علمی فناوری 11:51 - 28 دی 1398
رییس دانشگاه خبر داد
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دیدار با رایزن علمی ایران در مسکو و سرپرست دانشجویان در کشورهای روسیه، بلاروس، اوکراین و آسیای میانه، بر گسترش همکاری‌های علمی این دانشگاه با کشورهای آسیای میانه تاکید کرد.

گسترش همکاری‌های علمی علوم‌پزشکی شهید بهشتی با کشورهای آسیای میانه

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا زالی در این دیدار با اشاره به جایگاه ملی و بین المللی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به بیان دستاوردهای مهم دانشگاه در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی پرداخت و ضمن تبیین ظرفیت‌ها، پتانسیل و برنامه‌های دانشگاه در راستای گسترش تعاملات بین‌المللی علمی آموزشی به برخی از زمینه‌های همکاری از جمله راه‌اندازی مراکز رشد مشترک با دانشگاه‌های اوکراین و انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک در مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اشاره کرد.

وی در رابطه با دیگر زمینه‌های همکاری‌های مشترک به پذیرش دانشجو، تبادل استاد، همکاری با دانشگاه‌های روسیه در حوزه علوم پایه، اعزام پزشک متخصص به کشورهای آسیای میانه برای انجام امور درمانی، راه‌اندازی کارخانه‌های داروسازی، ترویج طب سنتی و کاشت گیاهان دارویی اشاره کرد.

سپس دکتر بابک شریف کاشانی، معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به سابقه همکاری این دانشگاه با دانشگاه‌های روسیه، به ارائه گزارشی اجمالی در خصوص وضعیت، جایگاه، عملکرد و دستاوردهای دانشگاه در حوزه‌های علمی پرداخت.

دکتر علی حائری، مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این نشست به منظور عملیاتی شدن پروژه‌های علمی و تحقیقاتی توصیه کرد که در آغاز همکاری‌های طرفین از چند محور محدود مانند صنعت داروسازی، طب سنتی و کشت گیاهان دارویی و خدمات بهداشتی در کشورهای آسیانه میانه شروع شود.

در ادامه دکتر محسن نجفی، رایزن علمی ایران در مسکو ضمن معرفی پتانسیل‌های همکاری دانشگاه‌های منطقه آسیای میانه خواستار آشنایی بیشتر با توانمندی‌های دانشگاه به منظور معرفی در نشست‌های بین‌المللی و رایزنی با دانشگاه‌های کشورهای آسیای میانه شد.

رایزن علمی ایران در مسکو ضمن ابراز خرسندی از آشنایی با توانمندی‌ها و امکانات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: در راستای فراهم کردن زمینه های همکاری در عرصه بین‌المللی با دانشگاه‌های کشورهای آسیای میانه تلاش خواهد کرد.

در این نشست که دکتر بابک شریف کاشانی معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علی حائری مشاور رییس دانشگاه، دکتر محمد رستمی‌نژاد معاون اجرایی و فرهنگی معاونت بین‌الملل و دکتر علیرضا مرتضوی مدیر توسعه روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز حضور داشتند، زمینه‌های گسترش همکاری‌های مشترک علمی این دانشگاه با کشورهای آسیای میانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام


10349792
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک مشاور کنکور گفت: درس خواندن از بعد از سحر تا بعد از اذان ظهر و سپس استراحت و خواب کوتاه و درس خواندن تا اذان مغرب، سپس استراحت و مطالعه دوباره به دانش‌آموزان توصیه می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو در دوره‌های ۲۲۰ تا ۲۳۱ به روش الکترونیکی برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گروه جدیدی از ماهواره‌های «استارلینک» شرکت «اسپیس‌ایکس» قرار بود روز پنجشنبه ۲۸ مارس از کالیفرنیا پرتاب شوند، اما این پرتاب یک روز به تعویق افتاد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگران نانوحسگر زیست‌الکترونیکی ساختند که می‌تواند به صورت مستمر روی سلول‌های قلب نظارت داشته باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه جدید Grok از ۱۲۸ هزار توکن پشتیبانی می‌کند و عملکردش به GPT-4 نزدیک‌تر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بیدارشدن از خواب با دست‌های سفت یک مشکل نسبتا شایع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به‌زودی با یک قابلیت جدید می‌توانید میزان رم مصرفی مرورگر مایکروسافت اج را محدود کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» برای اولین‌بار فیلمی از ربات انسان‌نما Unitree که بدون عملگرهای هیدرولیک پشتک می‌زند را مشاهده می‌کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پذیرش یک دانشجوی ایرانی در پردیس‌ها‌ی بین المللی به ازای هر ۴ دانشجوی خارجی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است