اجتماعی 21:14 - 29 آذر 1393
با اعلام ناسالم بودن بازار تامین بالگردهای عملیاتی عنوان شد
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به ناسالم بودن بازار تامین بالگردهای عملیاتی در دنیا از افزایش همکاری‌ ایران با فدراسیون صلیب‌سرخ در تجهیزات درمانی و تولیدات دارویی خبر داد.

همکاری‌ ایران با صلیب‌سرخ در حوزه تجهیزات درمانی و دارو افزایش می‌یابد
به گزارش عرش نیوز، سید احمد موسوی در پایان سفر سه‌روزه دبیرکل فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر به ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور دکتر فرهادی در جمعیت هلال‌احمر اظهار داشت: هم اکنون جمعیت هلال‌احمر ایران عضوی موثر در هیات حاکمه فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر است و دکتر فرهادی نقش مرجعیتی ارزشمندی در هیات حاکمه فدراسیون دارد.



وی با اشاره به اینکه روسای جمعیت‌های هلال‌احمر معمولا داوطلبانه و افتخاری فعالیت کرده و بیشتر نقش حاکمیتی ایفا می‌کنند، تصریح کرد: دکتر فرهادی در فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر در جایگاه ممتازی قرار داشته و سطح فعالیت‌های کشورمان را بسیار گسترش داده است.



تشکیل کارگروه مشترک برای اجرای تفاهم‌نامه در حوزه حفظ محیط‌زیست



دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به تفاهم‌هایی که در نتیجه سفر سه‌روزه دبیرکل فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر حاصل شده است، گفت: بر این اساس در بعد مدیریتی مقرر شده است تا کارگروه مشترکی برای اقدام در زمینه تفاهم‌نامه سه‌جانیه میان فدراسیون بین‌المللی، جمعیت هلال‌احمر و سازمان حفاظت محیط‌زیست ایران تشکیل شود و فدراسیون تا ۲ ماه آینده نماینده خود را به ایران اعزام خواهد کرد.



افزایش همکاری‌ها در مدیریت بحران و پشتیبانی لجستیکی



موسوی با بیان اینکه مقرر شده است تا همکاری‌های فدراسیون بین‌المللی با جمعیت هلال‌احمر ایران در حوزه مدیریت بحران و پشتیبانی افزایش یابد، اظهار داشت: به ویژه در این زمینه فدراسیون از پتانسیل ترابری و پشتیبانی لجستیکی ایران بهره بیشتری خواهد برد و همکاری‌های گسترده‌ای در این زمینه رخ خواهد داد.



وی افزود: به علاوه مقرر شده است تا همکاری‌های ما با فدراسیون بین‌االمللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر در حوزه تجهیزات درمانی، تولیدات دارویی، صادرات تکنولوژی و تولید دارو و به‌ویژه نیروی انسانی در حوزه پزشکی افزایش یابد.



موسوی تاکید کرد: به علاوه مقرر شده است تا نماینده ایران در کارگروه‌های فناوری اطلاعات و اسکان و بازسازی هم حاضر شود.



دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: هلال‌احمر ایران در حوزه آموزش و پژوهش به عنوان نماینده فدراسیون در منطقه به‌ویژه در آموزش مدیریت بحران و تاب‌آوری پس از حوادث ایفای نقش خواهد کرد.



بازار تامین بالگردهای عملیاتی ناسالم است



دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این که تامین بالگرد به عنوان یکی از ملزومات کاری هلال‌احمر در درمان اضطراری و خدمات پزشکی عنوان کرد: تامین بالگرد هوایی عملیاتی بری ایران از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ چرا که بیشتر بالگردهای ما جنبه ترابری داشته و قدرت مانور در عملیات‌ها در مناطق صعب‌العبور را ندارد.



وی با بیان اینکه هم اکنون بازار تامین بالگردهای عملیاتی بسیار پیچیده و ناسالم است، خاطرنشان کرد: لذا این بالگردها بیشتر در اختیار کشورهای غربی قرار می‌گیرد و امیدواریم فدراسیون بین المللی که همواره همکاری خوبی با ایران برای تامین خودروها و تجهیزات امدادی داشته است د این زمینه نیز راه را برای تامین بالگردهای عملیاتی برای ایران باز کند.



منبع: تسنیم

5457423
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین رییس پلیس راه راهور فراجا از جان باختن ۵۸۵ نفر در سفر‌های نوروزی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس کل دادگستری استان تهران بر ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم» تاکید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از افتتاح خانه روزنامه‌نگاران در سال جدید خبر داد و گفت: این خانه در محل خانه نراقی واقع در چهار راه طالقانی خواهد بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جشنواره بزرگ
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران گفت: در ماه‌های اولیه سال جاری برنامه‌ریزی جدی صورت گرفته است که پدیده زباله‌گردی و کودکان کار ساماندهی شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» استاندار تهران گفت: اقدامات داوطلبانه هلال احمر جهاد خاموش است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اولین جلسه شورای فرهنگی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با هدف تقویت بنیان‌های فرهنگ سازمانی و صیانت و حفظ نیروی انسانی بر اساس آموزه‌های دینی و مذهبی برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با صدور اطلاعیه‌ای از خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت به شهروندان در مراسم پرفیض شب‌های قدر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» هوای تهران در نهمین صبح فروردین ۱۴۰۳، در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران از مناسب سازی ۷ بوستان پایتخت برای اسکان نوروزی مسافران خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است