گوناگون 17:25 - 17 خرداد 1399
در کارگاه‌ها و کارخانجات صنایع چوب هنگام برش، سوراخ‌کاری و عملیاتی از این قبیل براده‌های چوب و گردوغبار در هوا منتشر می‌شود. این گردوغبار و خرده‌های چوب منتشرشده منجر به آلودگی هوا، کثیف شدن محیط، مشکلات تنفسی و جسمی می‌گردند، برای حل این مشکل باید از دستگاه مکنده استفاده کرد که با اتصال به سایر دستگاه‌ها و ماشین‌آلات برش دهنده یا سوراخ‌کاری تمام گردوغبار را جمع‌آوری می‌کند که محیط و افراد حاضر در کارگاه دچار مشکل نشوند.

فروش مکنده نجاری و لوله خرطومی مکنده در فروشگاه اینترنتی چوبینر

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام چوبینر، در ادامه این متن قصد داریم به معرفی مکنده نجاری و لوله خرطومی مخصوص مکنده به‌طور کامل بپردازیم.

مکنده نجاری چیست؟

مکنده نجاری یک دستگاه مهم در راستای حفظ سلامتی و زدودن آلودگی از محیط می‌باشد که در کارگاهای کوچک و بزرگ استفاده می‌شود. در قسمت بالاتر ذکر کردیم که مکنده نجاری نقش جمع‌آوری کردن براده‌ها، آلودگی‌ها و گرد و غبار ناشی از عملیات برش و سوراخ‌کاری چوب را بر عهده دارد. مکنده‌ها از چندین بخش مختلف تشکیل‌ شده‌اند که برای مکش روی آن وصل می‌شوند. اجزایی از قبیل لوله خرطومی، کیسه مکنده و تسمه نگهدارنده بخش‌های مختلف مکنده نجاری را تشکیل می‌دهند. علاوه بر مواردی که گفتیم باید متذکر شویم که مکنده نجاری در ابعاد و قدرت مختلف تولید می‌شود که با توجه به نیاز کارگاه‌ها استفاده می‌گردند. تقسیم‌بندی مکنده نجاری به دو صورت انجام می‌گیرد که در یک حالت به مدل‌های زیر تقسیم می‌شوند:

مکنده تک قلو

مکنده دوقلو

مکنده چندقلو

علاوه بر این تقسیم‌بندی، در یک دسته‌بندی دیگر مکنده‌ها را بر اساس کاربرد به گروه‌های زیر تقسیم می‌کنند:

مکنده صنعتی

مکنده مرکزی

مکنده داخل سالنی

مکنده نجاری تک قلو

مکنده نجاری تک قلو همان‌طور که از نامش مشخص است دارای یک مخزن می‌باشد. مکنده تک قلو از توان، قدرت مکش و حجم مکش کمتری نسبت به مدل‌های دیگر برخوردار است، معمولا از این نوع مکنده برای کارگاه‌های کوچک و لبه چسبان‌ها استفاده می‌کنند.

مکنده نجاری دوقلو

مکنده نجاری دوقلو نیز با توجه به اسمش از دو مخزن تشکیل شده است که نسبت به نوع تک قلو فضا و حجم بیشتری دارد. این نوع مکنده از قدرت بالاتری نیز برخوردار است و برای نصب روی پانل برها مناسب است.

مکنده نجاری چند قلو

مکنده نجاری چند قلو به‌صورت سه‌قلو، چهارقلو و... تولید می‌شود که از لحاظ قدرت، توان و حجم مکش نسبت به مدل‌های تک قلو و دوقلو در سطح بالاتری قرار دارد.

مکنده گردوغبار صنعتی

مکنده گردوغبار صنعتی مناسب استفاده جهت انجام عملیات سنگین و صنعتی می‌باشد. در ساخت این نوع مکنده برای بخش‌های مختلف بدنه و شاسی از فولاد مقاوم استفاده می‌شود.

مکنده گردوغبار مرکزی

مکنده گردوغبار مرکزی جزء مکنده‌های ثابت حساب می‌شود و برای استفاده از آن نیاز به جابه‌جایی و حرکت وجود ندارد که این مزیت نقش مهمی در کاهش استهلاک دارد. لوله خرطومی با ابعاد مختلف به مکنده مرکزی متصل می‌شود و مکنده ثابت در یک مکان باقی می‌ماند.

مکنده گردوغبار داخل سالنی

مکنده گردوغبار داخل سالنی به‌صورت کلی هم از لحاظ ظاهری شکیل‌تر و جمع‌وجور تر است و هم بخش موتوری مکنده داخل سالنی در فضایی آکوستیک قرار گرفته تا صدایی کمتر نسبت به انواع مشابه کارگاهی داشته باشد. از طرفی مکنده مرکزی به خاطر قدرت بالایی که دارند سر و صدای بالایی نیز ایجاد می‌کنند که این بخش آکوستیک به‌خوبی از عهده خنثی‌سازی این صداها برمی‌آیند.

قیمت مکنده گردوغبار نجاری

مکنده گردوغبار نجاری در ابعاد و مدل‌های مختلفی تولید می‌شود که در فروشگاه چوبینر موجود می‌باشند. جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت انواع مکنده گردوغبار نجاری می‌توانید از طریق راه‌های زیر با چوبینر ارتباط برقرار کنید:

۰۲۱۶۶۵۶۳۰۴۸- ۰۹۰۲۱۲۳۵۶۲۶- ۰۹۳۵۵۰۶۹۲۶۹

Choobiner.ir

لوله خرطومی

یکی از اجزای مهم برای استفاده از مکنده نجاری لوله خرطومی می‌باشد. لوله خرطومی مکنده در جنس‌های مختلف برزنتی، PVC و PU تولید می‌شود. بدون شک آگاه هستید که نقطه اتصال بین دستگاه‌های مختلفی از قبیل پانل بر، لبه چسبان، دورکن و... به مکنده نجاری لوله خرطومی می‌باشد. لوله خرطومی PVC مکنده به‌ صورتی طراحی و تولید می‌شود که محل عبور مناسبی برای براده‌ها، گردوغبار، چربی و مواردی از این قبیل می‌باشد؛ همچنین لوله خرطومی در قطرهای مختلفی تولید می‌گردد تا متناسب با نوع دستگاه‌ها و نیاز کارگاه انتخاب گردد. لوله خرطومی در قطرهای مختلفی از قبیل ۳ سانتی‌متر تا ۱۰۰ سانتی‌متر در چوبینر عرضه می‌گردد.

کاربرد کانال خرطومی

همان‌طور که در بخش قبل ذکر شد کانال خرطومی راه انتقال ضایعات و خرده‌ریزه‌ای حاصل از انجام برش‌کاری، لبه چسبانی و سوراخ‌کاری می‌باشد اما علاوه بر موارد ذکرشده از کانال خرطومی برای انتقال چربی در هودها، کارخانجات سیمان و آزمایشگاه‌ها نیز استفاده می‌گردد.

قیمت لوله خرطومی مکنده

 لوله خرطومی مکنده در ابعاد و مدل‌های مختلفی تولید می‌شود که در فروشگاه چوبینر موجود می‌باشند. جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت انواع لوله خرطومی مکنده می‌توانید از طریق راه‌های زیر با چوبینر ارتباط برقرار کنید:

۰۲۱۶۶۵۶۳۰۴۸- ۰۹۰۲۱۲۳۵۶۲۶- ۰۹۳۵۵۰۶۹۲۶۹

Choobiner.ir

انتهای رپرتاژ آگهی


10562756
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است