استانی 17:12 - 13 اردیبهشت 1394
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در استان عزم همگانی برای حل مشکل کم آبی به وجود نیامده و بیشتر مردم و حتی مسئولان باور نمی کنند که کم آبی به معضل جدی استان تبدیل شده است.

مردم و مسئولان مشکل کم‌آبی آذربایجان‌شرقی را باور نمی‌کنند!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه آذربایجان‌شرقی، کریم مهری در جلسه بررسی مشکلات کم‌آبی استان اظهارکرد: با وجود اینکه حجم بارش‌ها در استان افزایش داشته است اما آب روان زیادی در استان نداریم و بیشتر این آب‌ها تبخیر می‌شوند و نمی‌توان آن‌ها را ذخیره کرد.

مهری با تاکید بر جدی شمردن طرح‌های آبخیزداری در استان گفت: باید تمامی مسئولان نهادهای مرتبط و همچنین صداوسیما و رسانه‌ها برای اصلاح الگوی مصرف آب اقدام کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه به ۴۰ درصد هدف خود برای صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی دست یافته‌ایم، گفت: این امر در سایه اجرای آبیاری تحت فشار محقق شده است.

وی افزود: در این زمینه باید یادآور شویم که با وجود مشکلات مالی، اعتبارات بخش آبیاری تحت فشار استان به خوبی تامین شده که این نشان از اهمیت دولت به این بخش است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سمنان با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر فرهنگ استفاده صحیح از آب و منابع آبی در جامعه نهادینه نشده است، گفت: متاسفانه در حال حاضر حجم عظیمی از بارش‌ها به آب‌های فرورو تبدیل شده و آب‌های روان نیز با سرعت هفت برابر تبخیر می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم کاهش استفاده از منابع آبی افزود: باید فرهنگ مصرف بهینه از منابع آبی را بیش از پیش به مردم آموزش داده و با اتخاذ تدابیر مناسب، مصرف بهینه آب در دستگاه‌های دولتی را سرلوحه اهداف خود قرار دهیم.

مهری افزود: باید با همکاری یکدیگر راهی برای استفاده و ذخیره بیش از پیش از نزولات آسمانی پیدا کرده و با استفاده از روش‌های نوین در مصرف منابع آب و تدابیر عملی لازم برای ذخیره آب را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه طرح‌های آبخیزداری استان نیازمند تحول است، ادامه‌داد: با توجه به شدت تبخیر آب در استان، عملاً آب روانی مشاهده نمی‌شود و باید برای نفوذپذیری آب به سفره‌های زیرزمینی و ذخیره آن، اقدامات لازم را انجام دهیم.

رئیس سازمان جهادکشاوری استان بر لزوم کاشت درختان کم مصرف به جای چمن در تبریز تاکید کرد.

انتهای پیام


6305953
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است