استانی 19:45 - 23 مرداد 1397

احداث پژوهشکده هواشناسی ایلام نیازمند اعتبار است

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف شیخ الملوکی روز سه شنبه در جریان بازدید نماینده مردم استان از مرکز هواشناسی ایلام اظهار داشت: باید به حوزه هواشناسی به عنوان یکی از محورهای توسعه نگاه خاص و اعتبارات ویژه تخصیص داده شود چرا که اکنون منطقه خاورمیانه به سمت تغییرات اقلیمی نامناسبی پیش می رود.

وی افزود: تنش هایی چون کم آبی، خشکسالی، کاهش بارش باران و عدم تناسب بارندگی ها از جمله تغییرات اقلیمی و جغرافیایی منطقه خاورمیانه است که همین موارد مسئولیت هواشناسی در پیش بینی دقیق تر آب و هوا را سنگین تر می کند.

وی تاکید کرد: باید نتیجه بررسی نقشه های ماهواره ای با رعایت فاکتورهایی چون سرعت و صحت به مخاطبان ارائه شود و این امر مستلزم بهره مندی از تجهیزات نوین بیشتر و به سازی ایستگاه های این اداره کل است.

وی در خصوص تخصیص اعتبارات به این اداره کل هم با گله مندی از تزریق بودجه یادآور شد: تنها ۵۰ درصد اعتبارات مورد نیاز برای این مرکز تخصیص می یابد که این مقدار بودجه جوابگوی نیازهای هواشناسی استان ایلام نیست.

شیخ الملوکی گفت: یکی از طرح های مصوب این اداره کل در سال های گذشته احداث یک پژوهشکده بوده است که با وجود تخصیص یک زمین به مساحت ۱۶ هزار متر اما هنوز به علت نبود اعتبار احداث نشده است.

استان ایلام دارای ۱۰ ایستگاه هواشناسی، ۱۰۰ ایستگاه باران سنجی و ۲ ایستگاه جاده ای و یک ایستگاه آلودگی هوا است.

میانگین ضریب خطای پیش بینی کارشناسان هواشناسی در استان ایلام پنج درصد است.


9874050
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است