استانی 21:54 - 05 اسفند 1395
مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی:
اراک- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: اجرای طرح جنگل کاری دو هزار هکتاری در منطقه چپقلی اراک به اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان نیاز دارد.

هفت میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح جنگل‌کاری اراک نیاز است

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف یوسفی روز پنجشنبه در نشست بررسی طرح جنگل کاری دو هزار هکتاری منطقه چپقلی اراک اظهار داشت: این طرح در سال ۱۳۹۱ توسط مهندسین و کارشناسان مشاور بررسی و اجرای آن مورد تایید قرار گرفت که از آن زمان برای اجرا ۳۵نقشه اجرایی تهیه شد .

وی با بیان اینکه تاکنون دو هزار و ۲۵۰ هکتار فضای سبز توسط اداره کل منابع طبیعی در استان ایجاد شده، افزود: به منظور تسریع در گسترش فضای سبز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در آبان ماه سال جاری، یکی از تصمیماتی که گرفته شد و به صورت مصوبه به دستگاه های ذیربط ابلاغ شد اجرای طرح جنگل کاری منطقه چپقلی بود که آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه بر اجرای آن طی مدت پنج سال آینده تاکید داشتند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی بیان داشت: بر همین اساس اجرای سریع این طرح در دستور کار قرار گرفت تا با روش های پیشرفته در حوزه کاشت اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در مورد اجرای این طرح کاملا کارشناسی و مطالعات لازم و به روز صورت گرفته و اجرای این طرح با دیگر طرح های فضای سبز بسیار متفاوت است.

یوسفی با اشاره به اهداف ایجاد فضای سبز خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح در منطقه چپقلی حفظ آب و خاک و کاهش آلودگی و استفاده از ظرفیت های بالای گردشگری در این منطقه می باشد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکز با اشاره به اهمیت جنگل کاری در حفظ اکوسیستم یک منطقه گفت: منابع طبیعی به عنوان بستر اصلی حیات هر منطقه محسوب شده و تخریب آن باعث بر هم خوردن تعادل در بسیاری از بخش ها از جمله تنزل کیفیت سفره های آب زیر زمینی و تغییر شرایط اقلیمی است.

وی ادامه داد: در این وضعیت مهمترین گام برای برگشت به حالت اولیه یا حداقل تعدیل شرایط ایجاد شده درخت کاری و جنگل کاری است.

یوسفی تصریح کرد: موصوغ تغییر اقلیم و اثرات احتمالی آن بر روی بخش های مختلف اقتصادی و اجتماعی به عنوان یکی از چالش های بشر مطرح است و اگر به آرامش و آسایش می اندیشیم باید از منابع طبیعی صیانت کنیم.


8848826
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است