ورزشی 11:53 - 01 بهمن 1399
سفیر ژاپن در ایران گفت: پاسخ نهایی در مورد برگزاری المپیک را باید IOC بدهد اما ژاپن به عنوان میزبان آمادگی برگزاری این رویداد را دارد.

سفیر ژاپن در دیدار با صالحی امیری: آمادگی برگزاری المپیک را داریم/ تصمیم نهای با IOC است

به گزارش ایسنا و به نقل از کمیته ملی المپیک، آیکاوا، سفیر ژاپن در ایران  با حضور در محل کمیته ملی المپیک با رضا صالحی امیری دیدار و گفت‌وگو کرد. در دیدار صالحی امیری با آیکاوا، سفیر ژاپن در ایران، کیکاوس سعیدی دبیرکل، نصرالله سجادی سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک ۲۰۲۰، علیرضا رحیمی عضو هیات اجرایی، فرید فتاحیان مدیر امور بین الملل، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک و هیات همراه ژاپنی حضور داشتند.

در ابتدای نشست صالحی امیری ضمن خوشامدگویی به سفیر ژاپن به معرفی حاضران پرداخت و گفت: اقتدار ژاپن در آسیا برای برگزاری رویداد بزرگ المپیک باعث افتخار و خرسندی ماست، جامعه ایران نسبت به ژاپن ذهنیت مثبتی دارد. در سفری که سجادی به ژاپن داشت از ظرفیت و زیرساخت های ژاپن بسیار رضایت داشتند و ما خرسندیم که بازی های المپیک ۲۰۲۰ به میزبانی آسیا و در ژاپن برگزار می شود.

صالحی امیری با تاکید بر اخبار ضد و نقیضی که از ژاپن در خصوص برگزاری و عدم برگزاری بازی های المپیک به گوش می رسد گفت: لطفا این موضوع را برای ما روشن کنید.

سفیر ژاپن در ایران تاکید کرد: بر اساس تصمیم مشترک کمیته بین المللی المپیک و دولت ژاپن این رویداد حتما در موعد مقرر برگزارخواهد شد.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد:پیش از کرونا همه تیم های المپیکی ما درگیر تمرینات و مسابقات کسب سهمیه بودند که ناگهان خبر تعویق المپیک همه را شوکه کرد و در ادامه خبر برگزاری قطعی آن در امسال دوباره آنان را به تمرینات کشاند. شوک دوباره قطعا باعث خسارت سنگین ورزشکاران می شود.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری دوجانبه ایران و ژاپن گفت: با توجه به ظرفیت های متفاوت ورزشی ایران و ژاپن با انعقاد تفاهم نامه ورزشی مشترک میان کمیته های ملی المپیک، قطعا هر دو کشور از ظرفیت های یکدیگر بهره مند می شوند چون توسعه روابط ورزشی به توسعه روابط دو کشور در سایر حوزه ها کمک خواهد کرد.

صالحی امیری ضمن تاکید به دید خوب مردم ایران نسبت به ژاپن گفت: فضای کدر موجود در تحریم ها با رفتن ترامپ از بین می رود و جا دارد که ژاپن نسبت به اصلاح سیاست خود در حوزه تحریم اقدام عاجل به عمل آورد.

در ادامه آیکاوا سفیر ژاپن در ایران گفت: خوشبختانه قدمت ارتباطات ایران و ژاپن به ۱۰۰۰ سال می رسد و با توجه به ماموریتم از توسعه روابط دو کشور بسیار خوشحالم. پاسخ نهایی درباره برگزاری بازی های المپیک ۲۰۲۰ بر عهده IOC است اما پیام ما به عنوان کشور میزبان به تمام دنیا این است که ژاپن آمادگی کامل برای برگزاری بازی ها را دارد شما نیز آماده حضور باشید.

سفیر ژاپن با تاکید بر شرایط دشوار شیوع ویروس کرونا افزود: ویروس کرونا با مدیریت خوبی در ژاپن کنترل شده بود اما سه هفته اخیر شیوع این ویروس رو به افزایش است و از آنجایی که ژاپن کشور آزادی است رای گیری و نظرسنجی مردم ژاپن درباره برگزاری المپیک ۲۰۲۰ بسیار مهم است اما درحال حاضر مردم ژاپن بسیار نگران هستند اما مجموعه دولت تاکید بر برگزاری دارد.

وی در خصوص روابط خوب ورزشی ایران و ژاپن گفت: در سال ۲۰۱۹ فدراسیون های اسکی دو کشور تفاهم نامه ای برای گسترش همکاری مشترک اعلام کردند و مقرر شد ژاپن در ساخت و تولید سکوی اسکی پرش به ایران کمک کند. همچنین در حوزه فوتبال و کشتی نیز روابط خوبی بین دو کشور حاکم بوده است که سابقه طولانی دارد.

سفیر ژاپن در ایران از موزه ورزش نیز بازدید کرد و با اشاره به علاقمندی  بسیار زیاد مردم ژاپن به تختی و محبوبیتش گفت: بخش جهان پهلوان تختی و همچنین کاپ ها و مدال های موجود در موزه ورزش بسیار جذاب است. امیدوارم در بازی های المپیک ۲۰۲۰ ورزشکاران ایرانی و ژاپنی مدال های بسیاری کسب کنند.

انتهای پیام


10912463
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: در صورت تکرار اتفاقات مشابه بازی قبل مقابل تراکتور، تیم را از زمین بیرون می‌کشیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال پرسپولیس، تمرین پنج‌شنبه را در ورزشگاه شهید کاظمی با حضور هواداران برگزار کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در پایان رقابت‌های بوکس جاده ابریشم باکو، ملی پوشان ایران به دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است