بین‌الملل 18:34 - 08 فروردین 1394
سران عرب مایه شرم اعراب
نشست سران کشورهای عضو اتحادیه عرب با هدف بررسی اوضاع منطقه و بخصوص حملات علیه یمن، بعد از ظهر روز شنبه در شرم الشیخ مصر در شرایطی آغاز شد که عبدربه منصور رئیس جمهوری مستعفی یمن نیز در آن حضوریافت.

گروه بین الملل - نشست سران کشورهای عضو اتحادیه عرب با هدف بررسی اوضاع منطقه و بخصوص حملات علیه یمن، بعد از ظهر روز شنبه در شرم الشیخ مصر در شرایطی آغاز شد که عبدربه منصور رئیس جمهوری مستعفی یمن نیز در آن حضوریافت.

به گزارش بولتن به نقل از العالم، مهمترین موضوع مورد نظر سران عرب در نشست دوروزه سالانه اتحادیه ، تشکیل نیروی عربی مشترک و حملات علیه یمن خواهد بود و ناظران، عملیات عربستان سعودی مصر و چند کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس علیه یمن را آزمایشی برای تشکیل نیروی مشترک عربی ذکر می کنند.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در سخنان نشست افتتاحیه اجلاس از پیشنهاد وزیران خارجه کشورهای عربی برای تشکیل نیروی عربی مشترک به منظور آنچه که مقابله با تهدیدهای امنیتی منطقه نامیده شده است ، حمایت کرد.

السیسی مشارکت کشورش درعملیات هوایی علیه یمن به رهبری عربستان را با هدف حفاظت از وحدت و تمامیت ارضی یمن ذکر کرد. سلمان بن عبدالعزیرپادشاه عربستان هم در سخنان خود تاکید کرد که عملیات نظامی علیه یمن تا تحقق کامل اهداف آن ادامه خواهد یافت. شیخ جابر الاحمد الجابر الصباح امیر کویت نیز خود ادعا کرد که تسلط حوثی ها بر یمن تهدیدی برای منطقه است.

به دنبال موفقیت های کمیته های مردمی در یمن به رهبری انصارالله و تثبیت اوضاع آن کشور عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری در اسفندماه سال گذشته با هدف ناآرام کردن اوضاع سیاسی یمن ، از سمت خود کناره گیری و به همراه برخی افراد طرفدار خود به عدن فرار کرد.

هادی که مورد حمایت جدی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است ، روز جمعه به منظور شرکت در نشست سران اتحادیه عرب وارد مصر شد ، درحالی که پیش از آن به ریاض پایتخت عربستان رفته بود. هواپیماهای عربستان سعودی با هدف حمایت از عبدربه منصور از چهارشنبه شب گذشته حملات گسترده ای به مناطق مختلف یمن آغاز کرده اند که تاکنون دست کم 60 کشته و صدها مجروح از میان مردم و غیرنظامیان به دنبال داشته است.

مقام های رژیم سعودی مدعی هستند که این حملات در "دفاع از مشروعیت دولت" عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری یمن صورت می‌گیرد.




6107566
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه کوبا بامداد سه‌شنبه هشدار داد که تداوم حملات ائتلاف غربی به یمن می‌تواند باعث تشدید درگیری در منطقه غرب آسیا بشود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تداوم یاوه گویی‌های خود علیه ایران، خواستار اتحاد جامعه جهانی برای مقابله با تهران شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه اردن درباره رهگیری تعدادی از پهپاد‌های ایران در عملیات «وعده صادق» گفت با هرچیزی که وارد آسمان ما شود، مقابله می‌کنیم.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران نیست و تنش‌های اخیر تاثیری بر کار بازرسان در این کشور نداشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تحلیلگر مسائل جهان عرب عنوان کرد تهدید اسرائیل علیه ایران جنگ روانی است و صهیونیست‌ها توانایی دفاع از خود در برابر ایرانی‌ها را ندارند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در بازار جهانی شاهد اندکی کاهش بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حامیان فلسطین تردد روی پل معروف سانفرانسیسکو را مسدود کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از رهبران حماس استقرار آتش‌بس در غزه را همچنان اولویت نخست این گروه عنوان کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از رهبران حماس استقرار آتش‌بس در غزه را همچنان اولویت نخست این گروه عنوان کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حامیان فلسطین تردد روی پل معروف سانفرانسیسکو را مسدود کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است