلال مجلس این کشور شد و شورای ملی به عنوان دولت سرپرست اداره مالزی را از سال 1969 تا 1979 عهده دار شد.



وزیر کشور مالزی در ادامه گفت رسانه های دیجیتال و اطلاعات اکنون قادر به عبور از مرزهای بین المللی هستند و سازمان های فعال در خارج از مالزی باید تفاوت های فرهنگی در هر کشور را درک کرده و مورد توجه قرار دهند.



'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی نیز مدعی شد که 50 درصد مطالب در تارنماها اشتباه است و برخی شبکه ها با وارد کردن اتهامات بی مورد به دولت ها باعث آسیب وارد آمدن به آن ها می شوند.



وی از مردم مالزی خواست اطلاعات شبکه های اجتماعی و تارنماها را به صورت مطلق قبول نکنند و بدنبال مستنداتی برای ارزیابی این مطالب باشند.



کمیسیون ارتباطات و چند رسانه ای مالزی امسال پس از شکایت کاربران اینترنت بیش از یکهزار و 400 تارنما را مسدود کرد.



هر شهروند مالزیایی به طور متوسط روزانه پنج ساعت از شبکه اینترنت استفاده می کند و سه ساعت از شبانه روز را در شبکه های اجتماعی می گذراند.



از جمعیت 30 میلیونی مالزی 19 میلیون و 200 هزار نفر کاربر شبکه اینترنت و 15 میلیون و 600 هزار نفر عضو شبکه فیسبوک هستند و در این شبکه فعالیت می کنند.



آساق**1611

انتهای پیام /*


5257768
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است