استانی 22:06 - 21 دی 1397

نهمین جشنواره ایل عرب خمسه در فارس برگزار شد
به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه جمعه نماینده خرامه و سروستان در مجلس شورای اسلامی در نهمین جشنواره ایل عرب خمسه گفت:این جشنواره نمونه ای از وحدت ایل عشایر در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نمایش گذاشته ایم.

داریوش اسماعیلی به حضور پررنگ عشایر در انقلاب، جنگ تحمیلی و تمام صحنه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور اشاره کرد و افزود: وحدت میان عشایر عرب خمسه در دفاع از اهداف و ارزش‌های انقلاب و پیروی از مقام معظم رهبری همواره وجود داشته و ادامه دارد.

وی با اشاره به فعالیت ایل خمسه نیز اظهار کرد: ما در مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو فراکسیون عشایر فعالیت های خود را در خصوص اشتغال ایل عشایر در روستاها شروع کرده و هر لایحه ای یا طرحی اجرا می‌شود ایل عشایر به عنوان پرچم دار این انقلاب شکوهمند ایستاده است.

نماینده خرامه و سروستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص فرهنگ و سنت ایل خمسه تصریح کرد: ایل عرب خمسه باید فرهنگ و سنت های خود را حفظ کرده و حضور ایل عشایر  در شهر ها باعث نشود سنت، فرهنگ و زبان ایل خمسه از بین برود.

اسماعیلی ادامه داد: شغل ایل خمسه دامداری است و محصولات  حاصل شده از دام ها به شیراز و شهرستان های اطراف صادر می‌شود.

وی در مورد بودجه اشتغال عشایر، گفت : درسال گذشته یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال عشایر از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

در ادامه این جشنواره فرماندار شهرستان خرامه نیز گفت: هدف از  برای بر پایی این جشنواره شناخت سنت، فرهنگ و زبان ایل عرب خمسه است.

فرهاد جهان خواه افزود: در شهرستان خرامه 70 هزار نفر جمعیت دارد و 20 هزار نفر این شهر این عشایر عرب خمسه است.

وی تاکید کرد: بزرگ ترین مشکل در حال حاضر خشکسالی است که خیلی از شهروندان این شهر  به شهر های دیگر مهاجرت کرده اند و اشتغال در شهر های خرامه و روستاهای اطراف نسبت به گذشته کمتر شده است.

وی با اشاره تسهیلات اشتغال روستایی بیان کرد : 20 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال در روستا به شهرستان خرامه اختصاص داده شده و بالغ بر 700 طرح اشتغال زایی  در این شهر  انجام شده است و باز دهی خوبی در اجرای این طرح داشته ایم.


10025017
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است